Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kaminari sanoi:Eiköhän mihin tahansa tarvita myös sitä tekniikkapuolta paitsi ehkä 10 m vauhdilla seinäänjuoksussa.
Tähän on montakin syytä. Esim. Se bodari kuluttaa enemmän happea kantaessaan sitä taakkaa kuin se lihakseton spede jno menee nopeammin "hapoille"Näitä juttujahan kuulee että joku iso bodari ei jaksanu kantaa jotain painavaa, mutta pentti perusduunari jaksoi...
Dobermann sanoi:Eiköhän joihinkin asioihin tarvita vähemmän tekniikkaa kuin toisiin? Vertaa painon nostaminen lattialta vs mäkihyppy.
winnie the poo sanoi:Mä oon ajatellut jotenkin sillä tavalla, että painonnostajat on nopeimpia, voimanostajat vahvimpia ja bodarit isoimpia :D
Aika jyrkästi yleistetty.Kyllähän se ominaisuus mitä treenaa kehittyy mutta tästä unohtuu geenien mukanaan tuomat ominaisuudet.Painonnostajat treenaavat dynaamisia,räjähtäviä liikkeitä mitkä parantavat kyllä nopeusominaisuuksia.Voimanostajat treenaavat maksimivoimaa suht rauhallisella liikenopeudella.Kehonrakentajat pyrkivät rasittamaan lihaksen maksimaalisesti eri liikkein eikä välttämättä raskailla raudoilla.Mutta ei tämä kaava ole noin yksiselitteinen.Voimanostajat treenaavat apuliikkeitä (osa "bodiliikkeitä"),kehonrakentajat ajoittain raskaita perusliikkeitä ja jotkut painonnostajat molempia.Varmaan löytyy kehonrakentaja mikä nopeampi kuin painonnostaja ja voimanostaja millä isommat lihakset kuin kehonrakentajalla.Ihmiset ovat yksilöitä joiden ominaisuudet kehittyvät eri tavalla puhumattakaan eri harjoitusohjelmista ja metodeista.winnie the poo sanoi:Mä oon ajatellut jotenkin sillä tavalla, että painonnostajat on nopeimpia, voimanostajat vahvimpia ja bodarit isoimpia :D
Force sanoi:Mites vahvamies kilpailijat? ;)
kas-vain sanoi:Anteeksi, että sekaannun offtopicilla aiheeseen, mutta ihmetyttää noiden kyykkääjien (voimanostajien) pienet reidet. Esim Anolla ei mitkään himo tykit ole, mutta silti yli 400 menee helposti. Sama tuossa nyttenkin pyörivässä ketjussa, jossa Mendelson tms. ottaa joku 1000+ paunaa. Vaikka varusteet tuo lisää kiloja eikä ne kaikkien tyylisääntöjen mukaan menekkään niin silti ne jalat jotenkin näyttää tosi pieniltä.
kas-vain sanoi:Anteeksi, että sekaannun offtopicilla aiheeseen, mutta ihmetyttää noiden kyykkääjien (voimanostajien) pienet reidet. Esim Anolla ei mitkään himo tykit ole, mutta silti yli 400 menee helposti.
Kipi I sanoi:Huom! Trikoot,siteet,yms. päällä! Ja kun ykkösiä treenaa, niin eihän sillä nyt lihasta tartu pahemmin. Mikäs tässä nyt ihmetyttää?