Ongelma: kun tangot ja painot pelottavat...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En ole ikinä kuullut ihmisestä joka olisi niin tyhmä ettei tajua että prässissä se kaikki paino ei ole nostettavana, vaan suurin osa painosta suuntautuu prässin kiskorakenteisiin, hieman prässin kulmasta riippuen.

nimim. Prässi on tehokkaampi koska siinä voi nostaa niinku 500kg ihan helposti, niinku.:D

No kyllä mä nyt sentään ton asian tajuan. Mutta osasyy miksi kyykyssä ei pysty nostamaan yhtä suuria painoja, taitaa olla myös se, että vatsa- ja selkälihasten voimat loppuvat kyykyssä liian aikaisin.

Sitä paitsi, mulla prässi on aina ollut tehokkaampi liike reisille, niinqu.

Juurikin näin. Eli tiivistettynä seuraavasti: Vapailla painoilla treenaaminen kehittää päälihaksen lisäksi myös tuki- ja apulihaksia joita tarvitaan pitämään liikerata kasassa, koordinaatiota ja tasapainoa. Laitteet puolestaan keskittyvät yleensä vain yhteen tai kahteen eri lihakseen kerrallaan.

Näin. Ja jos vapailla painoilla heiluminen pelottaa, niin silloin syynä on yleensä vain liian isot painot omiin kykyihin nähden. Moni täällä onkin jo kehunut vapaat painot maasta taivaisiin, ja tottahan se suurimmalta osin onkin. Ehdottomasti kannattaa lopettaa se tangon pelkääminen ja aloittaa heti treenaaminen ihan kunnolla. Aloittaa pelkällä tangolla ja etenee varovasti. Samalla oppii hyvin niitä liikeratoja siihenmennessä että painot alkavat oikeasti painamaan.

No kyllä mä nyt sentään ton asian tajuan. Mutta osasyy miksi kyykyssä ei pysty nostamaan yhtä suuria painoja, taitaa olla myös se, että vatsa- ja selkälihasten voimat loppuvat kyykyssä liian aikaisin.

Sitä paitsi, mulla prässi on aina ollut tehokkaampi liike reisille, niinqu.

No ehkä kun treenaat sitä kyykkyä smithissä vyöllä ja kokeilet maksimit vapailla painoilla varusteitta, niin ei mikään ihme että paikat poksahtelevat...

Eikä se pumppi ja polte takaa kasvua...

Back
Ylös Bottom