Ongelma reeniohjelman kanssa!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viiva
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tälläsen ongelman oon itteleni kehittäny eli oon käyny salilla noin. 3 viikkoa tauon jälkeen. Ja tulokset on ihan normaaleita ja kaikki sujuu ihan hyvin, mutta ongelmana on se, että en ole niin varma treeniohjelman toimivuudestani. Haluaisin normaalin 2-jakoisen ohjelman joka "varmasti" toimii. Ikää vasta 16 joten ohjelma kuin ohjelma pitäis olla jo kehittävää. Ongelmana on, että en tiedä teenkö tietyn lihasryhmän liian useasti viikossa. Tarkkailen ruokailuani vain sen verran, että pysyn vähän plus kaloreilla. 3-4krt viikossa käyn salilla. Ja sitten tälläne ku oon nyt jäänyt "jälkeen" rinnoissa. Eli rinnat on aivan tosi pienet verrattuna muuhun kroppaan. Auttaako muu kuin vain vetää sitä rintaa ja urakalla? Eli siis jotain perushyvää reeniohjelmaa. Muuten ottaisin tuolta treeni osiosta ohjelman, mutta kun en ole varma sopivuudesta. aloittelijaa :D

Vähän offtopic, mutta minkälainen tuo takaolkapäälaite on? Ja saako takaolkapäät tarpeeksi rasitusta välillisesti esim. ylätaljasta, kulmasoudusta tai vastaavasta :confused:

Takaolkapäälaite on meidän salilla sellanen reverse peck deck. Eli sama härveli missä tehdään rintaa, mutta siinä voi tehdä myös väärin päin eli takaolkia. Ja se on siis sellanen peck deck missä kädet on melkein suorana. Teen kyllä takaolkapäille välillä vipareita taakse tai takaolkapääsoutua, mutta olen tykästynyt tohon laitteeseen aikalailla.

Itse tekisin takaolkapäitä kyllä erikseen kaikissa muissa paitsi 1-jakoisessa, mutta siinäkin ainakin kerran viikossa, ei ehkä joka treenissä. Kulmasoudussa ainakin takaolkapäätkin ottaa jonkun verran hittiä, mutta ei niin paljon kun esim. etuolkapäät ottaa rinnalle tehtävissä punnerrusliikkeissä.

Ja tossa rinnat kasvaa? ;D okei kiitosta kiitosta. eikö vinopenkki kp kannata joskus vaihtaa tankoon ja normaali penkki taas kp:noihin vaihtelun vuoksi? :s

Ja tossa rinnat kasvaa? ;D okei kiitosta kiitosta. eikö vinopenkki kp kannata joskus vaihtaa tankoon ja normaali penkki taas kp:noihin vaihtelun vuoksi? :s

Ainakin jotkut suosittelee että jos treenissä tekee tasapenkin tangolla niin sitten vinopenan kässäreillä eikä tangolla.

Itse tekisin kyllä penkkiä niin kauan tangolla kun tulos nousee, ja vinopenaa kässäreillä päälle, ja sit jos penkki alkaa junnaa niin tekee muutaman viikon vinop. tangolla ja päinvastoin, ja sitten vaihtaa taas penkkiin.

Tässä on mun 2-jakoinen ohjelma, joka toimii ihan mukavasti: http://elasto.org/2-jakoinen.txt

Siitä vaan reenailemaan! :)

Ihmettelen sitä, että ku rinta vaati paljon erillaisia liikkeitä kehityäkseen kunnolla joka kohdasta. Niin tossa sun ohjelmassa ei ole kuin pari eri liikettä rinnalle. Oon niin epävarma siitä, että tuleeko kehitystä tällä ohjelmalla. Mutta kai siihen joku selitys on, että se toimii?? vai..
:itku: :itku:

Ihmettelen sitä, että ku rinta vaati paljon erillaisia liikkeitä kehityäkseen kunnolla joka kohdasta. Niin tossa sun ohjelmassa ei ole kuin pari eri liikettä rinnalle. Oon niin epävarma siitä, että tuleeko kehitystä tällä ohjelmalla. Mutta kai siihen joku selitys on, että se toimii?? vai..

Teet vaan sitä penkkiä niin kaikki on okei.:thumbs: Hankit sillä perusmuotoa rintaan ja sitten siihen päälle niitä muita vetkutuksia, ylärinta kannattaa reenata vinopenalla. Ei se kehitys ole pääosin liikkeiden määrästä kiinni, koska ihan muutamalla perusliikkeelläkin voi päästä kovaan kuntoon.

Keskityt vaan siihen penkkiin kun on rintatreeni ja sitten siihen päälle vinop. kp ja flyesit/pecdeck. Itselle ainakin toimii pelkkä penkki ja pecdeck.

Sellanen pieni tarkennus, että eri rintaliikkeet ei ota mitenkään erikohtiin siinä rintalihaksessa (poislukien vinolla penkillä tehty punnerrus ottaa enempi ylärintaan kuin tasapenkillä tehty, mutta ne onkin kaksi eri lihasta) eli et pysty vaikuttamaan sun lihasten muotoon millään liikkeellä. Geenit määrää sen millaset rintalihakset sulla on ja jos sulla on huonot kiinnityskohdat rintalihaksissa kuten esim. mulla niin ei auta muuta kun kasvattaa niistä rintalihaksista ihan helvetin isot, että ne rupee näyttää hyvältä. Noi raskaat punnerrusliikkeet kuten penkki ja vinopenkki käsipainoilla tai tangolla on parhaita rinnan kehittäjiä, koska niissä pystyy liikuttaa paljon isompaa kuormaa kuin eristävissä liikkeissä ja tällä tavoin pystyy maksimoimaan lihakselle tulevan rasituksen.

Ite käytössä kanssa toi elaston 2-jakoinen ja toisena päivänä penkkiä ja toisena dippiä + 1 liike jotain vetkustusta, ihan hyvin toimii

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mul ois sellanen kysymys tosta että kun mulla on aika samantapanen ohjelma kun elastolla, mutta mulla ei ole ollenkaan noita vipunostoja eteen, mulla on viparit taakse/sivuille ja pystypunnerrus oslkapäille, että kuinka tärkeet noi viparit eteen olis?

Sellanen pieni tarkennus, että eri rintaliikkeet ei ota mitenkään erikohtiin siinä rintalihaksessa (poislukien vinolla penkillä tehty punnerrus ottaa enempi ylärintaan kuin tasapenkillä tehty, mutta ne onkin kaksi eri lihasta) eli et pysty vaikuttamaan sun lihasten muotoon millään liikkeellä. Geenit määrää sen millaset rintalihakset sulla on ja jos sulla on huonot kiinnityskohdat rintalihaksissa kuten esim. mulla niin ei auta muuta kun kasvattaa niistä rintalihaksista ihan helvetin isot, että ne rupee näyttää hyvältä. Noi raskaat punnerrusliikkeet kuten penkki ja vinopenkki käsipainoilla tai tangolla on parhaita rinnan kehittäjiä, koska niissä pystyy liikuttaa paljon isompaa kuormaa kuin eristävissä liikkeissä ja tällä tavoin pystyy maksimoimaan lihakselle tulevan rasituksen.

Okei no hyvä :) ja penkki venyttävänä liikkenä hyvä

mitenkäs tuohon elaston ohjelmaan saisi järkevästi sovellettua maven mukaan?

Tee vaikka perjantaina SJMV:n tilalta.
mul ois sellanen kysymys tosta että kun mulla on aika samantapanen ohjelma kun elastolla, mutta mulla ei ole ollenkaan noita vipunostoja eteen, mulla on viparit taakse/sivuille ja pystypunnerrus oslkapäille, että kuinka tärkeet noi viparit eteen olis?
Ei kovin tärkeitä jos teet pystypunnerrusta. Pystypunnerrus on vielä raskaampi liike etuolkapäille ja teen vipareita eteen vaan sen takia, koska etuolkapäät ottaa aika hyvin hittiä jo noista rinnalle tehtävistä punnerrusliikkeistä ni sen takia teen toisella kerralla vähän kevyemmän liikkeen etuolkapäille.

Suositut

Back
Ylös Bottom