On se Nielikäinen vahva!

soppiihan sitä epäillä kaikkee. tuntuu vaan, että aika moni täällä epäilee vain sen tähden, että ei ole nähnyt koskaan oikeaa urheilijaa treenaamassa livenä.

joku 200 kiloa kyykyssä nyt on lahjakkaan kaverin saavutettavissa vaikka vähän päälle 60-kiloisena. noi mun tuntemat painonnostajat kyykkäilee semmosta 180-190 kiloa suurin osa, ja oma paino on 65 ja 85 kilon välissä. eikä niidenkään päälaji ole se kyykky.

Mitä helvettiä tuosta kyykkytuloksesta edes kiistelemään, sehän on aivan perusrauta. Kaveri otti sellaisia hiukan kisavajaita 190-200 kilon kyykkyjä jo 16-kesäisenä, siteillä tosin, mutta pelkällä lätkäpohjalla ja oman vapaa-ajan pikkutreenin turvin. Paino sen 85. Penkkasi 175 sitten 18-kesäisenä, silloin oli punttia nostanut päälajina puolitoista vuotta ja lätkä jäänyt. Ja nosto oli ihan nätti, ja kohtuu nopea.

Lätkä pienestä pitäen on kova sana voimille.

brindamour_scj06_01_194x275.jpg

Kyllähän noista lätkäilijöistä löytyy kovia kavereita, esim. Rod Brind'amour on aika kovassa kunnossa lähes 40-vuotiaaksi.

Kyllä se Pasi ei miltään punttimieheltä näytä, se on ihan varma. Tai sit saa kyl silmälääkärille mennä kiireesti. Tuossa se paikallisessa salillä käy reenaan sillon ku kotikonnuilla on. Ja toi 175kg penkki, hohhoijaa se ei oo penkkipunnerrusta nähnykkään. Jalat penkillä ja vetää sellasen 60cm kaaren perseen ja penkiväliin ja sit nostaa! Siis älytöntä touhua, se liike on about 3cm mitä se tanko liikkuu. Tämä on sit nähty monta kertaa et turha inistä kenenkään mitään

Sun todistajalausunto on ikävä kyllä pakko hylätä,ethän sä edes kyennyt täältä lukemaan sitä penkkitulosta oikein.

Mars silmälääkärille:)

Mutta hyvä kaari ja tiukka settihän on kultainen nyrkkisääntö penkissä. Lahnanako se pitäisi nostaa että tyydyttäis? Ja jalat penkillä: sehän on rankempaa kuin jalat maassa. Mistähän tuo machine puhuu?

Mutta hyvä kaari ja tiukka settihän on kultainen nyrkkisääntö penkissä. Lahnanako se pitäisi nostaa että tyydyttäis? Ja jalat penkillä: sehän on rankempaa kuin jalat maassa. Mistähän tuo machine puhuu?

Eiköhän tässä tarkoitettu sitä, että jalat penkillä perseen saa korkeammalle ilmaan penkistä ja suoritus menee todella naurettavan näköiseksi.

Kiteytetään tämä keskustelu

- On helppo sanoa, että onhanse helppoa jos kaverikin siihen pystyy

- Heidän mukaansa penkki kaari auttaa eniten, jotka nostavat vähiten ;)

- Pelkkää lätkää pelaamalla penkistä 150kg ja kyykystä 200kg on vähiten mitä voi saada (hieno laji)

- Nielikäinen on kynä

- 200kg kyykystä ei ole mitään, kellekkään, antitulos suorastaan

Penkki on kova jos vaan on totta edes jonkin verran puhtaalla työnnöllä.
(epäilen)

Varmistelin aikoinaan Nielikäisen Penkkiä Töölö Gymillä, perse oli vähintään 30 senttiä irti penkistä, kunnon pomppu ja nostomatka 10-15 cm, mutta pääasiahan oli että se joku 170kg nousi.

Varmistelin aikoinaan Nielikäisen Penkkiä Töölö Gymillä, perse oli vähintään 30 senttiä irti penkistä, kunnon pomppu ja nostomatka 10-15 cm, mutta pääasiahan oli että se joku 170kg nousi.

Joo toi on hirveen kehittävää lihaksen kasvun kannalta nostaa tollai :)
Viimeks ku näin sen niin penkkitreeni meni about tällai. 60kg tankoon ja pari nostoa, 100kg tankoon ja pari nostoa. Sit 160kg ja se hikinen ykkönen omalla tutulla tyylillään :rolleyes: Ei siinä turhia lämmitelty :david:
Mut samapa tuo mulle miten nostaa, vaikka Pasia fanitan niin en kuitenkaan siitä mallia oo ottanu ainakaan punttireeneissä

Joo toi on hirveen kehittävää lihaksen kasvun kannalta nostaa tollai :)
Viimeks ku näin sen niin penkkitreeni meni about tällai. 60kg tankoon ja pari nostoa, 100kg tankoon ja pari nostoa. Sit 160kg ja se hikinen ykkönen omalla tutulla tyylillään :rolleyes: Ei siinä turhia lämmitelty :david:
Mut samapa tuo mulle miten nostaa, vaikka Pasia fanitan niin en kuitenkaan siitä mallia oo ottanu ainakaan punttireeneissä

Ehkä sen ei niitä lihaksia kannate kasvattaakkaan vaan ottaa niistä maksimaalinen teho irti.

No niin nyt näyttäis siltä että se Nielikäisen penkki on tehty järjettömällä runkulla. Tehköön runkulla mutta mun mielestä ei ole oikein että ilmoittaa lehdessä sellaisen tuloksen joka ei ole lähelläkään suoritusta jota vaaditaan kilpailussa. Todellinen penkki siis jotain 130-140kg

No niin nyt näyttäis siltä että se Nielikäisen penkki on tehty järjettömällä runkulla. Tehköön runkulla mutta mun mielestä ei ole oikein että ilmoittaa lehdessä sellaisen tuloksen joka ei ole lähelläkään suoritusta jota vaaditaan kilpailussa. Todellinen penkki siis jotain 130-140kg

:hyper:

Kerrothan nyt kuitenki meille mitä lehdesä saa tästä eteenpäin lukea :thumbs:

Juorulehtiä on nykyään niin paljon että mahdollisimman paljon kylmää faktaa. Muistan joskus Miken maininneen kuulantyöntäjästä jonka salipenkki tippui 265kg:sta 190kg:hen hänen mentyä raw-kisoihin. Ei olisi mun mielestä oikein jos tämä kuulantyöntäjä ilmoittaisi tiedotusvälineessä penkkinsä olevan 265kg. Olisiko susta?

en nyt mitenkään halua ylistää nielikäisen penkkiä, mutta sen voin sanoa että 130-140 penkkimies ei saa 175kiloa rautoja millään tyylillä ylös piste. pois luettuna penkkipaidan käyttö;)
Juorulehtiä on nykyään niin paljon että mahdollisimman paljon kylmää faktaa. Muistan joskus Miken maininneen kuulantyöntäjästä jonka salipenkki tippui 265kg:sta 190kg:hen hänen mentyä raw-kisoihin. Ei olisi mun mielestä oikein jos tämä kuulantyöntäjä ilmoittaisi tiedotusvälineessä penkkinsä olevan 265kg. Olisiko susta?

minusta tuo on aivan äärimmäinen esimerkki ja tuohon ois mukava kuulla haukijärven omat kommentit eikä toisen antamia "totuuksia". jokuhan jarkolla on mennyt vikaan se on varma.

minusta olisi oikein että sanoisi enkakseen sen 265 jos kysymys olisi mikä on paras penkki tuloksesi, jos taas kysytään kisa tulosta niin silloin sanotaan se.

Voihan näitä tuloksia aina huvikseen spekuloida mutta itse olen ottanut linjaksi, etten usko mitään tuloksia mitä netistä/lehdistä saa lukea. Salilla nyt näkee milloin minkälaista penkkaajaa. Kaveripiirissäkin on joku penkannut "isoja" rautoja ja sitten, kun ollaan satuttu salille samaan aikaan niin nostot ovat olleet mitä ovat.

Kyllähän se kaveri siinä video CV:ssäkin nosteli hirveitä rautoja ja mainosti sitä ja suurimman osan painoista nosti avustajat.

Samahan se olisi jos minä väittäisin, että nostin tuossa talven alussa auton ilmaan. Todellisuudessa nostin sen tunkilla mutta mitä väliä sillä tekniikalla on, nostinpa joka tapauksessa.

Ite en pidä minään kirjoituksia jääkiekkoilijoiden tuloksista salilla... Lähellä kiekkoilijoiden reeniä seuranneena voin sanoa että kyykyt on toooosi vajaita ja penkit ihan hirveitä...!!! (ne mitä oon nähny) Kyykyt tehään kuulemma tarkoituksella vajaaksi. Ihan sama miten kukanenki haluaa reenata, mutta aina on huvittavaa kuulla/lukea jostain miten kauheen riski joku jääkiekkoilija on esim.syväkyykyssä tai penkissä.. =)
Taitaa joku aina "väritellä" nuita juttuja lehissä yms.

Back
Ylös Bottom