Onko hyvä ohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jarde2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli olen 15 vuotias ja pelaan futista ja jalat on aika voimakkaat ja lähinnä haenkin kokoa ja voimaa yläkroppaan.
Pystyn käymään salilla 3 kertaa viikossa (ke,pe,su)
Ja tällaista 2 jakoista ohjelmaa olen ajatellut:

1.päivä: Ojentajat: Pushdown 3*10 penkki (kapea): 3*10
ranskalainen punnerrus: 3*10
Hauis: tanko 3*10 käsipainoilla 2*20 scott-penkissä: 3*10
Vatsa: 3*15 ja rutistus 4*10

2.päivä: Rinta: penkki 3*10, vinopenkki 3*10 ristiinveto 4*10
Selkä: ylätalja taakse 3*10 alatalja 3*10 selän ojentaja 3*15
Hartiat: vipunostot käsipainoilla 3*10 ja pystypunnerrus niskan takaa/edestä 3*10.

Eli kehittyykö tuolla, vai meneekö ylikuntoon. Taustaa on sen verra että pari kuukautta olen käynyt salilla ja silloin kaksi kertaa viikossa ja tehnyt vähän mitä sattuu. Ja tuolla ohjelmalla olisi tarkoitus aloittaa ensi viikolla. Eli kommenttia peliin joiltain kokeneimmilta.

Rhp-ohjelma toi kyllä on... Vaikka futista pelaakin, ei ole järkeä jättää jalkoja huomiotta siellä salillakaan (*puhuu kokemuksesta 10 vuotta jääkiekkoa pelanneena)...

Jos käyt 3 krt/vko salilla, voisit ottaa yheksi reeniksi jalat...

Esimerkiksi näin:
MA: Jalat (kyykky, ojentaja/koukistaja, pohkeet jne.)
KE: Nykyinen käsireenisi
PE: Selkä (MAVE, ylätalja, kulmasoutu jne.) ja olkapäät

Jalkoja tekisin maanantaisin siksi, että vkoloppuisin on yleensä pelit (?)... Selän taas perjantaina, koska jalkareenissäkin selkä rasittuu...

kyllä kyllä

Siis joukkueella on nimenomaan maanantaisin jalkatreeni pienelle kellaripunttiksella, joten nuo ovat vain lisänä sille.

1.päivä: Ojentajat: Pushdown 3*10 penkki (kapea): 3*10
ranskalainen punnerrus: 3*10
Hauis: tanko 3*10 käsipainoilla 2*20 scott-penkissä: 3*10
Vatsa: 3*15 ja rutistus 4*10

2.päivä: Rinta: penkki 3*10, vinopenkki 3*10 ristiinveto 4*10
Selkä: ylätalja taakse 3*10 alatalja 3*10 selän ojentaja 3*15
Hartiat: vipunostot käsipainoilla 3*10 ja pystypunnerrus niskan takaa/edestä 3*10.

Ihan ok perus ohjelmaltahan toi näyttäis. Itselleni kyllä riittää pari sarjaa vähemmän rinnalle, hauiksille ja ojentajille. Sullahan on tällä hetkellä esim. 9 sarjaa ojentajia ja 6 sarjaa yläselkää joka kuitenkin on aika paljon isompi lihasryhmä. Tsemppiä vaan treeneihin.

Luni sanoi:
ihan suosiolla voit silti treenata ne jalat vaik vedätkin seuras kanssa..
Itse en ainakaan vetäisi jalkoja enää erikseen. Siis tredin aloittajahan nimenomaan sanoi että jengin kanssa vedetään jalkatreeni salilla, jonka lisäksi vielä tulee joukkueharjoitukset. Mikä järki olisi treenata jalat kahdesti viikossa? (Edellyttäen nyt luonnollisesti että ne jalat siellä jengin kanssa treenataan eikä vähän jumppailla ympäriinsä). Itse voin sanoa kokemuksesta kun aloittaessani salillakäynnin oli 5 futistreeniä + puntit, niin sen yhdenkin kovan jalkatreenin vetäminen oli jo tuskaa kun seuraavana päivänä valkku käskee harkoissa jengin isoimman läskin sun reppariin ja käskee alkaa kyykkäämään ja juoksemaan se selässä ympäri kenttää. Gotta love it. Nykyään on sitten helpompaa, kun siirryin pelaamaan harrastetasolle futista, ja treenejä on 1-2 kpl/vko.

Mitätarkoitetaan tolla ettei ole ylikunnon vaaraa.
Pystysikö siis vähän lisäämään sarjojen määrää.
Ohjelmassani on siis 8 päivän kierto.
Eli joka toinen viikko tulle 2x1.pävivä ja taas toisella viikolla 2x2.päivä.
Ja kyllä ne jalat treenataan ihan kunnolla. Siis ei mitään pelkkää jumppaa ja hyppyjä. :rock:

No jos ne jalat tulee tehtyä ni hyvä se sit o... Toistomääriä voi vaihdella (kymmenen toistoa on kyllä ihan oikea keskiarvo massan tavoittelijalle), ettei lihas totu..

Muuten ihan ok mutta ite tekisin 4 sarjaa penkissä, hauiksessa tangolla, ranskalaisessa punnerruksessa ja pystypunnerruksessa

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom