Onko huono muuttaa tämän esimerkin liikkeitä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli tämän ohjleman bongasin jota te suosittelette:

Kyykky / Prässi 2 x
Jalkojen koukistus / SJMV 2 x
Pohkeet istuen / Pohkeet seisten 2 x
Kulmasoutu tangolla / Kulmasoutu käsipainolla / Alatalja 2 x
Leuanveto / Ylätalja 2 x
Vinopenkki / Penkki 2 x
Viparit sivuille / Pystysoutu 2 x
Ranskalainen punnerrus tangolla / Ranskalainen punnerrus käsipainoilla 1 x
Scott hauiskääntö / Hauiskääntö käsipainoilla 1 x
Jalkojen nosto / Vatsarutistus 1 x
Ohjelman voi tehdä vaikka ma-ke-pe.

Joten onko väärin jos teen ojentajat sillä levypainokoneella, haiukset samalla "koneella", ja vatsa, voinko tehdä sen sillä vatsakoneella jossa istutaan? Vai onko pakko tehdä nämä lihakset juuri noilla mitä tuossa suositellussa ohjelmassa on? ??:rolleyes:
Kun olen aloittelija niin pystynkö vetämään tätä 1 jakoista ma-ke-pe ilman että rasitun liikaa vai pitäiskö vetää ma-pe?

Anna mennä vaan :)

Tokihan yleensä kannattaa suosia vapaita painoja ennen koneita, mutta eipä tuo nyt mitään haittaa jos hauikset ja ojentajat jollain koneella ottaakin. Ja vaihtelu virkistää. Mutta vatsoille kannattaisi kyllä ottaa hieman monipuolisempi treeni kuin vain kone, siinä jää syvät vatsat treenaamatta samoin kuin vinot. Muuten tuo ohjelma näyttää minun silmään ihan fiksulta, ja eipä tuolla ylikunnon puolelle pitäisi mennä vaikka kolmesti viikossa vedätkin, kuhan pidät järjen mukana ja muistat pitää niitä keveitäkin viikkoja välillä. Ei muuta kuin treeni-intoa!

Voit vetää ihan hyvin ma-ke-pe...
Ja voi tehä liikkeitä muillakin tavoilla, mutta tuossakin nuo vaihtoehdot on sen takia jotta reeniin saisi vaihtelua ettei lihas totu samaan ärsytykseen...eli vaikka vaihdat nuo liikkeet niin vaihtele tietyin väliajoin niitäkin sitten.
Hyvät junpat!

edit. Hidas :D

Varmasti jaksat tehdä ma-ke-pe jos vaan muistat valita painot niin, että et tee sarjoja ihan tappiin, vaan jätät aina muutaman toiston varaa. Näin ehdit palautua seuraavaan treeniin mennessä.

No entäs oisko vinkkejä ravintoon kun mulla on toi keliakia ja en saa syödä mitään viljaa.. varmaan sitten aika lihapitoista pitäis olla mun ruoka?

Mitä suosittelette, painan 68 ja 179 cm pitkä

No entäs oisko vinkkejä ravintoon kun mulla on toi keliakia ja en saa syödä mitään viljaa.. varmaan sitten aika lihapitoista pitäis olla mun ruoka?

Mitä suosittelette, painan 68 ja 179 cm pitkä

Ei pitäisi olla ongelma tuo ravinto. Huolehdit, että päivässä saat vaikka sen 150g proteiinia tai enemmänkin. Kalkkunaa, maitorahkaa, raejuustoa, pähkinöitä, tonnikalaa, lohta, prode drinksuja, reilusti maitoa ja riittävästi kaloreita. Voit huoletta vetää lautaselle niin paljon lihaa ja kalaa kuin jaksat. Kala rasvaisena ja liha vähärasvaisena.

Pääasia on, että riittävästi ja riittävän usein.:rock:

-edit. Niin tietysti kannattaa paljon myös vetää salaattia ja hedelmiä.

Entäs jos en ole tottunut syömään rahkaa ja tonnikalaa? Mitä mieltä olette jauhelihakastikkeesta? Entäs kasslerin lihat sun muut? Maitoa litra päivässä? Mitä muita vaihtoehtoja on syömiseen? Mites leipä saako sitä syödä paljon? Niin tossa mun leivässä ei oo viljaa mutta kuitua on sekä maissijauhoja jne

Jos nyt alottelet punttiharrastusta ja tavotteena on saada esim 10kg massaa lisää ja lähtökohtana on 68 kg, niin on aika turha miettiä liian tarkkaan ravintoa viimesen päälle. Menee vaan maku koko hommasta.

Tärkeintä on että saat enemmän kaloreita kun kulutat (selvii kokeilemalla). Tietenkin nyt kaikista huonoimman sapuskan (karkit, pizza yms.) voi jättää vähemmälle. Kaikki liha käy vallan hyvin ja leipääkin voit vetää huoletta.

Sitten kun oot vuoden pari treenannu ja päässy vauhtiin voit alkaa miettimään jos on syytä alkaa hifistellä ravintopuolella.

edit:

Lisäravinteista sen verran, että palautusjuoman käyttö voisi olla paikallaan.

Jepulis. Tuota Timba79:n Faq:ia kun luin niin siellä neuvottiin että aloittelijankin pitää olla tarkka ravinnon kanssa. Mutta kait sitä ei tarvi niin tarkka olla

Kassleria, ei sentäs joka päivä. Jauhelihakastike voi olla todella hyvää, kunhan sen väsää itse kunnon aineksista (vaikkapa paistijauhelihaa, tomaattisosetta, mausteita...). Sei on kiva kala, joka maistuu juuri sille millä sen maustaa, eikä kannata unohtaa haukeakaan - ja lohesta sitten sitä hyvää rasvaa. Leipää saa tietysti syödä, varsinkin kun on tarkoitus kasvaa isoksi. Taitaa vain olla aikamoista arvotavaraa tuo leivätön leipä? Hiilareita vaikkapa täysjyväriisistä/tattarista (käsittääkseni ok). Kuituahan tietysti saa kasviksistakin, ja maissia voi syödä sellaisenaan. Niin... ei aikomasi uusi upea ruokavalio ainakaan puuron puutteeseen kaadu, ja vaikka aloittekijan pitääkin olla tarkka ruokavaloim suhteen, niin ei sitä sentään ihan neuroottiseksi tarvitse käydä - tai riippuu toki lähtötilanteesta ja tavoitteista - vuodessa lavalle, vai pelkästään lisää voimaa ja massaa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt kävin koittamassa tota ohjelmaa ja haluaisin kysymyksiiin vastauksia :)

Miksi se kestää aivan älyttömän kauan kun treeni lämmitelyineen kesti 1h 15min...

Ja toinen tärkeä, minkä takia penkkipunnerruksessa vasen lapaluu törröttää pahasti penkkiin kun taas toinen lapaluu ei törrötä niin pahasti. Tämä haittaa koska tuntuu ilkeältä, ihan kun joutuis makaamaan kirjan päällä. Joudun olemaan jotenkin vinoittain siinä.. varsinkin nostovaiheessa lapaluu ottaa kunnolla penkkiin kii ja on inhottavaa.:rolleyes:

Sitte vielä kun mulla on keliakia eikä ruoka ole mulle itsestänselvyys ja se on kallista joten voinko korvata mihin rajaan asti protskuaineilla tota mun ruokavalioo? :rolleyes: Kiitos paljon jkos viittisitte vastata

Teetkö jokaiseen liikkeen kanssa lämmittelysarjat? Itse teen tuolla samalla ohjelmalla ja saan tehtyä 45-50 minuutin aikana koko ohjelman ja teen yleensä vielä käsille/hartioille hieman ekstraa. Kuinka pitkän tauon pidät sarjojen välissä?

No semmosen pikaisen yhden lämmittelyn tein jokaselle liikkeelle. Heti Alussa vedin 300 metriä sillä soutulaitteella onko oikein? Pitäiskö ton riittää lämmittelyks?

Tänään katoin että 77 minsaa kesti vetää toi josta 15 minsaa kuntopyörää. Mulla tohon ainakin tuntuu menevän aikaa ihan kiitettävästi mutta mikäs kiire tässä olisi? Venyttelyihin ja lämmittelyihin mulla tota aikaa tuntuu menevän aikas paljon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom