Onko "heikkoja" bodareita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jagger
  • Aloitettu Aloitettu
Moniko punttijuntti työntää kuulaa yli 17m (7.250kg)...Tässä jos missä pitää olla jo poweria hihassa.... kysympähän vaan häh häh...
Mua naurattaa tuo kuinka vahva olet "juttu".:lol2: :lol2: ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiköhän mihin tahansa tarvita myös sitä tekniikkapuolta paitsi ehkä 10 m vauhdilla seinäänjuoksussa.

Kaminari sanoi:
Eiköhän mihin tahansa tarvita myös sitä tekniikkapuolta paitsi ehkä 10 m vauhdilla seinäänjuoksussa.

Eiköhän joihinkin asioihin tarvita vähemmän tekniikkaa kuin toisiin? Vertaa painon nostaminen lattialta vs mäkihyppy.

Näitä juttujahan kuulee että joku iso bodari ei jaksanu kantaa jotain painavaa, mutta pentti perusduunari jaksoi...
Tähän on montakin syytä. Esim. Se bodari kuluttaa enemmän happea kantaessaan sitä taakkaa kuin se lihakseton spede jno menee nopeammin "hapoille"
Omakohtaista kokemusta on myös siitä että pitäisi lastata kontti täyteen 30kg laatikoita. Ok,ei paha. Paitsi kun edellisenä iltana olet tehnyt parhaimman maastaveto treenisi ikinä! -" Eikkös sun pittäis olla vaffa kun siällä salillakin käyt?"

Dobermann sanoi:
Eiköhän joihinkin asioihin tarvita vähemmän tekniikkaa kuin toisiin? Vertaa painon nostaminen lattialta vs mäkihyppy.

Retorinen kysymys. Kuulantyönnön ja yleisesti voimalajien suhde on sama kuin painon lattialtanostamisen ja mäkihypyn?

Hyvällä tekniikalla voi korvata voimaa ja taasen voimalla huonoa tekniikkaa.
Asioihin voi suhtautua eritavoilla. Monesti puhutaan maastavetotuloksista mutta kun kuulen kilot kiinnostaa mua aina oliko se tapahtunut ns. välistävetona vaiko kapealla. Toisaalta asia ei mussa herätä mitään suurta kunnioitusta. Saattaa totuus olla että joku kaveri vetää 400 kiloa maasta ja joku 50 kilonen vetelee tätä vahvaa poikaa maasta kuin tiskirättiä. Sellasta vaan on elämä että mitään ei saa liikaa ihannoida. Kaikki saavutukset ovat tietenkin hienoja mutta niiden paikka on lajin sisällä ja muidenkin saavutuksille pitää antaa niiden ansaitsema arvo. Boogissa mä ainakin arvostan miehen monipuolista urheilullista taustaa. Mies työntelee kuulaa nakkelee keihästä ja siinä sivussa hakee Suomen mestaruuksia. :D Isot lihaksetkin voivat olla melko toimimattomat käytännön elämässä. Boogie on todistanut että noilla lihaksilla pystyy moneen. Useimmat ton kokoset kaverit reväyttää itsensä keihästä heitellessä.

En hirveästi Boogien taustoista tiedä, mutta mitä enemmän noista edesottamuksista lukee, niin ei taida tosiaan tähän threadiin kuulua tuo nimi.

Heikkoudesta tiedä, mutta tuo "toimimattomuus" on tullut monasti huomattua. Onko sitten jäänyt venyttelyt ja aerobinen kuntoilu kokonaan väliin, mutta joskus vähän isommat kaverit on aika eksyksissä kun sitä kehoa tulisi käyttää johonkin muuhun kuin sen puntin nostamiseen paikasta a paikkaan b. No tähän tietysti voi vastata, että mihinkäs muuhunkaan sitä tarvitaan:D No jaa:nolo:

Mä oon ajatellut jotenkin sillä tavalla, että painonnostajat on nopeimpia, voimanostajat vahvimpia ja bodarit isoimpia :D

winnie the poo sanoi:
Mä oon ajatellut jotenkin sillä tavalla, että painonnostajat on nopeimpia, voimanostajat vahvimpia ja bodarit isoimpia :D
Aika jyrkästi yleistetty.Kyllähän se ominaisuus mitä treenaa kehittyy mutta tästä unohtuu geenien mukanaan tuomat ominaisuudet.Painonnostajat treenaavat dynaamisia,räjähtäviä liikkeitä mitkä parantavat kyllä nopeusominaisuuksia.Voimanostajat treenaavat maksimivoimaa suht rauhallisella liikenopeudella.Kehonrakentajat pyrkivät rasittamaan lihaksen maksimaalisesti eri liikkein eikä välttämättä raskailla raudoilla.Mutta ei tämä kaava ole noin yksiselitteinen.Voimanostajat treenaavat apuliikkeitä (osa "bodiliikkeitä"),kehonrakentajat ajoittain raskaita perusliikkeitä ja jotkut painonnostajat molempia.Varmaan löytyy kehonrakentaja mikä nopeampi kuin painonnostaja ja voimanostaja millä isommat lihakset kuin kehonrakentajalla.Ihmiset ovat yksilöitä joiden ominaisuudet kehittyvät eri tavalla puhumattakaan eri harjoitusohjelmista ja metodeista.
:evil:

Anteeksi, että sekaannun offtopicilla aiheeseen, mutta ihmetyttää noiden kyykkääjien (voimanostajien) pienet reidet. Esim Anolla ei mitkään himo tykit ole, mutta silti yli 400 menee helposti. Sama tuossa nyttenkin pyörivässä ketjussa, jossa Mendelson tms. ottaa joku 1000+ paunaa. Vaikka varusteet tuo lisää kiloja eikä ne kaikkien tyylisääntöjen mukaan menekkään niin silti ne jalat jotenkin näyttää tosi pieniltä.

kas-vain sanoi:
Anteeksi, että sekaannun offtopicilla aiheeseen, mutta ihmetyttää noiden kyykkääjien (voimanostajien) pienet reidet. Esim Anolla ei mitkään himo tykit ole, mutta silti yli 400 menee helposti. Sama tuossa nyttenkin pyörivässä ketjussa, jossa Mendelson tms. ottaa joku 1000+ paunaa. Vaikka varusteet tuo lisää kiloja eikä ne kaikkien tyylisääntöjen mukaan menekkään niin silti ne jalat jotenkin näyttää tosi pieniltä.

Jalkakyykkyä voidaan tehdä eri tyyleillä. Perusvoimanostokyykkyä tehdään vain osittain reisillä ja pääosin lantiolla ja perseellä. Plazin Tomppa jolla oli isot reidet teki kyykyn puhtaasti reisillä jolloin jalat olivat lähes kiinni toisissaan.
Ykkösen hakeminen voimanostossa luku sinänsä. Bodarit harvemmin niitä ottaa...itse en ole koskaan kokeillut. Varusteykkösistä ei edes tässä yhteydessä kannata mainita.

kas-vain sanoi:
Anteeksi, että sekaannun offtopicilla aiheeseen, mutta ihmetyttää noiden kyykkääjien (voimanostajien) pienet reidet. Esim Anolla ei mitkään himo tykit ole, mutta silti yli 400 menee helposti.

Huom! Trikoot,siteet,yms. päällä! Ja kun ykkösiä treenaa, niin eihän sillä nyt lihasta tartu pahemmin. Mikäs tässä nyt ihmetyttää?

Kipi I sanoi:
Huom! Trikoot,siteet,yms. päällä! Ja kun ykkösiä treenaa, niin eihän sillä nyt lihasta tartu pahemmin. Mikäs tässä nyt ihmetyttää?

Ymmärrän toki, että varusteet ja erilainen harjoittelutapa (hermotus) ei kasvata lihasta suhteessa niin paljoa kuin hypertrofiaan tähtäävä treeni. Vaikutus "pienistä" jaloista voi selittyä kavereiden yläkropan kovasta massasta (iso maha ja kaikki muu asiaan kuuluva).

Tilanne saattaisi olla mielenkiintoinen jos tehtäisiin kolme suoritusta jaloille ilman lisävarusteita...vaikkapa kyykky ja etukyykky sekä jokin kolmas liike.
Kaikille määrättäisiin samat oteleveydet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom