Omituisia "siivousvälinemiehiä" kiertelee ovia Helsingissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH.
  • Aloitettu Aloitettu

JH.

Tänään kävi avovaimolle varsin omituinen tilanne. Pari siisteihin vaatteisiin sonnustautunutta miestä soitti ovikelloa ja kun hän avasi, työnsivät miehet käyntikortin käteen ja aloittivat tiedustelun talomme siivousvälineistöstä. Mm. imurin merkki kiinnosti kovasti. Miehille tuntui olevan maailman tärkeintä päästä sisälle ja nähdä siivousvälineet... Avovaimoni vastaili diplomaattisesti ja yritti tiedustella miesten aiketa, että ovatko myymässä imuria vai tekemässä galluppia tms. Miesten tarkoitusperät eivät kuitenkaan toistuvan kyselynkään jälkeen tulleet selväksi ja koko touhu vaikutti muutenkin hyvin hämärältä, joten lopulta avokkini työnsi puoliväkisin käyntikortit ja miehet takaisin käytävälle.. :).

Ovatko muut törmänneet vastaaviin? Firman nimi ei enää muistunut mieleen...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse olen niin skeptinen kaikkea tällaista kohtaan, että väistämättä tulee mieleen, ettei puhtaat jauhot ole pussissa... oisko käynyt tarkastamassa paikkoja/asukkaita/omaisuutta mahdollista "suursiivousta" silmällä pitäien tms.

Täysin samalla asialla tuli yksi jamppa, kun asuin vielä kommuunissa kaverin kanssa pari vuotta sitten. Sitä kiinnosti tietää minkä merkkinen imuri mulla on. En mä sillä hetkellä muistanut, mut sanoin, jotta Philips. Sitte se halus tulla imuroimaan mein kämpän jollain omalla ihmeimurillaan, mikä sinällään on ihan jalomielinen ehdotus, mut haiskahti todella pahasti. Tuli heti mieleen, että voikohan esim. tv-lupatarkastaja tulla tolla tavalla jekuttamalla tarkistamaan tv:n olemassaolon. Sanoin sille sitten, että "ei tarvii, siivottiin kaverin kanssa justiin ja eihän sulla sitä paitsi oo edes mitään imuria mukana."

Viimeksi muokattu:
Mitäs siinä käyntikortissa seisoo?

Uskomatonta kyllä, olen sellaisenkin ihmeen kokenut, kuin pölynimurikauppiaan! Ihan tosissaan oli kauppaamassa jotain ihme superimuria.

Kyllä kannattaa ottaa kättä pidempää ja ajaa tuommoset tiehensä. Semmonen tapaus kävi kerran ku tuli jotaki kinkkejä tai japseja oven taakse ennen sianpierasua ja osasivat vain sanoa että "mustikka". Näyttivät mustikanvarpua ja karttaa ja osotin vain jonku paikan kaukana minun kotoa :D. Meinasin hakea haulikon esille ku katoin ikkunasta että kuka pirskatti hakkaa ovea.

Kuulin kaverilta tästä! Oli jopa käynyt joskus haastattelussa mutta ei sinne mennyt duuniin sen verran häröä oli. Mutta juuri, että ovilla kierrätään ja myydään olikohan nyt se kirby. Lentokoneen metallista tj tehty.. Jotain 600-700 olisi ollut omaan taskuun tienestiä/imuri! :D

kirby.jpg

Hyvä ostos, suosittelen! :thumbs:

Näillä sälleillä ei ollut käyntikortin lisäksi mitään mukanaan. Ei edes muistilehtiötä, saati imuria. Ja tosiaan toistuvista kyselyistä huolimatta eivät saaneet sanottua miksi ovat ovella tai mitä haluavat. Jos oli imurikauppias niin kyllä oli ainakin hemmetin huono sellainen...

Myivät varmaan Luxin imureita. Myydään ovelta ovelle ovikelloja soittamalla. Kirbyissä tietääkseni sovitaan aika etukäteen. Olen itse Luxeja myynyt ja tapa on juurikin tuo.

Mun aikana (6-7vuotta sitten) palkat liikku 25-80t€ vuodessa. Paljon oli kokeilijoita jotka jakso kuukauden tai kaks ja saivat ehkä myytyä yhden tai ei yhtään imuria. Luxeissa ei provikka per imuri ole lähelläkään 600 euroa, Kirbyistä ei tietoa.

Tuo kirbyhan maksaa reilusti yli kolme tonnia, siis IMURISTA. :D Ja noita taidetaan tuputtaa lähinnä vanhoille mummoille ja muille vastaaville, jotka ei enää tässä maailmassa ole. Sillä 3800 eurolla palkkaisi oman siivoojan aika pitkäksi aikaa. Tuo kirby näyttääkin vielä aivan joltain 70-luvun pömpeliltä ja youtube videoiden perusteella pitää yhtä kovaa ääntäkin, kuin joku suihkukone. :D

Oon koko duunipäivän lueskellut murosta, kun joku uuno puolustelee näitä kirby-imureita ihan tosissaan ja yrittää vastata vittuiluun 50sivuisessa threadissa :D Voi vittu mikä uuvatti!

Oon koko duunipäivän lueskellut murosta*) , kun joku uuno puolustelee näitä kirby-imureita ihan tosissaan ja yrittää vastata vittuiluun 50sivuisessa threadissa :D Voi vittu mikä uuvatti!

Noiden myyjät ovat aika hanakoita puolustamaan tuotettaan. Myös ostajat jotka eivät voi myöntää tehneensä virhettä. Myös trollaajia on nettifoorumeilla.

*) Tähän käy hyvin vanha Dilbertti:

dilbert2.jpg

Loistava kuva, sopii kuin nyrkkisilmään!

Ja asiasta: Veikkaan, että tässä on kyseessä ostaja joka ei kehtaa myöntää virhettänsä. Ei kai kukaan jaksa trollata 2vuotta samassa threadissa, jos jaksaa niin täytyy arvostaa :D

Oon koko duunipäivän lueskellut murosta, kun joku uuno puolustelee näitä kirby-imureita ihan tosissaan ja yrittää vastata vittuiluun 50sivuisessa threadissa :D Voi vittu mikä uuvatti!

Laita linkki?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom