Omistusasunnosta häätö?

Perkules ku menee hyvä fiilis usein pilalle kun palaa työpäivän jälkeen himaan ja alkaa tutkailemaan postia. Yleensä laskujen takia, mutta nyt sain kirjallisen varoituksen isännötsijöiltä. :curs: En olisi siitä niin huolissani, mutta tuntuu että talon kyttääjä kaksikko on päättänyt päästä minusta eroon. Tässä talossa asuu pari vanhaa herraa jotka ovat ottaneet asiakseen pitää kuria talossa... Molemmat olleet töissä armeijassa ja toiminta sen mukaista vielä siviilissäkin. Nuo herrat on saaneet aikaan ainakin kahden nuoren asukkaan lähtemään tästä talosta. Ekat 3 vuotta meni ihan rauhassa, ja tää tuntu hyvältä talolta asua. Mutta sitten alkoi valitukset pikkuasioista.

mm. Olin parkkeeranut autoni hieman vinoon omaan ruutuuni. Toisella puolella on jonkun iso Bora ja sitten toisella puolella tämän kyttääjän nissan micra joka kääntyy 10-pennisen päällä. No tietenkin tämä kyttääjä nostaa kauhean haloon ja ensin valittamaan mulle sekä piirtää paperille hienon kuvan talon parkkipaikoista ja niihin autoja muistuttavat neliöt ja teksti näin pitää parkkeerata... :evil:

No toi lähinnä nauratti. Sitten alkoi jo vituttamaan kun kerran soitin vähän musiikkia ilta kymmenen jälkeen ja ilmeisesti kyseinen kyttääjä soitti poliisit. Sitten se tuli vielä virnuilemaan seuraavana päivänä, kun näki meikäläisen ulkona. No sen jälkeen olen pitänyt kuulokkeita aina kymmenen jälkeen...

No sit tänään sain varoituksen koska oli pitänyt parvekkeen oveani vähän rakosellaan. Parvekkeella on siis remontti, ja ovet on teljetty ruuvilla. Oven vieressä on pieni ikkuna josta ruuvin saa pois ja kämppää tuuletettua. Kirjeessa sanottii mm. "Olemme toistuvasti saaneet ilmoituksen, jonka mukaan olette väkivalloin avanneet parvekeoven ja näin vaarantaneet työntekijöiden turvallisuuden"... "työntekijät joutuivat keskeyttämään työt ja odotustunnit laskutamme luonnollisesti häiriön aiheuttajalta"... "Olemme myös ilmoittaneet asunnon omistajalle ja mikäli emme pääse asiasta yhteisymmärrykseen niin esitämme että vuokrasopimus irtisanotaan".

Juttelin vielä tuon kyttääjän kanssa eilen ja tein selväksi että en pidä sitä ovea enään auki ja ruuvasin sen kiinni. Luulin että päästiin ymmärrykseen, mutta äijähän lähti heti aamusta silmät kiiluen tekemään kirjallista varoitusta taloyhtiöön. Alkaa vähän vi****aan. 2-kyttääjää oottaa vesikielellä että teen seuraavan virheen =/

No ajattelin käydä huomenna juttelemassa isännöitsijällä ja kerron asiallisesti että pidin ovea rakosellaan vain sen takia että kämpässä ei olis 30-astetta lämpöä... Ne on ihan jees porukkaa ja ymmärtää varmaan huoleni.

Just one more thing ® Kolumbo

Onko muuten luvallista että asunnossani käydään ilman lupaani? Kyseinen kyylääjä on käynyt ainakin 2-kertaa täällä, kun olen ollut poissa ja lupaahan ei kysytty =/ Toisella kerralla kattoon oli lyöty palovaroitin ja toisella kerralla pöytälaatikosta oli haettu paperi!!! Lisäksi epäilen että tätä on tapahtunut jopa kymmenen kertaa, sillä ovia on jätetty auki. Mutta voin todistaa, että kyseinen kyylääjä on käynyt täällä 2-kertaa tonkimassa ilman minun suostumustani, tai ilmoitusta minulle. Koitin etsiä virallista faktaa siitä että onko kyseinen asia luvallista, koska kyylä vetoaa kuitenkin siihen että hoitaa "talon asioita". Teen ilmoituksen näistä kyylän tonkimisesta huomenna, kun käyn morjestamassa isännöitsijää.

Olisi meinaan mukavaa kaataa ämpärillinen paskaa takaisin kyseisen mulkun päälle :kippis1:

No treenin kannalta on tietysti hyvä että saa kauheet agret päälle kun ajattelee salilla näitä juttuja... Jos jollain on kokemusta näistä asioista, niin heittäkää kommenttia =) Koitan tutkia tänään vielä asumisen säädöksiä ja valmistan omaa puollustuspuhettani. Niin asunto on siis vanhempieni omistama ja olen niiden suosiossa oleva kultapoika joten selusta on turvattu...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paska homma kaiken kaikkiaan. Mutta kenelläkään ei ole mitään oikeutta tulla sun asuntoon ilman sun lupaa. Kaikista talon hoitoon yms. liittyvistä asioista pitää ennakkoon ilmottaa ja sopia, voit halutessas olla kotona kun jotain asioita suoritetaan taikka sitten antaa luvan tulla yleisavaimilla.

Olitko sä siis vuokralla vai omistat ton osakkeen? jos omistat sen niin pistä myyntiin vaan jos et oo varma että voitat taistelun, se haltuunotto kun ei mikään mahdottomuus ole jos ei ole mitään näyttää toteen syyttömyydestään. Tosin jos pystyt todistaan että siellä on käyty ilman sun lupaa niin sitten saat todennäkösesti kaadettua saavillisen paskaa sen kyylän niskaan.

Mä olen meidän taloyhtiön hallituksen PJ ja jotain tiedän noista asioista....Lähtökohtana on se että anna setien kiltisti miettiä noita asioita ja tehdä ilmoituksia ihan niinkuin haluavat. Vanhenpasi kun tuon asunnon omistavat niin eipä ole hätäpäivää että sut pystyisivät "savustamaan"pois. Isännöitsijä ei ole mikään hallinoiva elin joka päättäisi että nyt sut häädetään kun sedät niin valittaa. Vanhempasi istuvat talonyhtiön kokouksissa ja ovat tietoisia yhtiön asioista ja tuollaisia häätöpäätöksiä ei niin vaan tehdä ilman omistajan suostumusta, ellei sitten ehdoton enemmistö häätöäsi kannata ja siihen vielä kaupanpäälle hallituksen päätös asiasta.
Noita kyyliä on joka paikassa ja isännöisijä ne yleensä tietää ja suhtautuu kyllä aika varauksellisesti tollaisiin paska valituksiin. Vaikka nuo "sedät" olisi omasta mielestää talonasialla ja nostais itseään jalustalle niin eipä niistä paljon kannata välittää ja jos homma menee överiksi niin osoitat selvästi että sua ei kiinnosta YHTÄÄN mikään niiden asia.
Täysin toinen asia haluatko tuollaisten mulkkujen kanssa edes samassa kaupungissa asua.

Talonyhtiö ei voi "lunastaa" osaketta vaikka sä tekisit mitä (noin karrikoiden)....kunhan vastikkeet on maksettu

Asunto on siis vanhempieni omistama ja saan asua täällä kunhan maksan vaan yhtiövastikkeen. Asun pikkukaupungissa ja suunnitelmissa on että pistetään tämä myyntiin, ja ostetaan isommasta kaupungista uusi. Mutsi lähti täältä ton kyylän takia pois...

Saan kyllä helposti todistettua ainakin tuon paperin haun, tämä kyylä myöntää sen varmaan itsekkin. Olisi niin mukavaa antaa kyseiselle kyylälle vähän omaa lääkettä ennen kuin muutan pois. Jos jollain on hyviä ideoita niin kertokaa...

Edes poliisi ei saa tulla sun asuntoon ilman kotietsintä lupaa tai sun omaa lupaa.
Tee ihmeessä rikosilmoitus jos joku kyrpä on sun kämpässä käyny. :curs:

Talonyhtiö ei voi "lunastaa" osaketta vaikka sä tekisit mitä (noin karrikoiden)....kunhan vastikkeet on maksettu[/QUOTE]

Ah, kiitos. Rauhoit mieleni. Pelästyin jo että pitääkö alkaa elään kusi sukassa kun kyylät vahtii. Joo, hoidan vastikkeeni enkä metelöi yöllä niin saan varmasti asua täällä niin kauan kuin haluan.

Faijani muuten on taloyhtiön hallituksessa, ja kyylä on PJ. Enemmistö olisi viimeks halunnut faijan puheenjohtajaksi, mutta ei sillä oo kiinnostusta ajaa talon asioita missä ei asu...

Gascoigne sanoi:
Onko muuten luvallista että asunnossani käydään ilman lupaani? Kyseinen kyylääjä on käynyt ainakin 2-kertaa täällä, kun olen ollut poissa ja lupaahan ei kysytty =/ Toisella kerralla kattoon oli lyöty palovaroitin ja toisella kerralla pöytälaatikosta oli haettu paperi!!!

Rikosilmoitusta vaan tekemään, koska tuollainen ei todellakaan ole luvallista. Oppii ehkä olemaan sitten hyppimättä silmille.

Vastaa samalla mitalla laillisia keinoja käyttäen.

Teet rikosilmoituksen asunnossa käymisestä ekana ja sitten rankaiset jokaisesta virheestä, mitä kyylät tekevät ilmoittamalla joko poliisille tai isäinnöitsijälle. Jos kaveri on jatkanut toimintaa jo äitisi ajoista lähtien, tuskin se muuttaa tapojaan, ellei joku laita loppua.

Minusta turha miettiä, että olen nätisti ja on tyhmää ruveta rettelöimään/haastamaan tuollaisella riitaa. Paskat. Kova kovaa vastaan, mutta tutki lakia ja käytä kaikki oljenkorret hyväksi. Kokeile vielä, jos saat kaverin vähän suuttumaan jostakin ja mahdollisesti uhkailemaan tai sanomaan jotain muuta hölmöä. Sitten poliisille ilmoitusta ja kerrot, kuinka pelkäät asua asunnossasi. Lähestymiskieltoa seuravaaksi ja syökset vallasta sen mulkun. Lisäksi kannattaa seurata, josko sattuisi hipaisemaan auton ovellaan sinun autoa ja heti ilmoitusta kehiin. Keinoja löytyy. Käytät mielikuvitusta ja lakia hyväksi.

Juu tässäkin talossa missä asustelen on samantyylisiä kyttäjäpaskahousuja.

Oli sitten kaikkia niiin väärin auto väärin parkkiruudussa ajoin väärin päin parkkipaikalla väärin lijiteltu roska jne jne jne.................

Ko kyttäjäpaskahuosu tuli vastaan kerran kun olin just peruttamassa autoa parkkipaikalle ja alkoi huutelemaan siitä kuinka oli sitten taas tultu väärästä suunnasta parkkipaikalle , huom suomen tielikennelain mukaisesti ihan oikein mutta kyttäjäpaskahuosun mukaan niiiiiiiiin värin.

Tuli ajatus päähän että kuinkas saan nyt tämä turhanpäiväinen jankutus loppumaan ilman käyntiä raastuvassa.

Kysyin vaan ihan kiltisti ja ystävällisellä äänensävyllä sedältä että:

Onkohan setä joskus harkinnut itsemurhaa? Olisi nimittäin niin että sedän olotilaa helpottuisi merkittävästi sellaisesta ratkisusta, ja sit jatkoin pikku huokauksen jälkeen että " ja ajattele kaikki muut , kuinka kivaa meillä olisi jos ette olisi enää täällä vittuilemassa".

En nyt tiedä auttaisko joku tällainen kysely sun tapauksessa mutta mulla on tässä ollut aika rauhallista asua täällä tuon jälkeen toisin ilman diplomaattisia yhteenpitoja yhteen naapurin suuntaan mutta se nyt ei mua haittaa ollenkaan

nilsson sanoi:
Onkohan setä joskus harkinnut itsemurhaa? Olisi nimittäin niin että sedän olotilaa helpottuisi merkittävästi sellaisesta ratkisusta, ja sit jatkoin pikku huokauksen jälkeen että " ja ajattele kaikki muut , kuinka kivaa meillä olisi jos ette olisi enää täällä vittuilemassa".

Tuo on aika suorasanaisesti llmoitettu "mielipide" ;)

No kaikkialle riittää näitä kyttääjiä/valittajia. Sinällään on säälittävää että ihmisellä on niin vähän tekemistä ja elämässä arvoja että joutaa kyttäämään muita. Tiedän jopa tapauksen jossa on asiaa käsitelty jopa korkeimmassa hallinto-oikeudessa kun naapurilla on elämä niin pienestä kiinni että mitä toinen tekee.
Paras tälläinen tapaus jonka tiedän on että omakotitalo alueella jossa paljon vanhoja taloja joita lämmitetään puulla niin eräs naapuri teki savusta valituksen ja esityksen terveyslautakuntaan että puunpolttaminen/lämmittäminen pitäisi kieltää sillä alueella. Eipä taida olla juurikaan valituksillaan naapureiden suosiossa.

No niin, nyt kun löytyi taas yksi naapurisoputhread, niin onkin hyvä avautua talomme pappapartion viime viikkoisesta tempauksesta: olivat päättäneet siivota pyöräkellareista ylimääräiset "edellisten asukkaiden unohtamat" polkupyörät.

Operaatio suoritettiin seuraavasti: reilun vuorokauden ilmoitustaululla oli kuulemma ollut lappu jossa seisoi kutakuinkin: "Merkitkää polkupyöränne asunnon numerolla, merkitsemättömät pyörät viedään pois".

Sitten kellarista oli raijattu 80% pyöristä huitsin kuuseen ja lappu poistettu taululta. Eli jos joku sattui esim. olemaan reissussa kyseisenä aikana tai ei vaan huomannut lappusta pizzafirmojen mainosten seasta, niin fillarin omistajalla ei sitten ollut hajuakaan mitä mankelille on tapahtunut.

Onneksi kovaan ääneen pöllittyä pyörää kirotessani naapuri sattui vihjaamaan asiasta ja löytyihän se pyörä sitten lämpökeskuksen varastolta vitunmoisesta kasasta priimakuntoisia nx1000 euron maastofillareita, jotka kuulemma oli tilapäisesti säilötty sinne ennen hävittämistä/realisoimista.

Eläkeläisillä on kyllä helvetisti liikaa aikaa, kun ehtivät aina parantamaan taloyhtiön oloja päivät pitkät - ei kai kukaan nyt tosissaan kuvittele että joku on muutossa unohtanut uutuuttaan kiiltäviä pyöriä pyöräkellarin täyteen?! Kuolisivat pois, niin saataisiin vähän nuorempaa sakkia hallitukseenkin...

:curs:

Ensimmäiseksi pistäisin nettikameran kuvaamaan asuntoa ja kun tuollainen luvaton käynti tulee niin...
Omistusasunnosta ei kovin helposti saa häädettyä, ei syytä huoleen jos muiden asukkaiden kanssa ei ole ongelmaa. Tuollaisella häiriköllä on todennäköisesti ongelmia muidenkin osakkaiden kanssa ja tietävät tapauksen.

IronMind sanoi:
Operaatio suoritettiin seuraavasti: reilun vuorokauden ilmoitustaululla oli kuulemma ollut lappu jossa seisoi kutakuinkin: "Merkitkää polkupyöränne asunnon numerolla, merkitsemättömät pyörät viedään pois".

kyttaysmuisto13.jpg

http://www.kyttaajat.net/kuvia13.shtml

Oli pakko laittaa :lol2:

Minun taloyhtiössäni asuu aika paljon vanhaa väkeä,mutta onnekseni samassa kerroksessa on aika ymmärtäväistä porukkaa.
Yksi typhoon-luokan kyttääjä kylläkin löytyy.Sen vanhan muijan pää on talvipakkasellakin työnnettynä ulos keittiön kapeasta tuuletusikkunasta.Kerrankin pihalla juttelin jotain poskihoito-juttuja ja se saatana kuunteli koko ajan....
Aurinkoisina aamuina mummoklubi istuskelee pihan penkillä ja ruokkii oravia.Olen varmaan viidesti jäänyt kiinni ryyppäämisestä,kun olen krapulassa hortoillut jonkun ämmän luota kotio... :D

Jos sulla on väriprintteri ni printtaat goatsen sinne ílmotustaululle. Seuraavalla viikolla sitte tubgirl... :evil:

Talonyhtiö ei voi "lunastaa" osaketta vaikka sä tekisit mitä (noin karrikoiden)....kunhan vastikkeet on maksettu

niin mut kyl ne voi häädön saada aikaan samanlailla kuin vuokra-asunnosta.
vähän se on vaikeampaa mutta kyllä onnistuu.

Taloyhtiö voi tietyssä tapauksessa lunastaa asunto-osakkeen itselleen, mutta vain jos päätös on enemmistön JA JOS TALOYHTIÖLLÄ ON OSTO-OIKEUS, katso papereista onko sellaista, jos ei ole niin ei onnistu häätö ei!!!

vapaudenpatsas sanoi:
Mä olen meidän taloyhtiön hallituksen PJ ja jotain tiedän noista asioista....Lähtökohtana on se että anna setien kiltisti miettiä noita asioita ja tehdä ilmoituksia ihan niinkuin haluavat. Vanhenpasi kun tuon asunnon omistavat niin eipä ole hätäpäivää että sut pystyisivät "savustamaan"pois. Isännöitsijä ei ole mikään hallinoiva elin joka päättäisi että nyt sut häädetään kun sedät niin valittaa. Vanhempasi istuvat talonyhtiön kokouksissa ja ovat tietoisia yhtiön asioista ja tuollaisia häätöpäätöksiä ei niin vaan tehdä ilman omistajan suostumusta, ellei sitten ehdoton enemmistö häätöäsi kannata ja siihen vielä kaupanpäälle hallituksen päätös asiasta.
Noita kyyliä on joka paikassa ja isännöisijä ne yleensä tietää ja suhtautuu kyllä aika varauksellisesti tollaisiin paska valituksiin. Vaikka nuo "sedät" olisi omasta mielestää talonasialla ja nostais itseään jalustalle niin eipä niistä paljon kannata välittää ja jos homma menee överiksi niin osoitat selvästi että sua ei kiinnosta YHTÄÄN mikään niiden asia.
Täysin toinen asia haluatko tuollaisten mulkkujen kanssa edes samassa kaupungissa asua.

Oot täysin oikeessa, toi mun edellinen postaus oli aika hätäseen kirjotettu ja sen enempää miettimättä. Olen itsekin meidän taloyhtiön hallituksessa ja meidän yhtiöstä yksi häädettiin kun se oli 7 VUOTTA häiriköinyt naapureitaan. No sitä nyt katsottiinkin läpi sormien pitkään. Mutta yhtiökokous sen päätti ja tämä nainen oli siellä myös oikeuksiaan puolustamassa.

Eli jos vaan jaksaa taistella niin ei ole hätäpäivää, mutta jos rupeaa omaa elämää liikaa häiritsemään nin helpompi on muuttaa pois ja antaa muiden tapella. Näitä mulkkuja riittää jokapaikassa.

Mutta silti, pistä se kuseen siitä sun kämpässä käynnistä!! :rock:

Gascoigne sanoi:
Olisi niin mukavaa antaa kyseiselle kyylälle vähän omaa lääkettä ennen kuin muutan pois. Jos jollain on hyviä ideoita niin kertokaa...

Käy kusee jatkuvasti sen häkkivarastoon. :)
Vielä parempi jos siellä on superloonipatja, mikä imee aromit..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom