On se Nielikäinen vahva!

Nielikäinen näköjään kyykkää samassa paikassa ja samalla tangolla ku mä kisoihin treenatessa 2004. Siellä salilla kävi muutenkin lätkäpelaajia treenaamassa, ei kyllä kukaan ollut vahva. Enkä usko kyllä tota 170kg penkkiäkään. Helppo kai se on sanoa, kun seuraava lause on, että nykyään ei voi kun olkapäät paskana. Nostin mäkin 400kg, kukaan ei vaan ollu samaan aikaan salilla ja nyt olkapää paskana...;)

Luulen itse että nielikäinen tai jutun kirjoittaja on maustanut juttua.
On olemassa joukkuelajeja jossa on hyvä liioitella omaa painoaan tai voimiaan vastustajien psyykkaamiseksi. Ehkä tässäkin on siitä kyse.

Ja mulla on käsitys, että ei kai ne bodarit yleisesti ottaen tee vajailla perusliikkeitä, vasta se viimeinen pumppi haetaan niillä nytkytyksilla?

.

en tiedä sitä mutta tosi monissa vilmeissä jenkki bodarit tekee kaikki liikkeeet vajaina alusta alkaen, niin vanhemmissa kuin uudemmissakin vilmeissä. itse en todellakaan osaa sanoa kumpi kasvattaa paremmin. pistänyt vaan tuo jenkkien reeni tyyli silmään.

Siellä salilla kävi muutenkin lätkäpelaajia treenaamassa, ei kyllä kukaan ollut vahva. Enkä usko kyllä tota 170kg penkkiäkään. Helppo kai se on sanoa, kun seuraava lause on, että nykyään ei voi kun olkapäät paskana. Nostin mäkin 400kg, kukaan ei vaan ollu samaan aikaan salilla ja nyt olkapää paskana...;)

Kyllä se Nielikäisen kyykkytulos ainakin täysin totta on, ja Ridan tulokset syvästä etu- ja takakyykystä nyt ovat ainakin sinun kaltaiselle kuikelolle täysin saavuttamattomissa, kuten suurimmalle osalle tällä foorumilla. Kyllä noista kiekkoilijoista löytyy todella vahvoja miehiä, mutta kiekkoilijoiden voimien tunnustaminen tuntuu olevan monellle tavalliselle salitahvolle todella kova paikka, pitkälti varmaankin kateudesta johtuen.

Kyllä se Nielikäisen kyykkytulos ainakin täysin totta on, ja Ridan tulokset syvästä etu- ja takakyykystä nyt ovat ainakin sinun kaltaiselle kuikelolle täysin saavuttamattomissa, kuten suurimmalle osalle tällä foorumilla. Kyllä noista kiekkoilijoista löytyy todella vahvoja miehiä, mutta kiekkoilijoiden voimien tunnustaminen tuntuu olevan monellle tavalliselle salitahvolle todella kova paikka, pitkälti varmaankin kateudesta johtuen.

LOL. villesuuri oot kuikelo ridan ja nielikäisen rinnalla:D:lol2:

klausuulilta pääsi nyt melkoinen sammakko suustansa:david:

Ei toi kyykky ainakaan ole niin yliluonnollisen kova salinostoksi,ettei vois olla totta..
Minusta täysin mahdollista, jäbät on tehny kuitenkin noitakin kyykkyharjotuksia junnusta asti ja säännöllisesti..

en tiedä sitä mutta tosi monissa vilmeissä jenkki bodarit tekee kaikki liikkeeet vajaina alusta alkaen, niin vanhemmissa kuin uudemmissakin vilmeissä. itse en todellakaan osaa sanoa kumpi kasvattaa paremmin. pistänyt vaan tuo jenkkien reeni tyyli silmään.

Onhan tuo kyllä totta. Ei noita vajaita liikeratoja voi välttämättä huonommaksi lihaksen kasvattajaksi sanoa kuin pitkiä. En ehkä ihan loppuun asti ajatellut kirjoittaessa, mutta siinä oli lähinnä se mielessä, että kuitenkin tuollainen syväkyykky kasvattaa paremmin lihaksia, kun vertaa sellaiseen "jääkiekkokyykkyyn" mitä itse nähnyt, eli isketään niin paljon rautaa tankoon kuin uskalletaan ja sit pyllistetään tankoa 10 cm alemmas ja sitkutellaan ylös. Sellaiset bodytyylilla tehdyt pumppaavat osatoistot on varmasti ihan eri asia.

Kyllä nuo Nielikäisen tulokset ovat ihan oikeita mitä tuolla sivulla lukee, on nimittäin tullut nähtyä sen reenejä kun pelasi vielä täällä Nivalassa. Kohtuu kovia
rautoja nousi jääkiekkoilijaksi. Nielikäisen kyykky reenejä en ole seurannut mutta penkistä se tosiaanki otti noin kovia rautoja. On se kyllä ihan riskin olonen kaveri. :). ja Sm liigan paras pelaaja tietenkin :D!

Kyllä nuo Nielikäisen tulokset ovat ihan oikeita mitä tuolla sivulla lukee, on nimittäin tullut nähtyä sen reenejä kun pelasi vielä täällä Nivalassa. Kohtuu kovia
rautoja nousi jääkiekkoilijaksi. Nielikäisen kyykky reenejä en ole seurannut mutta penkistä se tosiaanki otti noin kovia rautoja. On se kyllä ihan riskin olonen kaveri. :). ja Sm liigan paras pelaaja tietenkin :D!

Mut taas on otettava huomioon, että kakkosessa pelailu on harrastelua ja siinä ohessa ehtii kyl treenata sitä punttia ihan toisella tavalla kuin sm-liigassa. Eli sen nykyiset tulokset on max. 80% noista vanhoista.

Näinhön se on kun mertaranta hehkuttaa tv:ssä näitä "nykyajan kladiaattoreita" niin pakkohan niiden on nostaa vaikka mitä. :curs:
Nehän oikeesti on 75kg äijiä jotka harrastelee jotain ..tun jääkendoa.
Jo pelkästään kun näkee livenä noita lätkähanuja niin tajuaa viimeistään kuin ..tun heiveröisiä ne on. Liigan "härät" näyttää ihan normiurpoilta ja mitä itse oon nähny niiden treeniromuja niin ne on kyl helv. kaukana voimailijoiden romuista. Ihan ok romuja taviksille. (vrt. 160kg kasin setti kyykyssä jne.)

Näinhön se on kun mertaranta hehkuttaa tv:ssä näitä "nykyajan kladiaattoreita" niin pakkohan niiden on nostaa vaikka mitä. :curs:
Nehän oikeesti on 75kg äijiä jotka harrastelee jotain ..tun jääkendoa.
Jo pelkästään kun näkee livenä noita lätkähanuja niin tajuaa viimeistään kuin ..tun heiveröisiä ne on. Liigan "härät" näyttää ihan normiurpoilta ja mitä itse oon nähny niiden treeniromuja niin ne on kyl helv. kaukana voimailijoiden romuista. Ihan ok romuja taviksille. (vrt. 160kg kasin setti kyykyssä jne.)

Tottahan tuo on, että kunnon salikarjuihin verrattuna, joita näin jälkeenpäin kuullen myös Ville1Suurikin on, anteeksi vaan äkkipikaistuksissa tehneeni virhearvio, jääkiekkoilijat eivät kummoisilta näytä, mutta heidän rinnastaminen 75 kiloisiksi pelleiksi on kyllä aikamoinen virhearvio, sillä ei se jääkiekko kuitenkaan turhaan Suomen vauhdikkain ja parhaiten palkattu joukkuepeli ole. Monet näistä "kuikeloista" omaavat hurjat, monissa eri harjoitteissa hankitut lajivoimat, ja lisäksi lajin sisältä Suomessakin, Pohjois-Amerikan sarjoista puhumattakaan, löytyy myös monia vähintäänkin kunnioitettaviin voimatuloksiin kykeneviä huippu-urheilijoita.

Suomalainen ei usko ennenkuin näkee, eli en sulata noita Nielikäisen punttituloksia sen verran hintelä kaveri on kuitenkin kyseessä. Jääkiekko vie vielä tuolla tasolla niin paljon aikaa ettei kovia punttireenejä ehdi tehdä saattikka palautua niistä.

Tottahan tuo on, että kunnon salikarjuihin verrattuna, joita näin jälkeenpäin kuullen myös Ville1Suurikin on, anteeksi vaan äkkipikaistuksissa tehneeni virhearvio, jääkiekkoilijat eivät kummoisilta näytä, mutta heidän rinnastaminen 75 kiloisiksi pelleiksi on kyllä aikamoinen virhearvio, sillä ei se jääkiekko kuitenkaan turhaan Suomen vauhdikkain ja parhaiten palkattu joukkuepeli ole. Monet näistä "kuikeloista" omaavat hurjat, monissa eri harjoitteissa hankitut lajivoimat, ja lisäksi lajin sisältä Suomessakin, Pohjois-Amerikan sarjoista puhumattakaan, löytyy myös monia vähintäänkin kunnioitettaviin voimatuloksiin kykeneviä huippu-urheilijoita.

En mä koko lajia pakaks hauku, mut itseäni niin vituttaa se yleinen luulo et jos pelaa lätkää niin on vittu maailman vahvin, nopein ja komein jätkä. Lätkä on ihan ok laji ja pelaajatkin ovat urheilullisia, mutta vahvoja tai muuten vaan ylivertaisia kaikessa ne ei vaan millään mittapuulla ole. Jos Lätkän pelaamisesta maksetaan enemmän jostain kuin muusta, niin ei se tarkoita sitä että ne pelaajat ois mitenkään fyysisesti 100000€ paremipia. Lätkässä eniten kuitenkin merkkaa se kuuluisa peliäly ja ne lajitaidot eikä fysiikka. Eli pitää osata pelata ja sitten vasta se fysiikka, joka painottuu niin nielikäisenkin mukaan enemmän tohon kestävyys puoleen.

Suomalainen ei usko ennenkuin näkee, eli en sulata noita Nielikäisen punttituloksia sen verran hintelä kaveri on kuitenkin kyseessä. Jääkiekko vie vielä tuolla tasolla niin paljon aikaa ettei kovia punttireenejä ehdi tehdä saattikka palautua niistä.

Pakko kyllä tarttua tuohon sanaan "hintelä".. Ootkohan ikinä nähnyt kyseistä Nielikäistä ihan kasvokkain ja nähnyt, että hän on tuollainen hintelä ja heikko kaveri?? Pasi ei kovinkaan hintelä ja heikko kundi ole, muttei toki mikään 130 kiloinen bodari tai voimanostaja. Itse tosiaan Pasia sillointällöin nähnyt, muutenkin kuin lätkäkamat päällä. Lätkänpelaajaksi on hemmetin vahva jässikkä! Jääkiekkoilijathan treenaavat pelikaudella lähinnä ylläpitotreeniä. Kesällä treenataan sitten voimapainotteisesti (ja massaa lisää mikäli tarvetta)..:thumbs:

Ja Nielikäinen on reenannu sillon Nivalan aikoihin kunnon pohjat. Sillon on tosiaanki ollu sitä aikaa reenata.. Ihme pellejä :hyper:

Juu olen nähnyt Nielikäisen livenä sivilit päällä ja hän oli kyllä pienempi mitä olin tv:n perusteella luullut. Tai ainakin hän on kooltaan pienempi mitä 170kg penkkaajat keskimäärin. Ja kyllä se jääkiekko vaan sitä puntin nostamista jonkun verran rajoittaa, kausi on pitkä paljon reenejä ja pelit ja turneet päälle pelas sitten sm-liigassa tai alemmalla sarjatasolla taikka junioreissa.

Pakko kyllä tarttua tuohon sanaan "hintelä".. Ootkohan ikinä nähnyt kyseistä Nielikäistä ihan kasvokkain ja nähnyt, että hän on tuollainen hintelä ja heikko kaveri?? Pasi ei kovinkaan hintelä ja heikko kundi ole, muttei toki mikään 130 kiloinen bodari tai voimanostaja. Itse tosiaan Pasia sillointällöin nähnyt, muutenkin kuin lätkäkamat päällä. Lätkänpelaajaksi on hemmetin vahva jässikkä! Jääkiekkoilijathan treenaavat pelikaudella lähinnä ylläpitotreeniä. Kesällä treenataan sitten voimapainotteisesti (ja massaa lisää mikäli tarvetta)..:thumbs:

rehellisesti sanottuna en osais kaverista päällepäin sanoa mitä lajia harrastaa. eli ei se punttaajalta ainakaan näytä. en sanoisi hinteläksi mutta sellanen perus urheilullisen näkönen kaveri, ehkä tennis pelaaja look tai vastaavaa. kyllähän se varmasti silti vahva on koska kiekkoilijat tosiaan veivaavat myös sitä punttia.

29.10 Tuli TV kakkoselta ohjelma Maan mainiot joka käsitteli Ville Niemistä.Kyllä se ainakin oli suhteellisen lihaksikas 181/95 kaveri,reidet varsinkin on todella paksut.Ohjelmassa Villeä kuvattiin ihan t-paita päällä ja sortsit jalassa,eikä missään lätkäkamppeissa.

Toi Nielikäinen on tilastojen mukaan nykyään 188/97kg eli ei kyllä mikään tenniksen pelaaja,siitä on varmaan monta vuotta kun se on kärrypoikana ollut?

Toi Nielikäinen on tilastojen mukaan nykyään 188/97kg eli ei kyllä mikään tenniksen pelaaja,siitä on varmaan monta vuotta kun se on kärrypoikana ollut?

juu on siitä aika monta vuotta. meillä itse asiassa tuli vähän sanaharkkaa/kärhämää siellä kaupassa sen kanssa niin se totes mulle, että on mulla ainaki vahvemmat jalat ku sulla :D:lol2:. aika ihme kommentti oli, mutta varmasti myös totta.

Kyllä se Pasi ei miltään punttimieheltä näytä, se on ihan varma. Tai sit saa kyl silmälääkärille mennä kiireesti. Tuossa se paikallisessa salillä käy reenaan sillon ku kotikonnuilla on. Ja toi 175kg penkki, hohhoijaa se ei oo penkkipunnerrusta nähnykkään. Jalat penkillä ja vetää sellasen 60cm kaaren perseen ja penkiväliin ja sit nostaa! Siis älytöntä touhua, se liike on about 3cm mitä se tanko liikkuu. Tämä on sit nähty monta kertaa et turha inistä kenenkään mitään

Back
Ylös Bottom