Onko kenekään kimppuun käyty? Jos niin missä?

mutta olimme päättäneet jo etukäteen että jos tulee ryöstötilanne, jossa ryöstäjällä on aseistusta, niin emme ala pistämään vastaan, vaan annamme suosiolla mitä he haluavat.

Joo, tämä lienee kuitenkin se ainoa oikea toimintatapa, jos haluaa selvitä varmasti hengissä :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yllättäen Tallinnassa!:hyper:
Joskus aamuyöllä baarista tulos ympäripäissään tietty ja päätin sit oikasta jonkun pimeän kadunpätkän läpi... Pari ukkelii tuli kysyy et onkos mulla puhelinta, sanoin tietty et ei löydy.
Seuraava muistikuva on se että makaan vatsallaan asfaltissa!:D
Yritin viel lähtee niiden peräänkin mut ne vaan katos johonki. Sit hotellille missä oli poliiseja, niille sit selittää että lompsa pöllittiin!
Aamulla kun heräsin niin olin ihan et mitä vittuu ku lompsa löytys taskust, yllättäen känny oli viety... onneks oli sellanen halpis nokia - baaripuhelin!

Joo, tämä lienee kuitenkin se ainoa oikea toimintatapa, jos haluaa selvitä varmasti hengissä :)

En nyt sanoisi että varmasti hengissä, joillakin kun vauhtiaineet tai muuten elämäntyyli voi johtaa siihen nirhaamiseen ilman sen kummempaa syytä.

Itsellä Koh Phanganilla Thaimaassa pari kertaa kävi ladyboyt taskuilla full moon partyissa, yrittivät tulla ensin lähelle tanssimaan ja samalla kopeloimaan taskuja. Aika huomaamattomasti osaavat taskuilla käydä, 2 euroa sieltä oli bateina lähtenyt kun hetken päästä huomasin taskun olevan auki. Leikkaria ranteesta kiinni ja kinuamaan rahaa takaisin, aika kiltisti sieltä sitten tulikin. "sinulta tippui tämä niin nostin sen" :hyvä: Aika hyvin vetoketjutaskusta.

Itsekin tuli hyväksi todettua ripotella rahoja vähän eri taskuihin, ja pitää vain muutaman päivän massit mukana. Rahavyötä jaksoi käyttää viikon, sitten se kulkikin lukitussa repussa loppu reissun.

Ja ainoa väkivaltainen tapaus oli suomalainen random ämpärikännituristi.

Kerran ryöstetty, keskellä kirkasta päivää Pietarin keskustassa. Minimaaliset tappiot, kaikki arvotavara pysyi jemmassaan.

Kerran yritetty raiskata, keskellä yötä Varsovan keskustassa. Tyyppi häipyi nopeasti kun kiljuin kuin hyeena ja mätin nyrkkiä naamaan (osumatta edes).

Montako kertaa lienee taskut tutkittu maailman metroissa, sitä en tiedä. Taskuvarkaiden matkaan ei ole ikinä lähtenyt mitään. Prahassa ratikassa oli vieras tassu hivuttautumassa laukkuun, mutta huomasin ajoissa. Kavereilta sen sijaan Puolassa ja Tshekeissä vietiin käsilaukkuja aivan sarjatulella. Käsilaukut on saatanasta, aivan ykkönen varasmagneetti.

Kaverilta läksi essenissä lompakko, oltii keikkaa kattoos, sanoin sille, et lähtää täst vähä helvetin vihasee vittuu, on nii epäilyttävää jengii, mentii pois siitä, ja sanoin jätkille, että kattokaa taskut, yksi lompakko lähti niitten turkinpoikien matkaa. Sitte hollannissa kävi käsiksi joku turkkilaisporukka keskellä kirkasta päivää, tönäsin sen rinnuksiinkäyneen autotielle nurin, ja puolijuoksin 10m. ei seuranneet, ei tappioita, sitte samassa mestassa lähti seuraamaa joku huumekauppias, jahtasi 1.5kilsaa. Turpiin ei oo tullu kertaakaa, eikä omaisuutta ole lähteny.

Pahin oli suomessa nakkikiskalla, puoltuttu nisti kävi ihan täysil kimppuu, sain sen heitettyy maahan, ja vähän pistin viel nyrkkii perää, sil oli puukko minkä kanssa se siinä huito, lähtii menemää, ja seuraavaksi ku näin, oli taas ihan hyvää pataa eikä muistanu asiasta mitää;) Siin oli aika lähellä ettei tullu ylimäärästä reikää meikään.
Kerran meinasi tulla kaljapullosta päähä, porukasta heitettii mua tosiaa bissepullolla, humahti vaa korvanjuuressa, ja sitte parimetriä jalkojen eessä meni paskaksi pullo. Seki suomessa.

Eipä onneksi oo tapahtunu mitään missään.

Kambodzhassa (Phnom Penhissä) työnnettiin pistooli nenän eteen diskossa paikallisen taholta. Mitään ei viety, eikä halunnut viedä kunhan vain isotteli kavereidensa edessä. Myöhemmin luin, että tuohon aikaan oli varsin tyypillinen tapaus ko diskossa.

Kambodzhassa on sisällissota loppunut 1998. Hallitus on tehnyt parhaansa, mutta aseita on edelleenkin jumalaton määrä kansalaisilla. Se eskaloituu sitten tuollaisina tapauksina. Madventures-ohjelmassa Riku ja Tunna kävivät ensimmäisellä kaudella Phnom Penhissä, kertoivat myöhemmin radiohaastattelussa käyttäneensä aina samaa taxikuskia, jolla oli penkin alla 9-millinen siltä varalta, jos joku ex-punakhmeri olisi tullut vittuilemaan.

Kambodzhassa on sisällissota loppunut 1998. Hallitus on tehnyt parhaansa, mutta aseita on edelleenkin jumalaton määrä kansalaisilla. Se eskaloituu sitten tuollaisina tapauksina. Madventures-ohjelmassa Riku ja Tunna kävivät ensimmäisellä kaudella Phnom Penhissä, kertoivat myöhemmin radiohaastattelussa käyttäneensä aina samaa taxikuskia, jolla oli penkin alla 9-millinen siltä varalta, jos joku ex-punakhmeri olisi tullut vittuilemaan.

Taalla Phnom Pehnissa on tosiaan melko jannaa iltaisin.
Oon kuukauden ollut ja kerran olin eraan tyttokaverin kanssa mopolla liikenteessa, niin paikalliset yrittivat ohi ajaessaan napata taman kasilaukun. Eivat saaneet, mutta meinattiin kaatua 60km/h vauhdissa. En saanut kiinni niita.

Kaveria vedettiin vastapalloon jollain bambukepilla kun ajoi mopolla.
Kaatui maahan, veitsi kurkulle ja viilsivat vaatteet auki ja vei rahat.
Ammattilaisia olivat, kun ei viillot osuneet ihoon.

Ryostoissa eivat halua, etta veri valuu, koska sillon asiakas todennakoisesti menee poliisille ja poliisi alkaa tutkia asiaa.
Jos joku menettaa muutaman kympin, ei han yleensa jaksa asiasta ilmoituste tehda. Taalla kun siita ei ole oikeastaan mitaan hyotya.

Itse kannan ASPia mukana ja himassa vahtii Pitbull seka Rotikka.

Olis hienoa käydä nyt kokemassa Phnom Penhin meininki, kuinka paljon on mennyt touhu villimmäksi kuin vajaa seitsemän vuotta sitten kun ensimmäisen kerran kävin.

Eka iltana kaupungilta kuului automaattiaseen rätinä kun guesthousesta ulos lähdin. Majatalon väki antoi ohjeeksi ottaa mukaan taskuun(ei lompakkoon) se verran rahaa kuin luulen käyttäväni plus 10-15 dollaria ryöstäjille, joille se annetaan suosiolla. Rantakadulla pikkupojat ampui ritsoilla ohi ajavia mopoja kivillä ja joillakin kuulilla. Ja siitä FCC:n alueelta tuli käveltyä pilkkopimeässä kämpille. Tuskin enää tekisin sitä...Tuo kaupunki on edelleen yksi säväyttämmistä paikoista missä olen käynyt. Etelä-Amerikasta varmaan löytyisi vastaavaa meininkiä jossakin Kolumbiassa esimerkiksi.

Nuorempana las palmasissa eksyin kaatokännissä jonnekin syrjä kadulle ja 2 jätkää tuli kaupittelemaan jotain ja toinen yritti tunkee kättä taskuun,tönäsin sen syrjään ja molemmat kävi kimppuun.Löin toista nyrkillä päin näköä ja juoksin karkuun.Ei ollut hajuakaan missä olin niin kanniskelin tiiliskivee mukana jonkin aikaa jos ne tyypit yrittäis uudestaan.No menin johonkin kapakkaan ja pyysin soittaa taksin joka tulikin ja vei mut hotellille.

Olis hienoa käydä nyt kokemassa Phnom Penhin meininki, kuinka paljon on mennyt touhu villimmäksi kuin vajaa seitsemän vuotta sitten kun ensimmäisen kerran kävin.

Phnom Pehnista hieman triviaa, sori offtopic.

AK-47 kunnosta riippuen maksaa $80-$150, Makarov 9mm $40-$70 ja kasikranaatit n.$50.
Kaikella paasee ampumaan mita loytyy.
Esimerkiksi singolla saa ampua lehmaa $250:lla.

Kambodzassa on arvioiden mukaan 10 miljoonaa rajahtamatonta miinaa. Sadekaudella ne viela liikkuvat, joten jo tallatut polut tulee uudestaan miinoitetuksi. Joka 300. Kambodzalainen astuu miinaan elamansa aikana.

Mutta muuten taa on oikein mukava paikka, tyontekijan palkka on $60/kk, verot $10-$20/kk, bisse $0.30 jne...

Kyllähän se näin on että paljon vaikuttaa oma ulkonäkökin... Esim olet muijan kanssa kauluspaita päällä jossain kuutamokävelyllä ja muutenkin olet pyhäkoululuukilla liikenteessä niin varmasti tulee ongelmia.. Sitkun on naama ja koko kroppa täynnä leimaa niin paikallisetkin tietää että missä mennään.. Esim eräs "perzza" oli Romaniassa ja siellä paikalliset vaihto kadulla puolta suosiolla kun luuli että perzza on joku hullu mafiamies kun oli pelottava ulkokuori. Kun on 100kilonen natsi täynnä kunnon linnakuvaa niin ei paljon tartte murehtia ulkomailla. Toinen juttu mikä on ni voi paikalliselle mafialle maksaa vähän että saa olla rauhassa.Ainakin venäjällä pitäis homman pelata jos vaan on jotain alantuttuja..

Täällä on kyllä jengi ollu niin ihme neekerimaissa että en ees tiedä mikä saa ihmisen matkustamaan moisiin sikaloihin.. Ainiin itse muistan kun olin pikkupoikana etelässä niin siellä oli englantilaisia helvetisti ja ne liikku aina isolla porukalla ja hetikun heräsivät menivät siihen lähellä olevaan baariin kattomaan jalkapalloa :D sittenkun matsit loppu (yöllä) äijät oli kännissä ja riehu helvetisti ja paikallliset oli niitä ketkä siellä luikkikarkuun.. Eli kannattaa myös ottaa mallia kunnon englantilaisesta huligaanikulttuurista :)

Olin Kroatiassa, ja lähin kattelee yksin meijän hotellista kolmen kilsan päässä olevaa rantakaupunkia. Olin siel ja huomasin yhen kaljun kävelevän vastaan, ja sillä oli todella vastenmielinen ilme kasvoillaan.

Sitten poikkesin yhen hiljaisen kujan kautta rantakadulle, ja silloin tää kalju tulee ihan jostain puskasta, ja alkaa juttelee et mistä päin oon, ja oonko turisti. Se oli siis salee seurannu koko sen ajan.

No mä vastasin siihen vaan et oon turisti ja oon tullu kahen viikon lomalle Suomesta. Kalju halus kätellä kokoajan ja oli tosi "ystävällinen". Mun olis tarttenu kusettaa kaikki mitä mä sanoin. Mut olin ihan paineis, ja se tuli niin yllättäen jollain pimeel kujal, et ei sitä tajunnut silloin. No mä lähin kävelee pois sielt kujalta, ja kokoajan tää kalju kyseli multa kaikenlaista. Kuinka vanha oon, ja monennella luokalla oon etc...

Kalju heitteli kokoajan jotain läppää, ja kysyin onko se itse paikallinen, ja kuulemma se oli. Ja vitut, brittiaksentilla puhui puhdasta englantia.

Onneksi pääsin kävelee sille rantakadulle, jossa oli sitten jo enemmän ihmisiä. Ja taas kalju halus kätellä, no mä kättelin ja olin kohtelias. Se halus tarjota mulle alkoholia, jossain baaris. Mut mä kieltäydyin, ja vittu sen kasvot venähti siitä tekohymystä. Kysyi viel et mis mun vanhemmat on, sanoin sit ne on tos läheises rantakahvilas ja lähin menee. Vittu et pulssi veti jotain kahtasataa sen jälkeen.

Kysyi viel et mis mun vanhemmat on, sanoin sit ne on tos läheises rantakahvilas ja lähin menee. Vittu et pulssi veti jotain kahtasataa sen jälkeen.

Ihan oikein teit! Tais olla joku paikallinen Jammu. Kyllähän nyt järki sanoo, että mitä joku aikuinen mies alkaa yhtäkkiä seurata teinipoikaa... hyvä kun tajusit mennä sinne rantakadulle muiden ihmisten seuraan.

Täällä on kyllä jengi ollu niin ihme neekerimaissa että en ees tiedä mikä saa ihmisen matkustamaan moisiin sikaloihin.. Ainiin itse muistan kun olin pikkupoikana etelässä niin siellä oli englantilaisia helvetisti ja ne liikku aina isolla porukalla ja hetikun heräsivät menivät siihen lähellä olevaan baariin kattomaan jalkapalloa :D sittenkun matsit loppu (yöllä) äijät oli kännissä ja riehu helvetisti ja paikallliset oli niitä ketkä siellä luikkikarkuun.. Eli kannattaa myös ottaa mallia kunnon englantilaisesta huligaanikulttuurista :)

Vittu mitä läppää :D jos olisin kukkahattu niin saisin sydärin varmasti.
:worship:

Toinen juttu mikä on ni voi paikalliselle mafialle maksaa vähän että saa olla rauhassa.Ainakin venäjällä pitäis homman pelata jos vaan on jotain alantuttuja..
:dance: Mä käyn aina heti lentokentällä vippaamassa vähän fyrkkaa "paikalliselle mafialle" tai sit kävelen paikkallisen mafiapomon juttusille ja heitän sille pari kymppiä. Sit loppuloman Sergei ja Sergio pitää huolen mun turvallisuudesta.:lol2:

:dance: Mä käyn aina heti lentokentällä vippaamassa vähän fyrkkaa "paikalliselle mafialle" tai sit kävelen paikkallisen mafiapomon juttusille ja heitän sille pari kymppiä. Sit loppuloman Sergei ja Sergio pitää huolen mun turvallisuudesta.:lol2:

Kuulostaa niin hyvältä suunnitelmalta, että tuota pitää kokeilla :D

Nii katos suhteet pitää pelaa....

Voidaa miettiii tätä asiaa näinpäin että kumman sä ite ryöstäisit jos vaihtoehdot olisi biokemiaa opiskeleva nörtti tai murhamiehen näkönen linnavenkula.. Se on nääs luonnonlaki että tommoset vähä heikommat yksilöt joutuu aina kohteeksi..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom