Ongelmia Win XP:n asennuksen kanssa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja the m
  • Aloitettu Aloitettu
Jees eli sain koneen juuri huollosta ja siihen asennettiin uusi emo, prossu ja näytönohjain. Olen nyt yrittänyt asentaa Win XP:tä kolmeen otteeseen tyhjälle ja käyttämättömälle kovalevylle, mutta ei onnaa. Asennusohjelman jälkeen kone buuttaa ja ilmoittaa:"Disk not found". Olen asentanut muutamaan kertaan kyseisen Win XP:n ilman ongelmia. Osaisiko joku edes arvailla mistä moinen vika mahtaisi johtua? Komponentit ovat siis uusia eikä niissä pitäisi olla vikaa. Lisäksi BIOS tunnistaa kovalevyt ja limpun partitiointi onnistuu moitteitta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos sulla ide ja sata väylässä olevat kovot niin ota asennuksen ajaksi ide väylässä olevat irti.

Biossista bootti järjestykseen cd/dvd asema ekaks ja kovo vaikka toiseks ja vaihtaa sit myöhemmin takas jos tarvii, näin mulla ainakin joskus sata levyn kanssa.

Joop, siis BIOS:ssa näkyy kovalevyt ihan ok. Kummatkin on IDE väylässä ja boottijärjestystäkin olen kokeillut. Kovalevylle pääsin katsomaan, että XP on todellakin asentunut, mutta eipä lähde lataamaan :/ Luulin aluksi, että vanha kovalevy on lauennut ja siksi aloitin asentamaan XP:tä uudelle kovolle. Vanhalta levyltä käynnistettäessä tulee nimittäin sama ilmoitus. Nyt epäilen, että kone ei lähde lataamaan mitään vaikka vaihtaisi minkälaisen kovalevyn. Voisikohan IDE-kaapeleissa olla jotain häikkää?

tarkistahan eka bootloaderi... todennäköisin vika on boottisektorin viottuminen tjsp

tarkistahan eka bootloaderi... todennäköisin vika on boottisektorin viottuminen tjsp

Hmm, toinen kovalevy on aivan tuliterä. Tosin sehän ei tietysti vielä takaa, että se olisi kunnossa. Tuntuu vaan oudolta, että kummatkin levyt antavat samaa herjaa

Onko biosista päällä boot virus protection tjsp? Se estää boottisektorille kirjoittamisen ja estää siten käyttöjärjestelmän lataajan asennuksen.

Tarkista levyjen jumpperoinnit ja kaapeloinnit. Jos ne ovat samassa kaapelissa niin master kaapelin päässä olevaan liittimeen ja slave keskelle.

Kävin tänään tietokoneliikkeessä, jossa koneeseen tehtiin komponenttipäivitykset. Sanoivat, että uusissa Asuksen emoissa on sellainen feature, että tarvitsevat XP:stä SP2-installaation, jotta toimivat. Täytynee kokeilla SP2-version instausta seuraavaksi

Suositut

Back
Ylös Bottom