On se Nielikäinen vahva!

Onhan näitä vahvoja lätkäilijöitä. Mm. Jani Rita, joka otti etukyykystä 170kg ja kevyesti syväkyykystä 200kg....17-vuotiaana Pohjola-leirillä! (Veikkaaja-lehdessä mainittu). Ja tämän vielä uskoo, kun tietää ukon nöyrän ja vaatimattoman luonteen sekä aivan älyttömän rajun luisteluvoiman.

Kyllähän se on niin, että Suomessa se laji on lätkä, josta voisi kuvitella löytyvän genetiikaltaan lahjakkaimpia urheilijoita.

:offtopic: Entisellä salilla treenais vanhan koulukunnan lätkäilijä, joka oli nuorena käsittääkseni melko lahjakas urheilija. Sanoi, että kun 200kg:lla tuli kymppi kyykyssä niin silloin hile lenti jäällä aika hyvin :)

Onhan näitä vahvoja lätkäilijöitä. Mm. Jani Rita, joka otti etukyykystä 170kg ja kevyesti syväkyykystä 200kg....17-vuotiaana Pohjola-leirillä! (Veikkaaja-lehdessä mainittu). Ja tämän vielä uskoo, kun tietää ukon nöyrän ja vaatimattoman luonteen sekä aivan älyttömän rajun luisteluvoiman.

Minä ymmärsin sen niin että kun tuo 200kg tuli etukyykystä ni valmentaja sano että voimaa on tarpeeksi.Onko sulla lehti tallella?

Haluaisin kyllä nähdä tuon noston ja kyykyn, tietenkin aivan jumalattoman vajaa kyykky. Mutta enpä mee morkaamaan jäähy pörssin ykkös äijää.

aivan sama miten tuo penkki on otettu niin kova tulos tuolla ruodolla. melko kuikelo jätkä tuo on kun aikoinaan tuon kanssa tuli hieman "juteltua" kun hän toimi "kärrypoikana"(vartijana) oululaisessa halpa-halli myymälässä.

aivan sama miten tuo penkki on otettu niin kova tulos tuolla ruodolla. melko kuikelo jätkä tuo on kun aikoinaan tuon kanssa tuli hieman "juteltua" kun hän toimi "kärrypoikana"(vartijana) oululaisessa halpa-halli myymälässä.
Kyllä sillä mun mielestä on paljonkin merkitystä minkälainen penkki se on.

Haluaisin kyllä nähdä tuon noston ja kyykyn, tietenkin aivan jumalattoman vajaa kyykky. Mutta enpä mee morkaamaan jäähy pörssin ykkös äijää.
Miksi se on niin vaikeaa uskoa. Kannattaa vähän laajentaa tuota näkemystä. Eikö muka jääkiekkoilijat voi olla oikeasti vahvoja vaan pitää aina tuoda esiin nuo vakio vähättelykommentit vajaista kyykyistä.

:offtopic: Jani Ridasta vielä. Kyllä se taisi olla etukyykystä sen 200kg ja eikä mikään perusjääkiekkoilija kyykky syvyys. Jani Ridasta ja sen voimista oli aika paljon juttua silloin kun aloitti Jokereiden miesten joukkueessa ennen NHL varaustaan. Ritaahan pidettiin muistaakseni nuoresta iästään huolimatta yhtenä vahvimpana pelaajana jokereissa, ei tietenkään Otakar Janeckyä vahvempana. Siinä muuten oli myös aika perkeleen vahva sälli.

Nielikäisen kotisivuilla kova juttu Pasin voimaharjoittelusta. Ottakaapa poijjaat mallia!

http://www.pasinielikainen.com/lue_uutinen.php?id=54

:worship:

"Nielikäisen jalkavoimat tulevat hyvin esille hänen luisteluaan seuratessa. Mies on jaloistaan yksi SM-liigan vikkelimmistä."

nyt on toimittajasetä pistelly omiaan :lol2:
noita tuloksia en epäile,onko kyseessä "thorkildsen-penkki" vai ei,sillä mulle ei ole niin hirveesti merkitystä.kyykyn uskon ihan täysin,hyvinkin voinu sellasesta perus salikyykystä sen 225 ottaa

"Nielikäisen jalkavoimat tulevat hyvin esille hänen luisteluaan seuratessa. Mies on jaloistaan yksi SM-liigan vikkelimmistä."

nyt on toimittajasetä pistelly omiaan :lol2:
noita tuloksia en epäile,onko kyseessä "thorkildsen-penkki" vai ei,sillä mulle ei ole niin hirveesti merkitystä.kyykyn uskon ihan täysin,hyvinkin voinu sellasesta perus salikyykystä sen 225 ottaa

Ookko nähny Nielikäistä jäällä? Se on oikeasti aika nopea mutta säntäilee niinku päätön kana siellä kentällä eikä osaa käyttää sitä luistelua oikeen hyväkseen. Ja uskon kyllä täysin nuo tulokset. On tullu jääkiekkoilijoitten kans aika paljon reenattua ja kyllä sieltä vahvoja poikia löytyy.

Ookko nähny Nielikäistä jäällä? Se on oikeasti aika nopea mutta säntäilee niinku päätön kana siellä kentällä eikä osaa käyttää sitä luistelua oikeen hyväkseen. Ja uskon kyllä täysin nuo tulokset. On tullu jääkiekkoilijoitten kans aika paljon reenattua ja kyllä sieltä vahvoja poikia löytyy.

Mä en kyl ymmärrä tota kyykystä 225 kg paisuttelua. Isolle urheilulliselle miehelle 225 on mielestäni ihan perus rauta. Ei siinä mitää ihmettä ole. Luulis "vahvan" miehen kyykkäävän ihan miesten rautoja.
Mielestäni 170kg penkki on paljon kovempi kuin 225kg kyykky.

Miksi se on niin vaikeaa uskoa. Kannattaa vähän laajentaa tuota näkemystä. Eikö muka jääkiekkoilijat voi olla oikeasti vahvoja vaan pitää aina tuoda esiin nuo vakio vähättelykommentit vajaista kyykyistä.

Meinasin itekki kommentoida, että onkohan syvä tuo kyykky, mutta ajattelin sitten jättää väliin kun kuitenkin alettaisiin morkkaamaan kateellisena tms :)

No itsekkin vähän epäilen noita tuloksia että onko kovin vertailukelpoisia oikeiden kyykkyjen kanssa. En nimittäin itse ole nähnyt jääkiekkoilijan kyykkäävän 150 kiloa syvältä. Itse asiassa en ole nähnyt jääkiekkoilijan kyykkävän syvältä edes tankoa. Ihan kivoja puolikyykkyjä olen kyllä nähnyt. Ja niistä syväkyykyistä ei nyt taida käytännössä olla edes iloa jääkiekkoilijoille, ehkä jopa haittaa, kun lihakset kasvaa paremmin kuin puolikkailla ja ei saa niin isoja rautoja kuin puolikkaassa/niin räjähtävää nostoa. Sellanen vähän vajaa kisakyykyn syvyinen ajaa paljon paremmin asiansa jääkiekkoilijoille kuin syväkyykky, niin vähän kuulostaa oudolle että syväkyykky olisi noinkin kovaksi treenattu.

Tietenkin jos tossa lehdessä tarkoitetaan syvää jääkiekkokyykkyä, eli tuo jääkiekkokyykky oli ainakin edesmenneen kaverini mukaan 1/8 kyykky, niin syväjääkiekkokyykky voisi olla ihan tollanen pikkusen vajaa kisäkyykky, jota jääkiekkoilijoidenkin on fiksu treenata.

Ja niistä syväkyykyistä ei nyt taida käytännössä olla edes iloa jääkiekkoilijoille, ehkä jopa haittaa, kun lihakset kasvaa paremmin kuin puolikkailla ja ei saa niin isoja rautoja kuin puolikkaassa/niin räjähtävää nostoa. .

mihin tuo tieto perustuu? tuli vain mieleen koska todella moni boudari tekee vajaita kyykkyjä(jotkut jopa todella vajaita, n30cm nytkytystä) ja omaavat silti kauheita reisi lihaksia. itse en usko tuohon vajauden teoriaan(ettei sillä lihat kasvaisi samanlain kuin täydellä liikeradalla), mutta jos siitä jotain faktaa on niin asia on toki eri.

mielestäni jenkki bodarit ovat hyviä esimerkkejä vajaissa liikeradoissa. hyvän kokoisia ovat vaikka ovat kautta aikan tehneet lähes kaikki liikkeet vajaina, arskasta colemaniin.

joo kyllä se aika nopee on luistimilla..yllättävän nopea

Mä en kyl ymmärrä tota kyykystä 225 kg paisuttelua. Isolle urheilulliselle miehelle 225 on mielestäni ihan perus rauta. Ei siinä mitää ihmettä ole. Luulis "vahvan" miehen kyykkäävän ihan miesten rautoja.
Mielestäni 170kg penkki on paljon kovempi kuin 225kg kyykky.

Samaa mieltä, että penkki on paljon kovempi kuin kyykky.

Ei mielestäni lainkaan mahdottomia tuloksia tuon kokoiselle äijälle, joka on väkisinkin joutunut koko ikänsä treenaamaan aivan helvetisti ja määrätietoisesti ja on lisäksi varmasti hyvin lahjakas urheilija. Palstaltakin löytyy pienempiä äijiä, joiden kyykkyjä ei epäile kukaan, vaikka tulokset samaa luokkaa olisivatkin. Tuossa nyt vielä Ivan Chakarovin kevyttä kyykkäilyä ilman siteitä, vyötä tai muitakaan tarpeellisia härpäkkeitä. Äijä on toki kaikkea muuta kuin jääkiekkoilija, mutta hauskannäköistä. Ei siinä nyt ihan hirviöltä tarvitse näyttää kyykätäkseen paljon. Tämä video taisi olla myös jonkun sigussa.
http://video.google.com/videoplay?docid=4919278076999364233&q=chakarov

jep olen.aika nopea on eri asia kuin yksi sm-liigan nopeimmista.kyllähän sillä ihan hyvä vauhti on (jota se ryntäily kyllä syö aika hyvin) mutta kyllä sieltä monta nopeampaa löytyy.
no se siitä,onnea Pasille jatkossakin :kippis1:

mihin tuo tieto perustuu? tuli vain mieleen koska todella moni boudari tekee vajaita kyykkyjä(jotkut jopa todella vajaita, n30cm nytkytystä) ja omaavat silti kauheita reisi lihaksia. itse en usko tuohon vajauden teoriaan(ettei sillä lihat kasvaisi samanlain kuin täydellä liikeradalla), mutta jos siitä jotain faktaa on niin asia on toki eri.

No eipä ole kyllä asiasta sen kummemmin faktaa, mutta itse olen kokenut nuo pitkät liikeradat paremmiksi pääosin. Ja mulla on käsitys, että ei kai ne bodarit yleisesti ottaen tee vajailla perusliikkeitä, vasta se viimeinen pumppi haetaan niillä nytkytyksilla?

Mut joo.. Minun oma näkemys tuo tummennettu pätkä tuossa oli, eikä välttämättä mikään fakta.

Back
Ylös Bottom