Ongelmana olkapäät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalmaaja
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itselläni ei toiminut olkapäiden treenaaminen rinnan yhteydessä ja näin en saanut kehitystä massaan enkä voimaan, joten vaihdoin ohjelmaa siten, että tein olkapäät ojentajien yhteydessä siten, että olkapäät ensin ja sitten ojentajat. Tämän jälkeen alkoi kehitystä tulla nopeasti.

J-2 sanoi:
Itselläni ei toiminut olkapäiden treenaaminen rinnan yhteydessä ja näin en saanut kehitystä massaan enkä voimaan, joten vaihdoin ohjelmaa siten, että tein olkapäät ojentajien yhteydessä siten, että olkapäät ensin ja sitten ojentajat. Tämän jälkeen alkoi kehitystä tulla nopeasti.

Noin olen ite tehnyt pitkään ja tuntuu että ei vaan olkapäät perkeles kasva eli kokeilenpa nyt siis että ensin ojentajat ja sit vasta olkapäät.

Nimim. olkapäät pingispallosta keilapalloksi vuoteen 2013

Itselläni alko tulemaan massaa ja pyöreyttä tekemällä pystypunnerrusta suht pitkillä sarjoilla niskan taakse. Pitkillä siksi että ei kannata tehdä tuota isoilla romuilla, ei tee hyvää olkapäille. No, taitaa edelleen olla yks heikoimpia lihasryhmiä mulla, mutta selvää kehitystä kuitenkin on tullu.

Toinen juttu oli juurikin tuo pikkurillit ylös vipareissa ja hitaat laskut alas taas. Ei egopainoja.

Superia vois vielä kokeilla.

Takaolkapäille kun vielä keksis jonku oikeasti hyvän liikkeen, vähän kaikkea olen kokeillu..:itku:

Taisit tuolla mainita, että teet liikkeet hitaasti ja rauhallisesti ilman tsiittiä. Oletko kokeillut tehdä liikkeet raskaammin ja osan tsiittaamalla? Itse sain olkapäät pienoiseen kasvuun kun vaihdoin treenaamisen vähän rajummaksi.

*KOVA pystypunnerrus 2x8
*sit vipareita 4 sarjaa ekassa isoilla painoilla ja tsiittaamalla ja sitten toiseen sarjaan tiputetaan painoja ja tehdään puhtaammin.taas tiputetaan painoja seuraavaan sarjaan ja tehdään hiukan hitaammin ja viimeisessä sarjassa sellaisilla painoilla, että tehdään yyber hitaasti ja pidetään ylhäällä pari sekunttia.
* ja lopuksi takaolkapäille joko laitteessa tai pekiltä makuultaan 2 kovaa kymppiä pienellä riuhtomisella ja viimeiseen sarjaan vähennetään painoja ja tehdään hitaasti ja puhtaasti.

Tälläinen treeni siis selän jälkeen tehtynä ja hyvin on toiminu itellä. :) Powerhousu taisi vähän saman tyyppistä kirjoitella joskus ja sitä hiukan itelle muokkasin.

J-2 sanoi:
Aivan samanlainen tarina mulla... nyt vaan harmittaa, ku kesti niin kauan tajuta toi. Tosiaan heti vaihdon jälkeen on kokoa alkanut tulla :)

ak8400 sanoi:
Itselläni alko tulemaan massaa ja pyöreyttä tekemällä pystypunnerrusta suht pitkillä sarjoilla niskan taakse. Pitkillä siksi että ei kannata tehdä tuota isoilla romuilla, ei tee hyvää olkapäille. No, taitaa edelleen olla yks heikoimpia lihasryhmiä mulla, mutta selvää kehitystä kuitenkin on tullu.

Toinen juttu oli juurikin tuo pikkurillit ylös vipareissa ja hitaat laskut alas taas. Ei egopainoja.

Superia vois vielä kokeilla.

Takaolkapäille kun vielä keksis jonku oikeasti hyvän liikkeen, vähän kaikkea olen kokeillu..:itku:

Joo just sen takii tota ei suositella niskan taa tehtäväks.

Ainiin, ongelmani on ratkaistu. Vaihdoin vaan treeniohjelmani, jossa ennen vedin rinnan+olkapäät samana päivänä olka+ojentaja -päivään ja täten olen saanut useita uusia ihania raskausarpia olkapäihin ja painot noussee sikana.

Toimii mulla :thumbs:

L0b0 sanoi:
Vaihdoin vaan treeniohjelmani, jossa ennen vedin rinnan+olkapäät samana päivänä olka+ojentaja -päivään

Sama vika Rahikaisella. Ei kärsi tehdä olkapäitä ja rintaa samana päivänä. Ei kärsi tehdä olkapäitä ja pystypunnerrusta samana päivänä. Totta kai pystypunnerrus vaikuttaa olkapäihin mutta sitten ei jää paukkuja vipunostoihin.

Vipunostot on tukiliike ja sillä siisti. Tämän kun oivalsin niin pystyi laittamaan olkapäät vaikka samalle päivälle vatsojen kanssa. Itse asiassa minulla homma toimii niin että voin laittaa olkapäät treenin jatkoksi koska tahansa kunhan ei ole muita käsiliikkeitä treenissä sinä päivänä. Tästä on se hyöty että yläkropassa on voimareserviä inhottaviin vipunostoihin.

L0b0 sanoi:
Ainiin, ongelmani on ratkaistu. Vaihdoin vaan treeniohjelmani, jossa ennen vedin rinnan+olkapäät samana päivänä olka+ojentaja -päivään ja täten olen saanut useita uusia ihania raskausarpia olkapäihin ja painot noussee sikana.

Toimii mulla
ja taas yksi onnelliseen loppuun päätttynyt tarina :thumbs:

kaNi- sanoi:
Joo just sen takii tota ei suositella niskan taa tehtäväks.
:offtopic:
Siis häh? Mulla ei ole ollu mitään ongelmia olkapäiden kanssa tms, mutta kun monilla on ollut ongelmia ja en halua ottaa riskiä, teen pienemmillä painoilla -> pitempi sarja? Vai menikö ton viestin pointti ihan ohi multa?

Melkein sama kun sanois "treenaan penkkiä koska se kehittää rintalihaksia ja ojentajia" ja sit tulee quote "joo, jos haluu treenata ojentajia ja rintaa, kannattaa tehdä penkkiä" :david:

Sori offtopic :piis:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
L0b0 sanoi:

Toimii mulla :thumbs:

Onneksi olkoon, sama toimii täälläkin päin parhaiten. Ja pystypunnerrus levytangolla ja viparit lienevätkin nykyään lempiliikkeitäni!

teemal sanoi:
Noin olen ite tehnyt pitkään ja tuntuu että ei vaan olkapäät perkeles kasva eli kokeilenpa nyt siis että ensin ojentajat ja sit vasta olkapäät.
Nimim. olkapäät pingispallosta keilapalloksi vuoteen 2013
tästä en usko olevan mitään hyötyä, sillä jos väsyttää ojentajat ennen olkapäitä tahtoo pystypunnerruskin mennä sitten ojentajille. mitäs mieltä muuten olette olkapäätreenistä 2-jakoisessa, että kannattaako pystypunnerrus vai viparit tehdä ensin??

Kokeilkaa aloittaa niillä vipunostoilla, ja sen jälkeen vasta punnerrusliikkeet.

Oma olkapäärääkki:

- takaolkapäät koneessa 3 x 12-15
- takaolkapäät käsipainoilla ("vipunostot taakse") 3 x 12-15
- vipunostot sivuille painolevyillä 4 x 12-15
- pystypunnerrus käsipainoilla 3 x 8
- vipunostot sivuille käsipainoilla 2 x 15
- pystypunnerrus olkapääkoneessa 1 x 30-50

Juu, tulee paljon kaikkea, mutta nopeasti nuo on treenattu, kun ei jää lukemaan uusinta BODY:ä ja jauhamaan paskaa kavereitten kanssa. :D

Mun mielestä supersarjat kuuluu melkein jokaiseen olkapäätreeniin vipunostoissa. Tein esim. eilen ensin sivuille yhen superparin ja sitten taljassa/käsipainolla takaolkapäille 2 superiparia.

Hiton hyvältä tuntu. Mullakaan ei toimi toi rinnan jälkeen tekeminen, nyt kun olkapäät tekee ensimmäisenä treenissä, voi tehdä kahta eri punnerrusliikettä myös.

L0b0 sanoi:
...täten olen saanut useita uusia ihania raskausarpia olkapäihin ja painot noussee sikana.

Kauniisti sanottu. :thumbs:

olin tossa salilla yhden IIISSSOO olkasen kaverin puheilla ja sanoi että tekee olkapäille ensin pystypunnerrusta pari sarjaa sitten pystysoutua pari sarjaa ja superina ensin eteen sitten sivuille ja lopuksi vielä taakse pari sarjaa vipunostoja.. kuulemma noin vain joka toinen viikko ja joka toinen viikko ilman supersarjoja.. kuulosti minun korvaani aika hyvältä.. mitä mieltä???

Pystysoutu on aika paha olkapäille, mä oon bannannu sen itse kokonaan. Tietty voihan sitä vetää kevyillä painoilla vaikka lämmittelyssä tms.

Voi myös olla, että etuolkapäät ovat liika rasittuneet. Itse en niitä edes treenaa. Tarpeeksi rasittuvat dipissä ja rintapäivänä.

Tietty, jos eripäivänä tekee (kuten minä ennen), niin jaksoi jotain tehdäkkkin :)

itse en tuota dippiä tee ikinä.. rintatreeni ottaa toki mutta teen sen maanantaina ja keskiviikkona olkapäät välissä on yksi välipäiväkin joten tuskinpa liikaakaan rasittuu.. tuo pystysoutu on aika hyvä tehdä kevyemmillä painoilla alataljassa köydellä siloin liike ei rasita ranteitakaan niin paljoa kuin tangolla saa todella hyvän tunnon kun oikeen tekee hallitusti ja negatiivisen osan rauhallisesti.

Back
Ylös Bottom