- Liittynyt
- 13.10.2002
- Viestejä
- 6 099
Kisakäyttöön rakennettujen autojen menestyksestä ei nyt oikein paljoa voi päätellä. Kisaahan joku Starletkin ihan täysin 90-luvun M3 Bemareiden kanssa F-cupissa, vaikka tuo Starlet on vakiona yksi paskimpia autoja ajaa ja Bemari yksi parhaista. Aika harva 80-luvun auto on rakenteeltaan yhtä sopiva rallicrossiin. Volvossa on muutamia ralliin sopivia ominaisuuksia kuten jämerästi tehty jäykkä taka-akseli ja sääntöjen puitteissa hyvin virittyvä kone. Palikoita saa halvalla Ruåttista ja tietotaitoa löytyy. Ajotuntuma ei tosiaankaan vakiona ole mikään erikoinen. Kuinka kääntösäde voisikaan olla suuri, kyseessä on kuitenkin akseliväliltään lyhyt takavetoinen. Yksikään näistä rallikäytössä erinomaisen tärkeistä tekijöistä ei vaikuta juuri mihinkään ralliratojen ulkopuolella. Vertailu johonkin Sabaan on myös aika ontuva. Etuvetoisesta rankasti keulapainoisesta autosta on huomattavan haastava rakentaa mitään rallitykkiä.Sumppari sanoi:Traktorilegenda senkun elää. Siinähän on pienempi kääntösäde kun muissa samankokoisissa autoissa, ja parempi ajotuntuma ääritilanteisiin kuin useimmissa muissa. Tästä syystä menestynyt rallikrossissakin paremmin kuin useimmat muut 80 luvun autot. Ainakin paremmin kuin saab.