Ongelma: Keskitetty hauiskääntö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja renki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
47
Kertokaapas mitä minä teen väärin kyseisessä liikkeessä. nimittäin nyt on niin, että liike ottaa paljon enemmän forkkuihin kuin hauikseen ja forkut ovat jo aivan piipussa kun hauis alkaa vasta lämmetä. Onko mulla nyt sitten liian isot painot, väärä asento, vai mitä?

EDIT: Ihan näillä ohjeilla tässä on yritetty: http://www.musclenet.fi/treenaus_liikkeet.php?liike=hauiskaantokp

Kyllähän tuo liike ottaa forkkuihinkin todella paljon, sama kuin scottipenkissä tehtynä. Kokeileppa niin ettet laske kättä ala-asennossa ihan suoraksi vaan jätät hiukan vajaaksi.

Mistä vois johtuu, et mulla ei tätä tehdessä loppuvaiheessa enää käsi nouse/taivu, vaikkei hauiksessa tunnu miltään? :D Kaikenlisäks vasuri on onnettoman huono tässä mulla, siks suosin tankoa/hammeria :( Jotain vinkkejä?

renki sanoi:
Kertokaapas mitä minä teen väärin kyseisessä liikkeessä. nimittäin nyt on niin, että liike ottaa paljon enemmän forkkuihin kuin hauikseen ja forkut ovat jo aivan piipussa kun hauis alkaa vasta lämmetä.
Kokeilepa sellasta, että teet pari ekaa sarjaa hauiksille vähän rajummalla tekniikalla ja isoilla painoilla. Mä ehdin jo mielessäni haukkuun sen Tomin hauistreenin ihan paskaksi kun sitä kokeilin, koska forkut ainoastaan meni armottomaan pumppiin. Hauiksissa ei meinannu tuntua miltään. Siihen autto se, että en jarrutellu alaslaskuvaiheessa niin paljon, ja tein liikkeen muutenkin enemmän groovella kuin tuntumahakuisesti.

Sama muuten pätee selkään. Jos aloitan heti tekemään ylätaljaa liian rauhallisesti ja pelkällä tuntumalla, on tuloksena hauikset hirveessä pumpissa. Ja siihen auttaa se, että teen treenin alkupuolen isommilla painoilla ja repivämmällä tekniikalla. Menee paremmin selälle.

Powerhousu sanoi:
Sama muuten pätee selkään. Jos aloitan heti tekemään ylätaljaa liian rauhallisesti ja pelkällä tuntumalla, on tuloksena hauikset hirveessä pumpissa. Ja siihen auttaa se, että teen treenin alkupuolen isommilla painoilla ja repivämmällä tekniikalla. Menee paremmin selälle.

sama homma mulla kans

nii muute tosta esim. haukkarin tekoa seisaaltaa mutka tangol nii tota kannatteeko se tehä sillee et laitaa kädet iha suoriks ala asennos vai tehä mielummi sillee et jättäis jonku verra koukkuu? meneeks se vaa turhaa forkuille ku laittaa suoriks kädet

No mutta eikös tuommoisessa repimistekniikassa ole suurempi riski, että menee paikat paskaksi? Itse kun tässä olen vasta alkutiellä, niin tuntuu, että en kehtaa hirveästi rupea repimään. Olkapää rutisee jo muutenkin välillä kovin ikävästi ylätaljassa kun hieman nopeammin tempoo.
Mutta pitää kokeilla tuota nopeampaa alasvientiä, jospa se sillä hieman helpottaisi.

renki sanoi:
No mutta eikös tuommoisessa repimistekniikassa ole suurempi riski, että menee paikat paskaksi? Itse kun tässä olen vasta alkutiellä, niin tuntuu, että en kehtaa hirveästi rupea repimään. Olkapää rutisee jo muutenkin välillä kovin ikävästi ylätaljassa kun hieman nopeammin tempoo.
Mutta pitää kokeilla tuota nopeampaa alasvientiä, jospa se sillä hieman helpottaisi.
Joku raja siinäkin pitää olla. Miehen pitää viedä painoja eikä toisinpäin.

Jos hauiksiin haluaa tuntumaa niin selkä seinää vasten ja kyynärpäät seinässä kiinni. Tee sarjat käsipainoilla ja scottitangolla niin pitäis tuntua.

Toimii ainakin mulla.

Mä vannon myös nykyään tuon Powerhousun mainitseman tekniikan nimeen. Eli ensin vähän ronkimpi tekniikka ja lyhyempi sarja isolla painolla, sitten kevennetään painoa ja samalla tekniikka "paranee" ja sarjat pitenee. Tällä mä saan ainakin törkeän pumpin hauikseen jo kolmella sarjalla scottipenkkiä käsipainoilla.

Ja selkää pätee todellakin samat kikat. Kädet ei väsy, mutta latsit on takuulla kipeät seuraavana päivänä. Puhtaasti pumppaillen ei näin käynyt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Timba79 sanoi:
Mä vannon myös nykyään tuon Powerhousun mainitseman tekniikan nimeen. Eli ensin vähän ronkimpi tekniikka ja lyhyempi sarja isolla painolla, sitten kevennetään painoa ja samalla tekniikka "paranee" ja sarjat pitenee. Tällä mä saan ainakin törkeän pumpin hauikseen jo kolmella sarjalla scottipenkkiä käsipainoilla.

Ja selkää pätee todellakin samat kikat. Kädet ei väsy, mutta latsit on takuulla kipeät seuraavana päivänä. Puhtaasti pumppaillen ei näin käynyt.

Kuinka pitkiä sarjataukoja käytät?

Snoopie sanoi:
Kuinka pitkiä sarjataukoja käytät?

Minuutilla mennään lähes poikkeuksetta. Joskus tarvittaessa 90 sek, mutta ei koskaan yli 2 minuuttia. Tuota kahta minuuttia tulee käytettyä käytännössä vain penkin 2x6 systeemissä noiden kahden sarjan välissä.

Jos vaihteluna vedetään 30 sekunnin palautuksillakin. Eli pääsääntöisesti mulla on lyhyet palautuksen aina käytössä.

Powerhousu sanoi:
Kokeilepa sellasta, että teet pari ekaa sarjaa hauiksille vähän rajummalla tekniikalla ja isoilla painoilla. Mä ehdin jo mielessäni haukkuun sen Tomin hauistreenin ihan paskaksi kun sitä kokeilin, koska forkut ainoastaan meni armottomaan pumppiin. Hauiksissa ei meinannu tuntua miltään. Siihen autto se, että en jarrutellu alaslaskuvaiheessa niin paljon, ja tein liikkeen muutenkin enemmän groovella kuin tuntumahakuisesti.

No niin... teinpä nyt työtä käskettyä ja täytyy kyllä sanoa, että toimii paljon paremmin. Vieläkin ottaa forkuille aika paljon, mutta nyt tuntui kyllä jo kunnolla hauiksissakin. Voi jumankauta mikä pumppi! Meinasi kädet räjähtää :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom