Ongelma hermoston kanssa

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Vittu rupee boilaan yli...

Kattomalla tota taulukkoa sä voit vähintään kaksinkertaistaa lihaskasvun. Jos yrität väittää että "täysiiii" vetämällä tms. saadaan parempia tuloksia ni jeejee..

Kukaan ei varmasti uskonut tota "kaksinkertaistaa" osaa. Mä selitän vähän..

A jättää kyykkysarjan 2 toistoa vajaaksi, jolloin hänen palautumisaikansa on 2 päivää

B tekee kyykkysarjan loppuun, jolloin hän saa treenistä 10-20% enemmän lihaskasvua, mutta hänen palautumisaikansa on 7 päivää.

Vaikka A saa vähemmän lihaskasvua treenistä, hän voi treenata kolme kertaa useammin kuin B. A saa loppujen lopuksi paljon enemmän lihasmassaa viikon sisällä.

Ennen vanhaan (3v sitten kun aloitin) oli itsestäänselvyys ettei raskaita sarjoja tehdä loppuun. Siis aivan perusasia. Nyt näyttää siltä että kukaan ei muista sitä.

Jos muuten ysikymppinen tai kukaan muu vielä väittää että "tuota taulukkoa tuijottamalla" ei päästä maksimaaliseen kehitykseen, niin perustelkaa se. Kukaan ei ikinä tunnu perustelevan mitään. Tuossa oli mun perustelu.

Kuka on puhunut mitään sarjojen loppuun asti tekemisestä? Tuollaiset taulukot eivät ota huomioon mitään yksilöllisiä eroja jne. Mikään taulukko netissä tai paperilla ei onnistu määritäämään palautumisaikaasi eikä kertomaan sitä, että mikä on paras treeniohjelma, liikkeet ja palautumisaika jne. Kuka huippu-urheilija on päässyt huipulle pelkästään jotain helvetin taulukkoa katsomalla?

Mä vaan demonstroin tossa kuinka tärkeä tiedonlähde toi taulukko on.

Yksilölliset erot vaikuttaa ehkä 10%, joten mitä väliä? Ja parempi se on seurata sellasta perustaa joka ei ota yksilöllisiä eroja huomioon, kuin jättää noudattamatta ollenkaan.

Sä yrität selvästi vähätellä kaikkea mitä mä puhun. "Mikään taulukko ei pysty määrittämään palautumisaikaa ja parhaita liikkeitä ja parasta treeniä.." Ainoa taulukko mistä mä oon puhunu on tämä taulukko tässä näin missä vasemmalla puolella on liikkeet ja oikealla puolella suositukset, kuinka monta toistoa jätetään vajaaksi, mennäänkö failureen vai jatketaanko settiä.

Mä muuten en tuijota taulukoita, vaan ajattelen suurimmaksi osaksi omilla aivoillani enkä luota sokeasti mihinkään, yleensä vain sovellan noita inffoja. Sovellan myös tätä taulukkoa.

Kukaan huippu-urheilija ei ole päässyt huipulle taulukkoja tuijottamalla. Mikä vitun kysymys toi oli? Heti jos mä puhun yhdestä taulukosta niin sun mielestä mä katon kaiken taulukoista ja luulen että huiputkin tekee niin.

Voisitko nyt lopettaa sen paskan jauhamisen?

Mä vaan demonstroin tossa kuinka tärkeä tiedonlähde toi taulukko on.

Yksilölliset erot vaikuttaa ehkä 10%, joten mitä väliä? Ja parempi se on seurata sellasta perustaa joka ei ota yksilöllisiä eroja huomioon, kuin jättää noudattamatta ollenkaan.

Sä yrität selvästi vähätellä kaikkea mitä mä puhun. "Mikään taulukko ei pysty määrittämään palautumisaikaa ja parhaita liikkeitä ja parasta treeniä.." Ainoa taulukko mistä mä oon puhunu on tämä taulukko tässä näin missä vasemmalla puolella on liikkeet ja oikealla puolella suositukset, kuinka monta toistoa jätetään vajaaksi, mennäänkö failureen vai jatketaanko settiä.

Mä muuten en tuijota taulukoita, vaan ajattelen suurimmaksi osaksi omilla aivoillani enkä luota sokeasti mihinkään, yleensä vain sovellan noita inffoja. Sovellan myös tätä taulukkoa.

Kukaan huippu-urheilija ei ole päässyt huipulle taulukkoja tuijottamalla. Mikä vitun kysymys toi oli? Heti jos mä puhun yhdestä taulukosta niin sun mielestä mä katon kaiken taulukoista ja luulen että huiputkin tekee niin.

Voisitko nyt lopettaa sen paskan jauhamisen?

Maaginen taulukko menestykseen... Pakkiksen treeniosio, aloittelijaosio ja voimailuosio voitaisiin poistaa jos se taulukko vain sattuisi löytymään... Mutta sepäs onkin kadonnut kuin tuhka tuuleen...

Ai yksilölliset erot 10%... Dorian yatesilla oli tapana tehdä noin 2-4 sarjaa viikossa per lihas. Arnoldilla 20-40. Monet jenkkinostajat treenaa yhtä liikettä/lihasta vain kerran viikossa. Bulgarialaisilla painonnostajilla taas oli tapana treenata jopa 9 kertaa päivässä 6 kertaa viikossa.

Bulgarialaiset, kuten myös usein kreikkalaiset painonnostajat teki usein treenejä niin, että mentiin ykkösmaksimiin ja sitten sahattiin siinä 90-100% raudoilla sarjoja. Sitten ehkä seuraavaa liike ja treeni olikin siinä. Neuvostoliiton painonostajat taas tekivät vain murto-osan treeneistään lähellä maksimirautoja. Jarmo Virtanen, Suomen ja Euroopan yksi kaikkien aikojen kovimmista voimannostajista, käytti jopa melko säälittäviä rautoja treeneissään verrattuna niihin rautoihin mitä kolisteli kisassa.

Tuosta voisi päätellä, että yksilölliset erot on melko suuria.

Juu ja nyt kun selitit hieman tarkemmin niin ymmärsin mistä puhut. Mutta sekään ei ole mikään oikotie menestykseen. Jos aina tekee sarjat loppuun saakka, ei kehitys todennäköisesti ole maksimaalista. Samoin jos jättää aina tasan kaksi toistoa vajaaksi. Tai lopettaa aina sarjan siihen paikkaan kuin tangon nopeus hidastuu.

Mutta vaikka näin:
Painonnostoliikkeet: Lopeta sarja silloin kun tangon nopeus hidastuu.
Perusliikkeet: Jätä toisto tai kaksi vajaaksi.
Eristysliikkeet: sarjat loppuun asti tai pidemmälle.

Tottakai yksilölliset erot ovat suuria, mutta nyt puhutaankin perus kehonrakentajista, ja vielä juuri tässä asiassa. En usko että tässä löytyy suuria eroja.

Tuossa taulukossa on juuri ideana että eri liikkeille jätetään eri verran toistoja, mennään failureen tai mennään yli. Juuri niinkuin tuossa sun "Mutta tee vaikka näin"

Se ei ole mikään maaginen taulukko. Löytyy tnationista/tmusclesta, mutta olen kirjoittanut sen omin käsin sieltä ylös kauan sitten, joten en muista artikkelia. CTn artikkeli se oli.

Haulikko saataisko kuvaa siitä maksimaalisesta kehityksestä? Se ois niinku todiste elävästä elämästä.. Mitäs sanot? Jos olet kunnon bodisonni niin uskon tähän sun taulukko löpinään ja alan toteuttamaan mahtitaulukon sanomaa.

Ysikymppinen: Olet pelottava tietopankki ;O ja kiteytit erittäin hyvin kaiken, KIITOS. <3

Jos et huomannut niin meikäläinen ja ysikymppinen tultiin just yhteisymmärrykseen tossa asiassa.... Kuitenkin kehut ysikymppistä tietopankiksi ja multa vaadit öö.. todisteita?

Ja muuten, mitä ysikymppinen on kiteyttänyt?

Taisit vaan vittuilla.

Ymmärrän kyllä "suunnilleen" mitä haulikko tarkottaa, mutta silti tuijottamalla jotain fakin taulukkoa, mennään metsään ja niin helvetin paljon.

Mistä vitusta revit "perusliikkeissä aina 2 toistoa varastoon". Ite kyykkään aina 1-2 sarjaa tappiin n 1-2 viikon välein ja toimii ihan mukavasti. Reisiin on tullut 3 vuodessa yli 12cm lisää, en usko että sun menetelmällä olis tullut 24cm ? "tuplaat kehityksen".

e: toki kehityn aivan vitun huonosti, sen tiedän. Mutta siitä syytän täysin ravintoa, joka on niin kaukana bodi safkasta kun olla ja voi.

Tää on nyt tää koko juttu mennyt niin metsään että kerrataanpa perusasiat:

Mulla on taulukko, joka näyttää, montako toistoa pitää jättää varastoon, vai mennäänkö failureen, vai jatketaanko settiä. Se on melkein identtinen ysikymppisen jakoon, mutta siinä on pari poikkeusta. En tuijottele sitä taulukkoa. En ole edes vilkaissut siihen moneen kuukauteen, mutta muistan siitä perusasiat. En luota tähän sokeasti, vaan sovellan tätä.

Ja muuten, "mistä vitusta mä revin 2 toistoa varastoon". Siitä että vaikkapa kyykyssä viimeiset 2 toistoa moninkertaistavat palautusajan. Näin muistaakseni.

Pistähän muuten bustedi kuvia jaloistas :D

Hei Haulikko, mieti nyt vähän mitä kaikkee paskaa sä oot tänne foorumille kirjottanu ja mieti sitte uudestaan miks sua ei oteta vakavasti. "Kannoin keskusyksikkö ja habaan tuli kuoppa" sun muuta sontaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hei Haulikko, mieti nyt vähän mitä kaikkee paskaa sä oot tänne foorumille kirjottanu ja mieti sitte uudestaan miks sua ei oteta vakavasti. "Kannoin keskusyksikkö ja habaan tuli kuoppa" sun muuta sontaa.

Se kuoppa on siinä vieläkin.. Se siis se pirun keskusyksikkö oli tota habaa vasten kantaessa jonkun aikaa, josta tuo tuli. En ymmärrä vieläkään.

Haulikko kertoo jotain x RM ennätyksiään tai laittaa kuvia kehityksestään. Haluais vähän jotain konkreettista tietoo sun kehityksestä. Itsellä myös n.3v treeniä takana ja ehkä viimeinen vuosi treenattu "kunnolla". Tosin tota treenihistorian kestoa on vaikea vertailla netissä. Joku 5v kovaa reenannu voi pitää itteeän jonain aloittelijana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom