Ongelma penkin kanssa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Erq
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Erq

Nyt rupee jo vähitellen vituttaan, tietääkö kukaan mistä voisi johtua kun olen tässä syksystä asti käynyt salilla 2-3 kertaa viikossa ja hera80 lisäproteiiniakin juon, rintalihaksia alkuunsa treenasin ristitaljassa kunnes siirryin penkkiin mutta koko tänä aikana ei penkkitulokseni ole noussut varsinaisesti mihinkään vaikka lihaksiin on hieman kokoakin tullut. 40kg pitää vetää sarjoja koska 50kg tuntuu jo hieman kankealta ja 60 ei nouse 2 enempää. Sain tuon 40kg ennenkuin edes aloitin treenaamisen joten kyllähän sitä vähä rupee nouseen tatti otsaan kun ei mihinkään kehity. Kaikenlaisia tekniikkaneuvoja olen täältä kyllä katsonut mutta mikään ei tunnu auttavan. Pikaisia vastauksia toivoisin.

E: niin ja se vielä mainitakseni että olen 17vuotias, 179cm pitkä ja painan 76kiloa jos tuo nyt mihinkään vaikuttaa,

Viimeksi muokattu:
Hera80 ei o palkkari vaan lisäproteiinijauho.

Ja se mitä tohon penkkiin tulee, pyri tekemään sarjaa 4-5 toistoilla.

E: Noniin, fixasit sen palkkarijutunkin.

Ensinnäki hera80 ei oo palkkari vaan proteiinilisä. Jos lisäät siihen myös maltoa niin OK. Viestistäsi sai semmosen kuvan ettet yritä tarpeeksi.. Ainakin sitä se mulle kertoo jos valittelee että 50 tuntuu jo kankealta.. Kyllä kai niitten omien ennätyspainojen kuuluukin tuntua kankealta ja painavalta. Turha odottaa kehitystä sillä tavalla että joku paino yhtäkkiä muuttuu kevyeksi. Ei se muutu. Se pitää vaan väkisin vääntää ylöspäin koko ajan. Monesti vielä niin että oma uskokin alkaa jo horjumaan. Aika iso haarukka lisäksi tuossa sun kuvailussa.. 40-60kg.. Montako toistoa sillä 50kg menee? Olettaisin että liki 8 voi mennä niin mikset sitten tee sillä? Tai 55kg jos silläkin lie menee enemmän kuin 2?? Älä sorru siihen että jatkuvasti junnaat jollain painolla ja toivot että kehityt itsestään. Kyllä se vaatii ihan omaa vaivaa laittaa sitä rautaa sinne tankoon.

Joo, saatto mennä pieleenki mun veikkaukset mutta tollanen kuva tuosta sun viestistä tuli..

Yleensä tuolla 40kg oon tehny 3x10 niin ajattelin että sillä jotain kehitystä saisi ku viimesillä kerroilla ainakin on jo ihan lopussa. Pitää kyllä yrittää vaihtaa sarjat kokonaan tuolla 50kg ja vaikka kaverin kanssa pakkotoistoina 60kg jos sekin auttaisi.

No kai siinä välissä on muutakin kilomääriä ku täydet kympit.. Eikai kukaan voi kymmentä kiloa kerrallaan nostaa sarjapainoja jos jo edelliset on tiukkoja. Ota nyt semmonen järkevä nousujohteisuus tuohon treeniin että kun nyt vaikka olet saanut sen 3x10 sillä 40kg:lla niin otat seuraavaan treeniin 42,5 kiloa esimerkiksi ja pyrit samaan 3x10 ja niin edelleen. Kyllä se siitä ja hiljaa hyvä tulee.

oisit varmaan kanssa voinut mainita että kauanko nyt olet penkkiä treenannu. monet kuvittelevat aloittaessa että sitä kehitystä pitäis tulla tyyliin 10 kg/kuukausi (ei sillä etteikö joillekkin tulisikin)

edit. ja en ole varma että luenko tuota nyt oikein mutta jos kerran sait 40 kg tyyliin kerran ylös kun aloitit niin sehän on erittäin hyvä kehitysvauhti jos nyt jo teet sillä helppoja kymppejä. saatan toki ymmärtää väärin ja sait aloittaessakin 40 kilolla lähelle 10 toistoa.

Eli oot oot saannu ennen treeniä 40kg penkistä ja nyt 60kgx2 ja oot aloittanut syksyllä treenamisen.
Ei pahalla mutta mitä oikein odotat jos 20kg tulokseen ei riitä puolessa vuodessa.

Jätä ristikkäistaljat ja pakkotoistot pois, ei mitään hyötyä penkin kannalta. Ja lopeta runkkupenkkaaminen. Jokainen nosto pysäytyksellä ja kontrollilla.

No jos pelkkää painojen kehitystää hakee, niin pakkotoistoista on vaan haittaa. Rasittaa liikaa hermostoa. "Pakkotoisto on voiman pahin vihollinen" ,sanotaan... Sitte jos bodailee niin voi sillon tällön tehdä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten tämä satunnainen hermoston rasittaminen vaikuttaa niin negatiivisesti? Palautuminen on hitaampaa? Jos kaveri treenaa 2-3 kertaa viikossa niin ei luulisi olevan palautuminen ongelma. Ei sillä, että käskisin hakkaamaan sitä hermostoa jatkuvasti tukkoon, mutta vaikea uskoa että pakkotoistoista ei ole muut kuin haittaa.

Voimanhaussa, ts. jos panostaa puhtaasti raudan määrän kasvuun nuo pakkotoistot vie vaan tehoa treenistä, rasittaa liikaa sitä hermostoa ja näin vaikeuttaa sitä raudan lisäämistä seuraavaan treeniin. Lihaskasvun näkökulmasta, kuten sanoinki, on sitten hieman eri asia koska siinä vain haetaan maksimaalista rasitusta lihakselle. Normitallaajan treeni kannattaa varmaan tähdätä näiden ääripäiden välimaastoon. Silti aloittelijalle en suosittele pakkotoistoja, sillä siinä vain kasvaa turhaan loukkaantumisriski kun tekniikat ja kropan tuntemus ei ole 100% tasolla, enkä todellakaan usko että aivan aloittelija niistä juuri hyötyykään.

Mitä sillä pakkotoistolla sitten haetaan? Laitetaan enemmän painoa mitä pystytään nostamaan ja kaveri auttaa sitten ylös. Mitä iloa tästä on hermostolle? En jaksa uskoa että pattikaan kasvaa kovin hyvin. Mielummin nostaa vaikka 5 ykköstä mitä alkaa pelehtimään jollain bodylehden vinkeillä.

Jostain syystä pakkotoistot, negatiiviset ym. kikkailut harvemmin kuuluvat kenenkään voimanostajan ohjelmaan. Kunnolla vaan monta 10 sarjaa lihakselle ja sitten parin viikon maksimivaihe, lyhyitä sarjoja mutta monta. Ja tekniikka aina 110%.

Noissa pakkotoistossa on mielestäni ainoona hyötynä se, että jos maksimi on nyt vaikka sen 60kg ja tekee pakkotoistoja 70kg:llä, niin sen tulevan ennätyspainon ottaminen käsille ja kokeileminen "miltä se tuntuu" voi auttaa sen saavuttamiseen sitten myöhemmin. Muutenhan tossa vetää ittensä tukkoon, josta palautuminen voi kestää jopa 10 päivää.

Kysyjän viestistä paistoi vähän läpi "kaikki mulle heti"-asenne. Hitaasti hyvä tulee ja penkin lisäksi kannattaa nyt ainakin muistaa tehdä VÄHINTÄÄN vastalihaksia, eli (taka)olkapäitä ja yläselkää.

Minä lisään rautaa joka sarjan jälkeen niin kyllähän se rauta nousee siitä väkisin. se on mun neuvo.:hyper:

Ja aika huono semmoinen. Ellet siis tee pyramidi sarjoja että kokoajan nostetaan painoja ja vähennetään toistoja. Jos tarkoitit että jokaisen treenin jokaisen sarjan jälkeen lisää painoa niin morjes, kauankohan kestää kun ajaa ittensä ihan loppuun ja joutuu pudottaan taas painoa että jaksaa lakaa uudestaan. 2.5kg viikossa on hyvä etenemistahti ollut itselläni sarjapainoissa, välillä noussut viisikin kiloa, välillä ei noussut yhtään.

Alotin joskus joulukuun puolivälissä treenaamaan ja silloin nousi penkistä juhlavat 30kg :D

Itte oon lisäilly painoa 2,5-5kg aina kun saan 3x10 tehtyä. Välillä oon koittanu sellasillakin painoilla että saan joku 3-4 toistoa tehtyä. Tuntuu sitten se sarjapaino vähän kevyemmältä. Nyt on 3x10 50kg rikki ja 55 työn alla :) Hitaasti mutta varmasti.

.m

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom