Onko flunssa päässyt puremaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lord
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on jo 9. päivä kun olen jonkun sitkeän pöpön kourissa.
Alkaa jo "pikkasen" hämäämään kun olo on kuin lapamadolla. Urheilemaan en ole päässyt melkein kahteen viikkoon ja ruokaakin on mennyt elimistön ravinnoksi hyvin niukalti.
Onneksi nyt tuntuu jo siltä että ylihuomenna voisi olla jo terveenä, mutta kyllä on voimat ja iloisuus tipotiessään vielä pitkään. :(

Nyt tuntuu olevan paljon liikkeellä tämmöstä sairastelua, joten kysynpä että miten arvon Pakkotoiston-lukijakunta on selvinnyt bakteerien ja virusten rynnäköstä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No, ei ole ollut koko syksynä eikä talvena yhtään ainoaa viruksen tai bakteerin aiheuttamaa tautia. Ruokaa vaan nassuun ja iloista mieltä, niin eiköhän se 1. päivä terveenä sieltä tule! :)

Nyt jo 3 viikkoa sairaslomalla ja treenitauolla. Tänään sain taas viikon lisää lomaa. Ensin iski poskiontelo-/korva- ja keuhkoputkentulehdus. Nyt on sitten molemminpuolinen keuhkokuume. Eli treenitaukoa tulee ihan min. 4 viikkoa, mutta luultavasti enemmän. Kaiken lisäksi syöminen on vaikeata, koska levossa ei paljon kuluta ja ei maistu... paino tippunut n. 5 kiloa. Lisäksi n. kuukauden päästä leikkaukseen... paraneminen siitä 2 viikkoa.

Joten taitaa tämä poika jättää tämän vuoden kisailut muille!!!

Otan osaa Tonppa, tosi ikävä pöpö. Voi venyä tauko jos huonosti käy. Mulla oli tuo tauti päällä teininä ainakin 3 vk.

Tänä talvena olen sairastanut kaksi flunssaa melkein peräkanaa, reilu viikko siinä oli välissä. Ensimmäinen kesti käsittämättömät 3vk (joista kaksi ihan kunnon flunssassa ja viimeinen vähän lievempänä). Sitten tämän jälkeen täysin erityyppinen lyhyt viikon mittainen flunssa. Pitäis vissiin käydä HIV-testissä, tuntuu toi vastustuskyky olevan 0.

On ollut koko viikon nuha/pikku kuume. Eilen tuntui jo melko normaalilta ja tänään salille. Muuten meni hyvin, mutta pulssi ei laskenut juurikaan sarjojen välissä.. piti ottaa hieman kevyemmin. Perkele, eräs lääkeallergia nosti vasta 1kk sitten kuumeen..
Opiskelupaikastakin on varmaan 30% kipeänä ja 70%lla on kurkku vaivoja. Kunnon kuumeaalto taas menossa. Kaikki on ihan wasted.

:kippis1:

Flunssan ja sen jälkitautina saadun poskiontelontulehduksen loppurippeitä tässä karistellaan antibioottikuurin voimalla. Tää oli täysin tyypillinen flunssa mulle, alkoi pienellä kurkkukarheudella, sitten päivän päästä meni nenä aivan tukkoon ja tuli pirunmoisen kehno olo kaikinpuolin. Tuota kesti muutaman päivän, sitten poskiontelot tulehtuivat ja nyt pari viikkoa ensi oireista ruvetaan pikkuhiljaa olemaan kunnossa. Aina aivan saletti 2 viikkoa menee treenit pipariksi ja vähän muukin elämä.:|

Just nyt on semmonen olo, että joku flunssan pahanen muhii taustalla valmiina iskemään ja siskolla on mononukleoosi. Toivottavasti ei tätä pientä päänsärkyä/kurkkukipua pahemmaksi mee. Ei jaksais olla pois salilta.. :nolo:

Kurkku kipee ja vituttaa ankarasti.. Tauti alkanu lievällä pahoinvoinnilla ja jakunu samanlaisena kolme päivää, katsotaan, tulisko hommasta mitään. Naiseni parani jo, eiköhän tää sit kans itselläni tästä...

:kakka: olo ketuttaa.

Myyräkuume alkoi marraskuun loppupäivinä ja eka "puhdas" verinäyte oli tammikuun tokalla viikolla. Huilia koko tuo aika ja hirviä vitutu*

Viikko oli flunssaa, sitten salille, päivä väliä ja iski oikein tuomionpäivän vatsatauti. Nyt olen maannut kolme päivää putkeen ja mitään ei ole pystynyt syömään ja tässä kutistuu silmissä, vasta tänään jaksoin ekan kerran nousta sängystä.

Mitnick sanoi:
Just nyt on semmonen olo, että joku flunssan pahanen muhii taustalla valmiina iskemään ja siskolla on mononukleoosi. Toivottavasti ei tätä pientä päänsärkyä/kurkkukipua pahemmaksi mee. Ei jaksais olla pois salilta.. :nolo:

Samanlaista oli mulla tossa jokunen päivä sitten, vähän lisää vitamiinia koneeseen ja riittävästi unta +8 h ja näyttäs että meni ohitte... :kippis1:

Joulukuun 20.pvästä tammikuun 10pvään asti oli kurkussa streptokokkibakteeri, hoidettiin antibioottikuurilla. heti kuurin jälkeen tuli kurkkuun virus, joka alkaa nyt pikkuhiljaa paranemaan. eli salilla ei ole hirveästi tullut kuljettua. nytt on muijaan tarttunu tuo virus, saapi nähä uskaltaako sitä mennä pussailemaan. en nimittäin halua sairastua heti uudestaan. vai onkohan minulle kehittynyt minkäänlaista immuniteettia??

mononukleoosi oli lokakuun lopussa eikä se todellakaan ollut mikään mukava tauti. ei pystynyt sylkeäkään nielaisemaan.

Juu tuli oltua 3 viikkoa flunssassa kautta räkätaudissa, yhden päivän oli lämpöä(eka päivä kun oikeestaan alkoi)ja siitä seuraavat 5päivää ihan kuolemankourissa ja siihen vielä pariviikkoa päälle semmoista semi huonoa oloa

Tomi sanoi:
Mononukleoosi päällä par'aikaa. Salilta taukoa jo 15 päivää. Oon sentään saanut syötyä ja juotua normaalisti. Ruokaa meinasi mennä alussa vähän liikaakin. :nolo: Ensi viikolla oon toivottavasti jo sitten pelikunnossa.

Mononukleoosista: http://www.netlife.fi/users/ralf.nyman/hbl/hbl0899s.html

:wanha: Voiko tästä vetään sen johtopäätöksen että Tomi ei ole "pussailut" vasta kun aikuisiällä (miten aikuisikä taipuu)........No hard feelings :D

mulla 9päivä menossa flunssaisena,
treeneistä ollut tietysti pois...
kyl se on pirun kamalaa kun ei pääse salille,
mut se pitää ajatella niin että ensin parantaa itsensä kun menee salille keskenkuntoisena rehkimään ja pahimmassa tapauksessa tulehduttaa sydämmen lihakset..sit tuleekin vähän pidempi tauko...kaverille kävi noin..
flunssa on vaan siitä ärsyttävä et välil voi tuntua hyvältä mut sit taas hetken päästä on paska olo ja sormen nostaminenkin nostaa sykettä..et lepäilkää kunnolla..
kevät tulossa..ei ne lihakset ihan heti katoo kunhan tosiaan muistaa syödä ja mielummin vähän enemmän kuin että menettäis vaivalla hankittua...lihas tarvii kummiskin koko ajn ravintoa vaik sitä ei täysiä treenais ja parantuminenkin tapahtuu nopeammin..että hyvää parantumista ja kevättä...

Joulukuussa oli kaks flunssaa sit tammikuun alussa streptokokki joka tietysti uusiutui ensimmäisen antibiootti kuurin jälkeen ja sit tuli joku räkätauti vielä päälle. Nyt saa vielä vähän niistää nenää, mutta kuumetta ei oo ollu pariin viikkoon ja ajattelin lähtee illalla reenaamaan kädet ja vatsat.

Joulun aikaan pari viikkoa flunssassa. Uutena vuotena nilkka nyrjähti ja oli turvonnut noin viikon, jonka jälkeen heti putkeen viikon flunssa. Tämän jälkeen tietenkin selkä hajosi ja oli pari viikkoa rikki. Ja tammikuussa oli vajaa viikon flunssa. En yleensä sairastele, mutta nyt on mukava putki päällä :curs: .

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom