Onko ihan hullu ohjelma???

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve!
Olen treenannut tälläisellä ohjelmalla jonkun aikaa ja haluaisin kommenttia tästä ohjelmasta. Treenaan jalkoja erikseen lenkkeilemällä ja rullaluistelemalla. Tässä ohjelmani:
RINTA 3x5-10
Penkki
Vinopenkki

SELKÄ 3x5-10
Ylätalja eteen
Alataljasoutu

HAUIS 3x5-10
Kulmatangolla
Käsipainoilla

OLKAPÄÄT 3x5-10
Vipunosto käsipainoilla
Pystypunnerrus käsipainoilla

OJENTAJAT 3x5-10
Penkillä Ranskalainen punnerrus kulmatanko
Ylätaljalla

VATSA

Teen koko ohjelman yhdellä kertaa ja palauttelen 1-2 päivää. Olen treenannut vasta n.5 kk. Itse olen tykännyt tehdä tuolla ohjelmalla. Sanokaa viisaammat ja kokeneemmat että olenko ihan metsässä ohjelmassani.

PS. Myös parannus ehdotuksia otan mielelläni vastaan!

Kiitos palautteesta etukäteen!!!

Liikaa liikkeitä esim. hauikselle riittää hyvin yks liike samaten ojentajille vaan yksi. Itse en tekis vinopenkkiä ja normipenaa samassa treenissä tai ainakaan molempia mitään 3x10.. menee liikaa puhtia. Ja sitten vielä siteeraan tätä "Treenaan jalkoja erikseen lenkkeilemällä ja rullaluistelemalla" joo sä et saa tolla lihaksia jalkoihin yhtään, vaan tuo menee kestävyysharjoittelun puolelle eikä liity mitenkään lihasten kasvatukseen. Joten suotavaa olisi alkaa tekemään ainakin perus takakyykkyä.

Jalkoja tuossa et treenaa lainkaan - mikä tekee jo ohjelmasta imo epäilyttävän, se aerobinen treeni jalkalihaksille ei riitä. No, se on sun valinta jos haluat, että kroppasi näyttää epäsuhtaiselta - mikään ei ole huvittavampi näky kuin kaveri jolla treenatussa yläkropassa on lihaa ja jalat on sellaset lyijykynät :D

Tohon sun raakileeseen pari ideaa: punnerrusliikkeet aina ensin jos useampi liike. Treenaa ensin selkä, se on noista ohjelmaasi sisällyttämistä liikkeistä isoin lihasryhmä - sen jälkeen rinta jne. Muutin järjestyksen tähän alle ja ehdotinpa rohkeasti paria liikettäkin:

SELKÄ 3x5-10
Ylätalja eteen leveä ote
Kulmasoutu käsipainoilla

RINTA 3x5-10
Penkki kp / tanko
Ristikkäistalja / Flyes

OJENTAJAT 3x5-10
Penkillä Ranskalainen punnerrus kulmatanko
Ylätaljalla

HAUIS 3x5-10
Kulmatangolla
Käsipainoilla

OLKAPÄÄT 3x5-10
Pystypunnerrus käsipainoilla
Vipunosto käsipainoilla

VATSA

On sitä hullumpaakin nähty. Itse teen olkapäät aina ennen ojentajia, toisinpäin tehtynä ojentajatreeni vie liikaa tehoja pystypunnerruksesta. Tosiaan mikset tekisi vaikka niin, että jätät hauikselta ja ojentajalta toiset liikkeet pois ja otat treenin alkuun vaikkapa etukyykky+mave?

Mun kopipasta oli näköjään pilaantunut matkalla, ehdotukseni liikkeiden järjestykseksi piti siis olla: SELKÄ, RINTA, HAUIS, OLKAPÄÄT, OJENTAJAT, VATSA

"Mikään ei ole huvittavampaa kuin treenattu yläkroppa ja tikkujalat"
Tuo pätee ehkä siihen jos on 10 vuotta treenannu pelkkää yläkroppaa.. parin vuoden treenillä ei kummoista epätasapainoa saa aikaan.

Ei, mutta alakroppaa treenamalla saa sinne yläkroppaankin paremmin lihaa.

parin vuoden treenillä ei kummoista epätasapainoa saa aikaan.
Kyllähän parikin vuotta pelkkää yläkroppaa on todella outoa. Puolikin vuotta...

Joo, ei ehkä housut jalassa saa kummoista epätasapainoa näkyviin vuodella-parilla.

Hyviä neuvoja tuli!!!

Kiitos paljon kaikille kommenteista,joista otan kyllä opikseni jatkossa kun treenaan. Minulla on ollut ongelma,josta en muistanut mainita,että jaloissa on kyllä lihasta mutta yläkroppa on jäänyt turhan ohueksi. Tulen ottamaan kuitenkin jonkun jalkatreenin jatkossa mukaan,koska aion jatkaa kehon rakentamista pitempään. Tämä on kyllä hyvä foorumi kun on porukkaa jotka viitsii neuvoa tälläisia aloittelijoita. Tsemppiä vaan kaikille treenamiseen ja hyvää syksyn jatkoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom