Onko "heikkoja" bodareita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jagger
  • Aloitettu Aloitettu
Niin onko ns. heikkoja bodareita eli isossa kunnossa olevia mutta heillä ei olisi voimaa niin paljoa kuin luulisi lihasmassaa verrattuna... Jos on vain massaa treenattu koko ajan.

Tietääkö kukaan tälläisiä bodareita vai onko vain niin että isot painot=isot lihakset ja pienet painot=pienet lihakset?

Näitä juttujahan kuulee että joku iso bodari ei jaksanu kantaa jotain painavaa, mutta pentti perusduunari jaksoi...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voima on lihaskasvun sivutuote :D

Nooh, eihän Boogi taida kauheen vahva olla... Onhan näitä eri treenimetodeja...

Weak sanoi:
Nooh, eihän Boogi taida kauheen vahva olla... Onhan näitä eri treenimetodeja...
no mistä sää nyt ton keksit. ei voi olla heikkokaan jos joskus on tukilla pukannut 155kg:) . on sillä voimaa jos se vaan sille päälle sattuu.

neutraali sanoi:
no mistä sää nyt ton keksit. ei voi olla heikkokaan jos joskus on tukilla pukannut 155kg:) . on sillä voimaa jos se vaan sille päälle sattuu.
No sellasen kuvan saanu, ku ei koskaan oo suostunu kertoo nykyisii painoi, ja aina painottaa puhtaut :) .

Kyllä Coleman saattas aika rajuja tuloksia tehdä jos alkais voimanostajaksi. Bodareilla on tavallaan "ylimääräisiä" lihaksia voimanostakiin verrattuna, koska voimanostajat eivät treenaa erikseen joka lihasta.
Oon kans kuullut että Boogien penkki olis aika kehno, voi olla mutua.

Ja onhan niitä heikkoja bodareita, tulee heti yksi mieleen: pode :)

Sinänsä aihe on mielenkiintoinen, haluaisin kuulla jostain todella lihaksikkaasta bodarista, että hän jaksaa penkata vain 10 kertaa oman kisapainonsa tms. mutta kehonrakentajien treenipainojen vahtaaminen on minusta yhtä hyödyllistä tietoa kuin joku pöyhösen kyykkyraudat tai harri haataisen penkkitulos - ei sillä tiedolla tee mitään. Ja on tyhmää todeta, että "jostain kuulin joskus, että bodarin X tulokset on aika heikkoja". Jos on jostain lukenut, niin laitetaan nyt niitä tunnuslukuja ja annetaan muiden päättää, onko ne "heikkoja tuloksia". Noh, esimerkiksi boogie lukee palstaa aika ihmeellisen usein, odotan innolla miten hän kuittaa tuollaiset mutuilut.:)

Ville1Suuri sanoi:
Kyllä Coleman saattas aika rajuja tuloksia tehdä jos alkais voimanostajaksi.
Coleman on kilpaillut voimanostossa 80-90-luvulla.Jossain Muscle & fitnesis tai flexis oli kuvia joku vuosi sitten.

Weak sanoi:
No sellasen kuvan saanu, ku ei koskaan oo suostunu kertoo nykyisii painoi, ja aina painottaa puhtaut :) .
Niin kyseinen surkimus on vain pellen-roolissa ollut mukana Suomen vahvin mies kisojen finaalissa.Voi jeesus tätä....no antaa olla.

Weak sanoi:

Tottakai aina painotan puhtautta liikkeissä/sarjoissa... ei ole mennyt koskaan paikat remonttiin, niin kuin toisilla karjuilla.(Vilponen, Hanssi Fell, Kokkonen ym..)
Mielestäni olen osoittanut voimatasoni aivan tarpeeksi sijoittumalla Voimamiesten SM 2, Keski-Suomen vahvin 4krt.
Kiekkoa heittänyt 57.26, Kuulaa 17.38, Tukkia punnertanut ylös 155kg.... Autonrengasta heittänyt 29.68.
Ei teille tartte kertoa millä painoilla treenaan, koska te kumminkin alatte matkimaan samoilla painoilla ja kohta olette lasaretissa itkemässä elämän kurjuutta heh heh...:itku:

Sinänsä kun ottaa nuo asiat huomioon niin ihmettelen, että mistä se penkkijuttukin on saanut alkunsa. Sellaset heput, ketkä sanoo tuntevansa sua kertoo, että sun penkki olis jotain 160kg.?! Itse oon sitä juttua ihmetellyt. No, ne on tarinoita enkä itsekään niitä ole vakavasti ikinä ottanut.

jagger sanoi:
Niin onko ns. heikkoja bodareita eli isossa kunnossa olevia mutta heillä ei olisi voimaa niin paljoa kuin luulisi lihasmassaa verrattuna... Jos on vain massaa treenattu koko ajan.

Tietääkö kukaan tälläisiä bodareita vai onko vain niin että isot painot=isot lihakset ja pienet painot=pienet lihakset?

Onhan noita molempiin suuntiin, eli joku on paljon heikompi kuin mitä koosta voisi päätellä ja joku toinen on paljon vahvempi kuin mitä koosta voisi päätellä. Olen nähnyt esimerkiksi 300 kilon maastanoston alle 85 kiloiselta kaverilta ja voima ei kyllä päällepäin näy.

Näitä juttujahan kuulee että joku iso bodari ei jaksanu kantaa jotain painavaa, mutta pentti perusduunari jaksoi...

Kantamisvoima onkin aika eri asia kuin salilla vääntäminen. Jos esim. käyttää aina remmejä niin ote ei välttämättä ole tarvittavalla tasolla.

Ville1Suuri sanoi:
Sinänsä kun ottaa nuo asiat huomioon niin ihmettelen, että mistä se penkkijuttukin on saanut alkunsa. Sellaset heput, ketkä sanoo tuntevansa sua kertoo, että sun penkki olis jotain 160kg.?! Itse oon sitä juttua ihmetellyt. No, ne on tarinoita enkä itsekään niitä ole vakavasti ikinä ottanut.

Puhutaanko nyt penkkiykkösestä vai jostain 15toiston pumppisarjasta?

Kysymys voimasta

Tuon kysymyksen kanssa on tullut kohdattua aika ajoin. Ovella kun on tullut notkuttua niin kaverit aina pysähtyy toljottaan ja tokaa et kyl sää ainaski 300 otat penkistä. Sitten alkaa tivaus et paljonko nousee ja kun mä vastaan et 100 kiloo niin ei tyydytä. No toki otan varmat pois enkä kertonu montako toistoo otan sillä....häää

Voimaa on todella monenlaista. Bodareita syytetään usein heikoiksi ja siinä osutaan täysin harhaan. Kun asiaa verrataan voimanostoon niin siinä lajeina on 3 perusliikettä ja pukimet päälle. Bodauksessa treenataan useita kymmeniä eri liikkeitä ja voima on enemmän kestävyyspohjaista. Kun taas verrataan painijoihin niin heillä voimaa rakennetaan usein oman kehon lähtökohdasta (leuvanvedot, etunojapunnerrukset ja sillat jne.) Sekin on eräänlaista voimaa.
On lyöntivoimaa on potkuvoimaa. Toinen juoksee 60 nopeammin ja toinen 500 metriä. KUKA ON KOVIN. Kaikki lajit ovat erilaisia ja niissä kehittyy erilaista voimaa ja taitoa. Lisäksi bodauksessa lihasta pitäisi rakentaa mallin ja symmetrian pohjalta. Tämä taas ei onnistu pelkällä raskaalla raudalla. Tänään jos aloittelisisn bodaamisen olisin paljon viisaampi enkä olisi yrittänyt taiteilla voimanoston ja bodauksen välimaastossa. Ainakin suhteessa olisin enemmän bodannut. Parhaimmillaan olen budolajeissa nähnyt kuinka 50 kiloinen mies saa heitettyä 100 kiloista kovempaa kuin toisinpäin. Mistäs voimasta tässä puhutaan. Eipä kunnioiteta rautaa liian yksitotisesti. Ihminen on psykofyysinen olento jolla on monta niveltä ja vipuvartta. Niiden voimia yhdistelemällä saatetaan tehdä paljon. Psyykkiset voimavarat ovatkin jo sitten toinen luku.

Moni kaveri on "vahva tai hyvä" ennen kisaa ja yhtäkkiä kisapaikalle astelee mies tuntemattomuudesta.....ja putsaa pöydän.:whip:

ps. Boogi on varmasti vahva ja hänen treenitahdissaan puutuu moni mies mutta kyse on kuitenkin bodykisoista ja lavalla ratkotaan mestaruudet....niitä miehellä oli muistaakseni 7 kappaletta...tarkottaa vuosissa...paljon.

Nähdään jos nähdää kultsalla.:whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom