Ongelmia Saunalahden GSM-liittymässä Elisan verkkoon siirtymisen jälkeen

Gillyanne

Vaa'at kaatikselle ry
Itselläni paljon parjattu Saunalahti toimi hyvin siihen asti, kunnes verkko vaihtui Sonerasta Elisaan elokuun loppupuolella (en muista tarkkaa päivää), mutta sen jälkeen alkoivat ongelmat :curs: Kun soitan itse jollekulle, vastaanottaja kuulee minua todella huonosti tai ei ollenkaan, linja on niin huono - jos ylipäätään pystyn soittamaan, varsinkin tänään se on onnistunut todella heikosti: puhelut eivät yhdisty lainkaan, vaan kuuluu ainoastaan piip-piip-piip (verkko varattu???). Tekstiviestit eivät myöskään lähde, tai jos lähtevätkin, eivät mene perille asti jne. Kovin helpolla en olisi muuten hyvästä Saunalahdesta luopumassa, mutta alkaa jo pikkuhiljaa mitta täyttyä... :curs:

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pientä ongelmaa.. lähinnä sellaista että välillä kuuluu huonosti toisen ääni.. ja välillä tulee tunne että linja on poikki, että joutuu kysymään että "ookko sie vielä siellä?" Saa nähä, vaihtaisko johonkin vai kattelisko vielä vähän..

kärsivällisyyttä

Gillyanne sanoi:
Itselläni paljon parjattu Saunalahti toimi hyvin siihen asti, kunnes verkko vaihtui Sonerasta Elisaan elokuun loppupuolella (en muista tarkkaa päivää), mutta sen jälkeen alkoivat ongelmat :curs: Kun soitan itse jollekulle, vastaanottaja kuulee minua todella huonosti tai ei ollenkaan, linja on niin huono - jos ylipäätään pystyn soittamaan, varsinkin tänään se on onnistunut todella heikosti: puhelut eivät yhdisty lainkaan, vaan kuuluu ainoastaan piip-piip-piip (verkko varattu???). Tekstiviestit eivät myöskään lähde, tai jos lähtevätkin, eivät mene perille asti jne. Kovin helpolla en olisi muuten hyvästä Saunalahdesta luopumassa, mutta alkaa jo pikkuhiljaa mitta täyttyä... :curs:

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

Kärsivällisyyttä Gilly :)

Ok, itse työskentelen konsernin omistamassa liiketoimintayksikössä(en siis saunalahdella), tiedän kuitenkin mistä ongelmat johtuu.
Itselläni on täysin samanlaisia ongelmia, ja on kieltämättä noloa puhua yhteistyökumppanien kanssa puhelimessa kun a. ei kuule toista b. toinen ei kuule sinua c. tekstiviestit ei lähde jne kaikkea ikävää.

Syy: Elisa on reilussa 10 vuodessa kerännyt itselleen 1 000 000 asiakasta, nyt kun sanoimme irti Soneran sopparin niin liittymämme laitettiin Elisan verkkoon, eli YHDESSÄ KUUKAUDESSA verkkoon on työnnettu lisää 500 000 liittymää. Tämän vuoksi yksinkertaisesti Elisan verkkokapasiteetti ei riitä. Mutta asia tiedostetaan Elisalla ja korjaustoiminpiteet ovat käynnissä täydellä intensiteetillä, uutta kapasiteettiä lisätään jne.
Eli pelkästään Saunalahden liittymät eivät takkuile vaan kaikki Elisan verkossa toimivat gesmit(Elisa, Kolumbus?, Saunalahti, unohdinko vielä jonkun)

Oma veikkaukseni on että hommat toimivat normaalisti lokakuun puolessä välissä tai lokakuun loppuun mennessä.

Itse vaihdoin kaikki simmit Saunikselta TeleFinlandille. Elisan verkon peittoalue on älyttömän paljon huonompi kuin Soneran. Aikanaan valitsin Sauniksen siksi, että se käytti Soneran verkkoa ja samasta syystä vaihdoin nyt sieltä pois.

Juu, mulla meni kentät melko heikoiksi täällä kämpillä. Yhtä-kahta pykälää enää verkkoa :curs:

Hynkkä sanoi:
Juu, mulla meni kentät melko heikoiksi täällä kämpillä. Yhtä-kahta pykälää enää verkkoa :curs:
Sama ongelma. Liittymän vaihto hyvin todennäköisesti edessä. Käyttääkö Soneran verkkoa enää kuin Sonera itse (+TeleFinland)?

Ei kenttää ollenkaan tässä mun kustannuspaikalla, kehä III:n vieressä kuitenkin toimipaikka. Toisella puolella taloa toimii. Perseestä, menee vaihtoon samantien saunalahti.

mulla on ollu toi saunalahti aika kauan. aluksi se oli soneran verkossa, mutta nyt viimesyksystä asti elisan verkossa. muuta en ole huomannut kuin että äänenlaatu on pikkasen huonontunut.... muuten kaikki on toiminut hyvin alusta alkaen

En oo huomannu omassa Sauniksen liittymässä mitään kummallista. Saunalahden sivuilla on muuten hyvä keskustelupalsta, jonne voi kans käydä kätisemässä ongelmiaan. Mulla oli kerran onkkelmia kortin kanssa ja vastaus tuli tuolta nopeammin kuin puhelinpalvelusta.

En ole huomannut mitään eroa tuossa verkon vaihdossa, kaikki on toiminut kuten pitääkin. Missä ihmeen metsässä te ihmiset asutte jos jokatoiselle pätkii liittymät ja ei ole kenttiä? Töissäkin tän "betonipunkkerin" sisällä on täydet tolpat koko ajan.

Timba79 sanoi:
Missä ihmeen metsässä te ihmiset asutte jos jokatoiselle pätkii liittymät ja ei ole kenttiä?

Onhan tämä Oulu kieltämättä aika korvessa... ;)

Mulla on kyllä puhelimessa täydet tolpat koko ajan, mutta kuuluvuus on SILTI huono, puhelut eivät yhdisty eivätkä viestit lähde jne. Omituista...

Hynkkä sanoi:

Mulla on ollu kehä3:sen varrella sama kotona jo pitkän aikaa Elisan liittymällä. Eli ennen tuota Saunalahden kauppaa jo. Nyt toimii vieläkin huonommin -> liittymä vaihtoon Telefinlandiin.

Gillyanne sanoi:
Onhan tämä Oulu kieltämättä aika korvessa... ;)

Mulla on kyllä puhelimessa täydet tolpat koko ajan, mutta kuuluvuus on SILTI huono, puhelut eivät yhdisty eivätkä viestit lähde jne. Omituista...

Hohoho, samanlaista korpea kuin JKL. ;)

Muutaman kerran on tullut tuo verkko varattu, mutta kun samantien kokeilee uudelleen niin heti toimii ja viestitkin kulkeneet ongelmitta. Olisiko nämä ongelmat jotenkin paikallisia? SSS tuossa mainitsikin, että ongelmia korjaillaan.

Timba79 sanoi:
Muutaman kerran on tullut tuo verkko varattu, mutta kun samantien kokeilee uudelleen niin heti toimii ja viestitkin kulkeneet ongelmitta. Olisiko nämä ongelmat jotenkin paikallisia?

Epäilemättä näin, ja kyllähän homma valtaosan ajasta toimii ihan normaalisti. Se on sitten vain ikävämpi juttu, jos sattuu joku oikeasti tärkeä puhelu soitettavaksi, ja juuri sinä päivänä verkko ei sitten toimikaan :( (mutta tätähän voi toki tapahtua muutenkin ja muillakin liittymillä, eipä taida tämä mobiilitekniikkakaan haavoittumatonta olla...)

Katsotaan, josko tilanne tästä tosiaankin ajan myötä paranisi.

Gillyanne sanoi:
Epäilemättä näin, ja kyllähän homma valtaosan ajasta toimii ihan normaalisti. Se on sitten vain ikävämpi juttu, jos sattuu joku oikeasti tärkeä puhelu soitettavaksi, ja juuri sinä päivänä verkko ei sitten toimikaan :( (mutta tätähän voi toki tapahtua muutenkin ja muillakin liittymillä, eipä taida tämä mobiilitekniikkakaan haavoittumatonta olla...)

Katsotaan, josko tilanne tästä tosiaankin ajan myötä paranisi.

jos kiinnität huomiota siihen että milloin linja kuuluu huonosti, tulet huomaamaan että ne ovat sellaisia aikoja milloin puhelinta muutenkin käytetään paljon. Eli verkon kuormitus on tuolloin huipussaan, ja puhelut pätkivät. Ei tämä varmaan hirveästi helpota mutta puhu ns. juorupuhelut näiden ruuhkahuippujen ulkopuolella.
Varma ruuhkahuippu on ainakin: klo 16-17, ihmiset pääsevät töistä ja soittavat "kulta mitä meillä on ruuaksi"

SSS sanoi:
Ei tämä varmaan hirveästi helpota mutta puhu ns. juorupuhelut näiden ruuhkahuippujen ulkopuolella.
Varma ruuhkahuippu on ainakin: klo 16-17, ihmiset pääsevät töistä ja soittavat "kulta mitä meillä on ruuaksi"

Mä en puhu "juorupuheluita" about ikinä (on muuten tosi kans!) :)

Ainakin viime päivinä pahimmat ongelmat ovat ilmenneet aamupäivällä ennen puoltapäivää...

Elisan liittymä ollu käytössä koko ajan. En oo huomannu mitään suurempia ongelmia. Nyt on sen verran isot rakennemuutokset menossa, että on ihme, jos ei jotain pienempiä ongelmia tule esille. Soneran verkko toimii nyt tietty hyvin, kun on kapasiteettia enemmän kuin tarpeeksi. Nyt tarvittaisiin markkinoille uusi Saunalahden kaltainen "häirikkö", että hinnat pysyisivät jatkossakin alhaalla. Kilpailuasetelman säilyttämiseksi DNA:n liittymä vois olla ihan hyvä vaihtoehto...

shape sanoi:
Elisan liittymä ollu käytössä koko ajan. En oo huomannu mitään suurempia ongelmia. Nyt on sen verran isot rakennemuutokset menossa, että on ihme, jos ei jotain pienempiä ongelmia tule esille. Soneran verkko toimii nyt tietty hyvin, kun on kapasiteettia enemmän kuin tarpeeksi. Nyt tarvittaisiin markkinoille uusi Saunalahden kaltainen "häirikkö", että hinnat pysyisivät jatkossakin alhaalla. Kilpailuasetelman säilyttämiseksi DNA:n liittymä vois olla ihan hyvä vaihtoehto...

DNA:n edut: halpa(tietyillä tahoilla jopa edullisimmat) hinta nyt ja jatkossa

haitat: -kuuluvuus olematon, samanlainen kuin Elisan verkko juuri nyt, Elisan verkko paranee, DNAn ei
-asiakaspalvelu Suomen huonoin

SSS sanoi:
DNA:n edut: halpa(tietyillä tahoilla jopa edullisimmat) hinta nyt ja jatkossa

-asiakaspalvelu Suomen huonoin

Käsittääkseni kuitekin vasta TeleFinlandin jälkeen. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom