Valakyykky etukyykyn kaverina lämppärisarjoissa opetti itelle tota keskikropan hallintaa ja "jalkojen väliin" kyykkäämistä. Ja edestä kyykätessä jalat kapealle ja koroke kantapäiden alle, niinkun useempi jo maininnut, auttaa huomattavasti. Itse treenasin alkuvuodesta melkeen kolme kuukautta takakyykkyjä kombolla valakyykky, etukyykky kantapäät korokkeella kapealla jalka-asennolla, sumo-etukyykky boksille, bulgarialainen askelkyykky ja hyvää huomenta varpaat korokkeella. Eli en tehnyt takakyykkyä ollenkaan. Nuo liikkeet ei olleet toki samassa treenissä kaikki, mutta selkeesti priorisoituna eli kaksjakosella systeemillä ja jalkapäivä oli joka toinen treeni, kun nuo liikkeet ei ainakaan aluksi ole tosiaan mitään korkeen intensiteetin liikkeitä. Itselle ainakin puri hyvin, ja nyt syyskaudella saa realisoida tuon "lajiharjottelun" tuloksia, kun normikyykyssä saa latoa rautaa tankoo ihan erilailla kun koskaan aiemmin, eikä mitään kipuiluja tai jumeja ole ainakaan vielä tullut.
Tuo treeni itessään taisi olla jostain t-nationin artikkelista pienin muutoksin ja omaan treenimakuun sovellettuna. En ole fyssari eikä oma ongelma ollut alunperin selän pyöristyminen, mutta kokeilemalla ja soveltamalla voi jotain apua saada. En tiedä kauanko olet ongelman kanssa painiskellut ja minkälaisia lähestymistapoja olet asiaan kokeillut, mutta ainakin itse löysin avun juuri vahvalla priorisoinnilla, "harjoittelun harjoittelulla" ja tavoitteiden siirtämisellä hetkeksi itse liikkeisiin intensiteetin ja massan ja/tai voiman sijasta.
Tuo treeni itessään taisi olla jostain t-nationin artikkelista pienin muutoksin ja omaan treenimakuun sovellettuna. En ole fyssari eikä oma ongelma ollut alunperin selän pyöristyminen, mutta kokeilemalla ja soveltamalla voi jotain apua saada. En tiedä kauanko olet ongelman kanssa painiskellut ja minkälaisia lähestymistapoja olet asiaan kokeillut, mutta ainakin itse löysin avun juuri vahvalla priorisoinnilla, "harjoittelun harjoittelulla" ja tavoitteiden siirtämisellä hetkeksi itse liikkeisiin intensiteetin ja massan ja/tai voiman sijasta.