Ongelmia Saunalahden GSM-liittymässä Elisan verkkoon siirtymisen jälkeen

Timba79 sanoi:
Käsittääkseni kuitekin vasta TeleFinlandin jälkeen. :D

Jos listahintoja katsotaan niin Telef ja Saunalahti ovat tarkalleen yhtä halpoja ja DNA pikkuisen kalliimpi. Mutta yrityspuolella DNA solmii sellaisia diilejä asiakkaidensa kanssa että voi jo ruveta miettimään että missä ne katteet on... :eek:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Timba79 sanoi:
Missä ihmeen metsässä te ihmiset asutte jos jokatoiselle pätkii liittymät ja ei ole kenttiä?

Leppävaaran vieressä Helsingin ja Espoon rajalla. :arvi:

:D

Ei oikein tiedä, että pitäiskö vaihtaa tuota liittymää. Dna on perseestä ja Soneraan ei huvittaisi takaisin vaihtaa. Telefinland taas tuntuu epäluotettavalta, kun kaverille lähettäneet laskutkin miten sattuu. Ja Elisalla on ilmeisesti näitä kuuluvuus ongelmia.. :rolleyes:

Johoo, voi pojat kun menikin homma huonommaksi kun vaihtui verkko sonerasta elisaan. Itse asustelen suht keskellä Malmia Helsingissä ja kyllä ero ainakin täällä on aivan selkeä. Ennen puhelin näytti täyttä kenttää käytännössä jatkuvasti, nyt saa ihmetellä sellaista 30-60% kenttää himassa. Lisäksi jos haluaa puhelun aikana kuulla tahi tulla kuulluksi, on mentävä ikkunan viereen puhumaan, muualla kämpässä pätkii niin maan perkeleesti. Muutenkin tuntuu että vaikka kuinka olisi kenttää niin silti pätkii puhelut. Hyvä diili, kaiken kaikkiaan.

Täytyy nyt kuitenkin antaa tälle vielä vähän aikaa, olen muuten täysin tyytyväinen Saunalahden (ilmeisesti kuitenkin tuleva Elisan) asiakas ja uskontoivonjarukoilen että tämänhetkinen tilanne on vain väliaikainen kunnes Elisa saa verkkonsa päivitettyä asiakasmäärän vaatimalle tasolle. TeleFinlandiin en haluaisi vaihtaa, ensinnäkin jo ehkä vittumaisimman mainonnan takia mitä on tullut kuunaan koettua.

SSS sanoi:
Kärsivällisyyttä Gilly :)

Ok, itse työskentelen konsernin omistamassa liiketoimintayksikössä(en siis saunalahdella), tiedän kuitenkin mistä ongelmat johtuu.
Itselläni on täysin samanlaisia ongelmia, ja on kieltämättä noloa puhua yhteistyökumppanien kanssa puhelimessa kun a. ei kuule toista b. toinen ei kuule sinua c. tekstiviestit ei lähde jne kaikkea ikävää.

Syy: Elisa on reilussa 10 vuodessa kerännyt itselleen 1 000 000 asiakasta, nyt kun sanoimme irti Soneran sopparin niin liittymämme laitettiin Elisan verkkoon, eli YHDESSÄ KUUKAUDESSA verkkoon on työnnettu lisää 500 000 liittymää. Tämän vuoksi yksinkertaisesti Elisan verkkokapasiteetti ei riitä. Mutta asia tiedostetaan Elisalla ja korjaustoiminpiteet ovat käynnissä täydellä intensiteetillä, uutta kapasiteettiä lisätään jne.
Eli pelkästään Saunalahden liittymät eivät takkuile vaan kaikki Elisan verkossa toimivat gesmit(Elisa, Kolumbus?, Saunalahti, unohdinko vielä jonkun)

Oma veikkaukseni on että hommat toimivat normaalisti lokakuun puolessä välissä tai lokakuun loppuun mennessä.

Paskanmarjat sanon minä. Mulla oli 3 vuotta siten elisa(vai oliko sillon rätinälinja?) kun muutimme tähän nykyseen kämppään ja ongelmat alko sillon samantien. Puhelut katkesi, pätki ja kentät alhaalla kun puhuin täällä huoneiston sisällä(Huom, ei aina mutta liian usein). Vaihdoin sitten operaattoriin joka käyttää soneran verkkoa ja ei mitään ongelmia ole ollut kolmen vuoden aikana. Nyt kun taas saunalahden liittymä siirty elisan verkkoon niin johan alko taas samat ongelmat mitkä oli 3 vuotta sitten kun tähän kämppään tultiin(puhelut katkeilee ja tolpat alhaalla). Eli todellakin paska mun mielestä toi elisan verkko, en sitten muitten mielipiteeseen puutu. Nyt taas toimii hyvin kotosallakin kun on käytössä soneranverkkoa käyttävä operaattori. :) , ja tiedoksi että en asu missään korvessa tai monttussa muuten.

Saunalahti vaihtuu lähipäivinä Soneraan, TeleFinlandiin ei ikinä. Verkon vaihduttua ongelmat alkoivat samantien, ihmiset yrittävät soittaa minulle niin kuulevat "Numero johon soititte ei ole juuri nyt käytössä...". Jopa 1/5 soitto yrityksistä päättyy tuohon. Linjat rätisee ja paukkuu, 1/10 puheluista pitää soittaa uusiksi koska yksinkertaisesti ei kuule mitään. Luulis että Oulussa nyt edes olisi verkot kunnossa, mutta ei. Nyt riitti, tsori Saunalahti :(

SSS sanoi:
DNA:n haitat: -kuuluvuus olematon, samanlainen kuin Elisan verkko juuri nyt, Elisan verkko paranee, DNAn ei
-asiakaspalvelu Suomen huonoin

Paskapuhetta.
Millä perusteella asiakaspalvelu Suomen huonoin?

Ei ainakaan vastausaikojen perusteella.

"Saunalahden jonotusaika on miltei kaksinkertaistunut tammi-maaliskuun aikana."
"...jonotusaika oli 6 minuuttia 44 sekuntia."
"Dna Finlandin gsm-asiakaspalvelu vastaa 33 sekunnin kohdalla."
hightechForum

Viestintävirasto

Enkä tuosta kuuluvuusasiastakaan ole ihan täysin samaa mieltä.

Lähetin tänään 6 työpaikkahakemusta ja kiva nyt odotella soittaako joku just silloin kun paska saunalahti hävittää kuuluvuudet. Ei prkl, toimiskohan soitonsiirto jos otan uuden liittyän?

Rupesi vituttamaan paskalahti; puhelut jumittaa ja katkeaa usein kesken kaiken, huonot kuuluvuudet jne. :curs: Vaihdoin tele finlandiin ja toivon että edes kentät säilyy välillä koti-työpaikka.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom