Onko kellään kokemusta Peugeot 405 Mi16:sta?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ville1Suuri sanoi:
Keskiluokan autoista eteenpäin nykyään niin taitaa olla harvassa ne autot joissa ei ole yli 150 heppaa jo vakiona.Taitaa melkein kaikki kiihtyäkin alle 10 sek. 100Kmh ja kulkee lähes jokainen 200kmh.

sieltä löytyy melkein kaikista autoista,niin voit käydä vertailemassa,että millasia kaaroja nykyään kurvailee kaduilla.

Nyt tulee sen luokan anssia, että pakko valistaa teitä kurjia.

Suomen myydyimmät autot viime marraskuussa:
# 1. Ford Focus 490 kpl 100hv, 11.9s, 180kmh
# 2. Kia Cerato 458 kpl 105hv, 11s, 186kmh
# 3. Toyota Corolla 431 kpl 110hv, 10.2s, 190kmh
# 4. VW Golf 393 kpl 115hv, 10.8s, 192kmh

Suoritusarvot 1.6:lle, joka lienee myydyin kone noihin.

Jätän tarkastelussa huomiotta käytetyn, keskimäärin yli kymmenvuotiaan kaluston nykysuorituskyvyn.

:arvi:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ainoa vaan,että focus,kia ym. taitaa olla pikkuluokan autoja,ei keskiluokan tai sitä suurempia.Eikös keskiluokkaa ole mm bmw 3 ja 5 sarja,volvo s60,audi ? jne...
 
Ville1Suuri sanoi:
Peugeotista taitaa olla joku erikoismalli 205 korista,jossa moottori on takana,tai sitten se oli joku itse rakennuttu,mutta muistaisin sellasen nähneeni ja se taisi olla todella nopea.

Peugeot 205T16, b-ryhmäläisen katuversio?

-Franco
 
Ville1Suuri sanoi:
Ainoa vaan,että focus,kia ym. taitaa olla pikkuluokan autoja,ei keskiluokan tai sitä suurempia.Eikös keskiluokkaa ole mm bmw 3 ja 5 sarja,volvo s60,audi ? jne...
Nuo mainitsemasi ovat 'premium' -luokan autoja. Foocukset on nimenomaan 'keskiluokkaa', mondeot ylempää keskiluokkaa jne. Myydyimmät autot ovat edelleen 1.6 kinnereitä ja isokoneiset bemarit ja audit jo melko harvojen herkkua.
 
Ville1Suuri sanoi:
Joku sellanen,eiks se ollut aika rivakka?Jotain 4-5sek 0-100kmh jne.?

Kohtuu "rivakka" kyllä, mutta taitaapi suomesta löytyviä olla alle yhden käden sormin laskettavissa. 205:ia on myös saatavana jonain GT mallina, jossa on sama moottori kuin Mi16:ssa, paitsi kansi taitaa olla eri, muuten sama motti.

Tosta Mi16:sta vielä, että ihan tilavia ja ok tehoisia hintaan nähden, mutta jotkut väittäisivät aika vikaisiksi? Kaverilla oli tavallinen 405 ja kahdella tutulla Mi16, siinä tavallisessa mallissa taitaa olla hajoamisherkempi kone, vaikkakin vähemmän tehoa.
 
Zone-sarja -42%
Mulla on mi16 vm. 88 katittomalla eli 160hp koneella, kilsoja mittarissa 242tkm. Mittariin ottaa n.230 ja kun tuli gps hommattua niin tänä kesänä pitää katsoa todellinen nopeus, joka on varmasti yli 200, koska on vakiota isommat renkaat alla. Monta kertaa kokeiltuna menee ihan rinta rinnan 106 gti:n kanssa ja 306 gti-6 jätättää muutamia autonmittoja. Satasesta kiihtyy ihan hyvin vielä 180 asti eikä sinne 220-230 mittarinopeuteen kauhean kauan kestä (suhteellista). Olisi huomioitava että näissä mi16-lätkällä varustetuissa 405-malleissa on kolme eri konetta, 160hp katiton, 150hp katillinen ja 150hp uudempi katillinen. Nuo molemmat 150 heppaset on aika luonteettomia vrt. 160hp saastemalliin.

Minun yksilö on ollut aikaisemmin aika hyvässä harrastajan pidossa ja olen ensimmäinen nuori omistaja autolle joten pimpparallilta lienee säästynyt. Riippuu varsin paljon auton historiasta millainen se on ajaa ja miten se kulkee koska pesöö ei ole mitään pomminkestävää toyota-tekniikkaa. Hyvän yksilön löytäminen voi olla aika hankalaa.

Sähkövikoja on, mutta muutamalla niksillä ei valot vilku ja muultakin mystiseltä toiminnalta välttyy. Toki mikään ei ole niin epävarmaa kuin varmuus.

Jos auto on huollettu ja asianmukaiset kohdat korjattu saa vastineeksi luotettavaa ja kohtuuripeää kyytiä. Jos ei huoltaminen ja pikkuvikojen fiksaaminen kiinnosta, en suosittele, koska luotettavempiakin autoja löytyy jotka kulkee yhtä kovaa. Ranskalaisella ajamisessa on vaan se jokin jota kukaan pösöharrastaja ei ole onnistuneesti perustellut. Sinä joka ajattelet "..niin kun ei tiedä paremmasta.." voit pitää tätä mielipideasiana. Autoa ei kannata ostaa jos on powerhousu koska powerhousu ostaa paremman isomman nopeamman luotettavamman ja halvemmalla tietenkin!
 
quaz sanoi:
Jos ei huoltaminen ja pikkuvikojen fiksaaminen kiinnosta, en suosittele, koska luotettavempiakin autoja löytyy jotka kulkee yhtä kovaa................. Autoa ei kannata ostaa jos on powerhousu koska powerhousu ostaa paremman isomman nopeamman luotettavamman ja halvemmalla tietenkin!

Mikähän peli muuten olisi "järkevä" ostos vastaavien autojen rintamalla? Joku kasikytluvun lopun 626 gti Mazda, jossa taitaa olla noin 150 hv tai vaikkava Pösöäkin pelottavampi Turbo Uno !!?? Mutta siis jos halutaan hieman kulkua, kohtalaista luotettavuutta ja ulkonäköasiat heitetään roskikseen, niin mikä olisi paras vaihtoehto?
 
Paha tollasta on mennä sanomaan.Kaikki autot on yksilöitä,ihan mikä tahansa vanha auto voi kajahtaa koska vaan.80/90 luvun taitteen corolla gti vois olla yks vaihtoehto.Itellä oli sellanen joskus.Pieni kippo,mutta suht.ripeä,jos verrataan noita vanhoja autoja keskenään ja melko helppo korjattava.Taitaa saada jollain parilla tonnilla nykyään.
 
Grosskopf sanoi:
Mutta siis jos halutaan hieman kulkua, kohtalaista luotettavuutta ja ulkonäköasiat heitetään roskikseen, niin mikä olisi paras vaihtoehto?

Turbo Saab. :whip: Jos toi ei täytä noita kriteerejä, niin mikä sitten. :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jaa joo,ei muistunutkaan mieleen,saab 9000 turbo.Aika halpoja nykyään,kaverilla oli joskus sellanen,en muista tehoja,mutta tuntui jonkun verran kyllä liikkuvan.Vanhat turbo volvot taas on aika (mun mielestä) paskoja.Esim.joku 740 turbo.
 
Ville1Suuri sanoi:
Jaa joo,ei muistunutkaan mieleen,saab 9000 turbo.Aika halpoja nykyään,kaverilla oli joskus sellanen,en muista tehoja,mutta tuntui jonkun verran kyllä liikkuvan.Vanhat turbo volvot taas on aika (mun mielestä) paskoja.Esim.joku 740 turbo.

Joo, noita ysitonnisia turboja saa näköjään jo alle kahdella tonnilla. Yhdellä nettiauton rassilla oli kelattu yli 560 tkm. Jumalauta.

Miksi Volvot paskoja? Laita nyt jotain perustelua?!

Vaatiiko nuo turbot muuten paljon huoltoa/hilloa?
 
Vanhat volvot on kuin traktorilla ajais.Voi olla,että se mun kaverin turbo volvo oli poikkeus,mutta se kulki hädin tuskin 150kmh.Oli just 740 turbo,jotain ikäluokkaa 85-88,en muista tarkkaan.Sen se vaihtoi saab 9000 turbo,se jo kulkikin johonkin.Turbojen huollosta ei ole mitään hajua.Voipi olla,että sen volvon turbo ei edes toiminut,kyllä se niin onneton auto oli.
 
eipä turbojen huollossa oikeastaan oo mitään isompaa eroa vapareihin verrattuna.. Käyttää kunnon öljyjä ja platina kärjellä olevia tulppia eikä anna kenkää kylmänä ja muistaa rankemman ajon jälkeen jäähdytellä jonkin aikaa paikallaan niin kaikki pitäis mennä hyvin. Näin ainakin Saabeilla :)
 
Ville1Suuri sanoi:
Vanhat volvot on kuin traktorilla ajais.Voi olla,että se mun kaverin turbo volvo oli poikkeus,mutta se kulki hädin tuskin 150kmh.

Traktorilegenda senkun elää. Siinähän on pienempi kääntösäde kun muissa samankokoisissa autoissa, ja parempi ajotuntuma ääritilanteisiin kuin useimmissa muissa. Tästä syystä menestynyt rallikrossissakin paremmin kuin useimmat muut 80 luvun autot. Ainakin paremmin kuin saab. Tai mistäs tiedän jos auto on vaan niin ylivertainen viritettävä kaikkiin muihin verrattuna, että vaikka on hirveä ajaa, niin silti pärjää. :eek:
Ja kokemuksen mukaan väittäisin että jopa vanha kaasari vapari vollekin kulkee yli 150, joten on tainnut lakata tuossa vekottimessa pyörimästä tuo turbo, ja toimia vain pakoputken tukkeena. :rolleyes:
 
On aika karuja ajettavia nuo vanhat isot volvot tosiaan oli, 850 oli jo iso hyppäys parempaan päin.
 
Jännä ettei ne tojotat ja nissanit kuitenkaan sprintissä pärjää sitä vertaa kuin laatikko volvoissa. Liekkö sitten niiden rattiin osuu vaan huonompia kuskeja. ;)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom