Ongelmia maastavedossa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Selkään tulee todella usein maastavetoa tehdessä, tai lähes aina fasettilukko eli nikamalukko. Tämä lykkää treenit lähes kokonaan seuraaviksi pariksi viikoiksi. Siispä olen jättänyt ne pois treeneistä, onko mitään tehtävissä?:itku: Mun maastaveto tekniikka on tarkastettu ja pitäs olla kondiksessa.

Itselläni on ollut kyseisiä lukkoja useasti nuorempana... Aloin tekemään päivittäisiä lihaskuntotreenejä, jotka kävi syviin vatsoihin (fysioterapeutilta saa hyvät nipun liikkeitä)..
Mulla nää lukot tuli alaselkään ja syy oli selvä.. Vaikka lihasten venyvyys olikin hyvä, niin ei tarpeeksi hyvä. Potkaisin futismatsissa vähän ohi ulkosyrjälle ja siitä se riemu repes.. Matsin pelas loppuun ilman mitää, mutta heti kun kierrokset alko laskemaan pelin jälkeen, niin homma oli selvä..
Mulla se lukko tuli alaselkään, eli kaikki lihakset, jotka on kiinni lannerangassa pitää venytellä todella huolellisesti ja oletko tarkistuttanut jalkojesi pituuden? Minkä ikäinen olet? Jos kasvuikä on kesken, niin en ihmettelisi yhtään tuota jalkojen pituutta..

Täytän nyt keväällä 17, raajavoittoinen kaveri luonnostaan:D. Pituutta 184,5cm eli ohi on pituuskasvu. 3 kertaa tulleet lukot ja kaikki hieman lapojen alapuolelle rankaa suunnilleen. Pitää kai käydä fysioterapeutilla.

Eli pituuskasvu todennäkösesti ei ole ohi, vois sanoa ennemmin, että kasvuikä.. Ja rankaanhan ne tulee, jos on nikamalukko :) Kokeile ensin huolellinen venyttely.. Kaikki isot jalan lihakset on lannerangassa kiinni ja jos venyvyys on heikko, niin lukoilta tuskin voi välttyä.. Venyttele ja tee tukilihasharjoitteita.. Lukot käyt auotuttamas naprapaatilla tai fysiolla.

Ei ole pahemmin tullut venyteltyä, voisi kai enshätään kokeilla sitä.

Kotihoitona voi kokeilla käärittyä pyyhettä tai laitat kaksi tennispalloa sukan sisään...
Käyt lattialle selälles ja "viritelmä" selän alle ja ei muuta kuin rauhassa liikuttelet kropalla tätä kyhäelmää selän alla..

Jos kotikonsteilla saat auki, niin jatkossa muista venytellä ja lämmitellä kunnolla!!
Etenkin maastavedossa muistat jännittää keskivartalon, nimittäin sillä jo ehkäset lukkoja jatkossa.. Tukilihastreeni :) Vaikka ne ei näy päällepäin, niin on tärkeitä just sen takia, että ehkäsee näitä vammoja. Kun pysyy paikat kunnossa, niin pystyy treenamaa näitä lihaksia, jotka näkyy sitte päällepäin :)
1+1=2, over and out :)

http://www.svoli.fi.x.optinet.fi/mp/db/file_library/x/IMG/65678/file/Syvienlihastenjumppa305.pdf

Tuossa linkki syvien keskivartalon lihaksien tekoon.. Voin kertoa, että aivan järkyttävän puuduttavaa puuhaa, mutta kannattavaa! Huom.. tuon treenin jälkeen ei tarvi palautusjuomaa :)

Joo kiitti tuosta. Ei mulla ole tällä hetkellä lukkoja kun olen jättänyt maven väliin eikä se edes kuulu nykyiseen ohjelmaani.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom