Ongelma (pumppi lihaksissa)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli oon nyt aloittanut sali treenin säännöllisesti mutta
on semonen ongelma. että kun teen vaikka alussa penkkiä 3x
niin kädet ja rinta on niin pumpissa että ei voi tehdä pitkiin aikohin mitään .
mikä auttaa?:worship:

Ei se pumppi estä tekemästä mitään.

Jos kyseessä samanlaine pumppi ku itelle kans tulee joskus penasta ni kyl se estää tekemiset, sattuu ihan saatanasti ja toistoje määrä tippuu suunnillee puoleen...
Itellä rauhallinen venytys auttaa ainaki...

Voisiko syyllinen olla jokin näistä:
- liian isot painot.
- vedät sarjat loppuun (failureen), eli hädin tuskin nousee viimeinen toisto.
- et pidä sarjojen tai liikkeiden välillä tarpeeksi taukoa.

Voisiko kyseessä olla joku hermostojuttu pumpin sijaan? En tunne tuota hermoasiaa hyvin , joka muu varmaan osaa kertoa siitä tarkemmin.

Minun mielestäni pumppi on lähinnä miellyttävä tunne eikä mitään tuskaa :)

edit:
Tässä threadissa on puhuttu tarkoittamastani hermoston palautumisesta lisää.

Se on kyllä totta että vedän saejat loppuun,
viimenen toisto tekee jo tosi tiukkaa.

Niin mäkin olen tehny jo reilun vuoden ja hengissä ollaan, sekä progressiota riittää ja ylikunnosta ei ole ollut tietoakaan. Onkohan toi pumppikin joku geenihomma tai rankasti yksilöllinen juttu?

Liekö mulla vähän sama kun viimeksi tein penaa kässäreillä 20 toistoa suht loppuun saakka, lepäilin minsan pari ja sitten sain enää kymmenen toistoa ja kolmannessa sarjassa kuudennella toistolla hyydyin. Tämän jälkeen tein neljä sarjaa alataljasoutua 8-12 toistolla ja vika sarja loppuun saakka.

Tämän jälkeen ei enää ojentajat, pystypunnerrus ja hauis kulkeneet kovinkaan hyvin kun oli vähän sellainen kovan pumpin ja lievän "jumin" sekoitus päällä. Sinänsähän se ei haitannut kun tärkeimmät liikkeet oli jo tehty. Vastaavaa hyytymistä ei tunnu tulevan jos teen lyhyempiä sarjoja koska pyrin jättämään niissä sen verran varaa että vika toisto tulee vielä hyvällä teholla. Liekkö maitohapon kertymisellä vaikutusta, mene ja tiedä.

En mäkään pumpista tykkää, ainakaan enää.

Lyhyet sarjat pääliikkeissä ja reilusti varaa, niin että viimeisetkin tulee vielä aika terävästi, niin pahimmalta pumpilta yleensä välttyy. Volyymia loppuunkitkuttamisen sijaan.

Voi muuten olla joku hermostoon liittyvä myös. Aikasemmin itellä tuli ojentajat jo ensimmäisessä sarjassa sellaseen kuntoon, että tuntu ettei niille muuta pysty tekemään (Ensimmäinen liike ja sarja).

Jossain käsitreenissä sitte tein samaa ranskalaista 3 toiston maksimipainoilla 5x1 10s palautuksilla ja ton jälkeen ei samanlaista jumitusta ojentajissa ainakaan ole enää esiintynyt. Tiedä mitä tossa tapahtu, mutta noi jumitukset ojentajista loppu sen jälkeen kokonaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom