Keskisuomalaisesta luin tänään tota vastaavaa juttua. Mulle ei mene järkeen, että miksi kesällä (kun ei opiskella, eikä saada opintotukea) pitää olla se 1515 euron tuloraja? Tossa ei ole mielestäni järjenhiventäkään. Eikös se nyt olisi kaikkien etujen muikaista, että opiskelija saisi kesälomallaan tienata vaikka 3000 euroa kuukaudessa ilman että se vaikuttaa tukeen? Keneltä se olisi pois? Mä ymmärrän hyvin, että itse opiskelukuukausina pidetään joku tuloraja, muuten venyy takuulla monella opinnot jos töissä ollaan reilusti. Luulisi että 500 euroa palkkaa + tuet nyt riittää peruselämiseen aika hyvin.
Itse opintotukea tietysti olisi syytä korottaa senverran mitä esim. palkat nousee vuosien aikana, mutta eipä siinäkään järkeä ole jos opintotuki on melkein sama kun jonkun siivoojan liksa. Itsekin mielelläni opiskelisin vaikka seuraavat 10 vuotta jos tukea saisi senverran että sillä elää. Eli siinä olen samaa mieltä noiden päättäjien kanssa, että mahdollisimman nopeeta valmistumista tulisi tukea ja antaa vaikka niitä opintolainoja anteeksi jonkinverran jos valmistuu ajoissa ja muutenkin menee opinnot nappiin. Mikään oot turhempaa kun maksaa tukia jollekin ikuiselle opiskelijalle...