Omistatko aseen?

Originally posted by janne321
no onhan se vitun hieno ase! hienoin käsi ase mitä oon ikinä nähnyt! ja itellä on entuudestaan jo 1 pistooli 2 kivääriä joista toinen ak-47 kopio joten ei se luvan saamisesta varmaan ole kiinni. niin et hintaa sattuis tietämään? ja myydäänkö suomessa?

Myydään. Luulisin että uutena kaikki saatavilla olevat kaliiberit hintaluokkaa 2000eur. Jolla rahalla saisi jo todella laadukkaankin aseen, jos isopistooliammunta kiinnostaa.

Kannattaa myös tiirailla hieman patruunakustannuksia ja ampumaseuraa. Kaikkialla ei noita tykkien kanssa sohlaavia "mullon isompi mutka kun naapurin Raunolla"-tyylisiä harrastajia katsota kovin hyvällä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Desert Eagle Virroilla asetalossa 1950 eur kaikki kolme kaliiperia, mutta jos kerran on jo kiväärikin joka on AK-47:n kopio niin kyllä sellanen jätkä ostaa sen .50AE kaliiperisen ilman muuta ellei sitten kahta.....

Originally posted by Homelite
Desert Eagle Virroilla asetalossa 1950 eur kaikki kolme kaliiperia, mutta jos kerran on jo kiväärikin joka on AK-47:n kopio niin kyllä sellanen jätkä ostaa sen .50AE kaliiperisen ilman muuta ellei sitten kahta.....

heh... se ak47 on piekkari. en taida tolla hintaa ostaa ainakaan kahta :D ... hinta vaan kiinnosti...

Mulla löytyy seuraavat:

Benelli Nova 12/89 pumppu
Baikal 16/70 Yksipiippuinen "paholainen"
Norinco .22 piekkari
Tikka Popular 30-06

Originally posted by janne321
heh... se ak47 on piekkari. en taida tolla hintaa ostaa ainakaan kahta :D ... hinta vaan kiinnosti...

No sitähän minäkin. Kuulosti 20v AK47 lupien omistaja jo hieman oudolta.

Niitä isoja aseita kuolatessa kannattaa myös muistaa että mitä v*ttua sillä teholla (tai kaliiberilla) on väliä? Hasselhoffin maineen vaan saa harrastajien keskuudessa ja pahvin puhkontakaan tuskin on kovin mukavaa touhua aseella joka maksaa enemmän kuin auto, patruunakulut ylittävät kämpän vuokran, rekyyli rikkoo kyynärpään ja mistään ei löydy rataa jolle pääsisi ampumaan.

Oikeasti, kuinka moni haluaisi seisoa esim. viereisellä radalla kun tämä mies ampuu revolverilla, joka potkun takia täytyy heittää takavasemmalle jokaisen laakin jälkeen:
http://www.teraasekeskus.com/tuotteet/pistoolit/454casull.MPG ??

Löytyy...

...seuraavat :

- Glock 17

- VKT m/39 (virheetön)

- Töissä pari eri versiota virantoimitukseen

Originally posted by IronMind
Niitä isoja aseita kuolatessa kannattaa myös muistaa että mitä v*ttua sillä teholla (tai kaliiberilla) on väliä? Hasselhoffin maineen vaan saa harrastajien keskuudessa ja pahvin puhkontakaan tuskin on kovin mukavaa touhua aseella joka maksaa enemmän kuin auto, patruunakulut ylittävät kämpän vuokran, rekyyli rikkoo kyynärpään ja mistään ei löydy rataa jolle pääsisi ampumaan.

Toisaalta näinkin. Toisaalta taas ei kannata laittaa esim. 44. magnumia sen maineen takia, että on muka ranteen murskaaja, jne. Mopo pyssy se on kun muutaman laakin ammuskelee. Patruunoita voi itse ladata, luodit valaa ja ei tule kalliiksi. Haulikolla on yhdellä kädellä ammuttu 12/76 kuteja ja sekään ei tuntunut kummoselta. Kaverit pätki kasiysejä. Tehokkain pistooli on ollut 45/70-kaliberinen, siinä oli rekyyliä, mutta ei semmosta kaupasta saakkaan. ;)

Oikeasti, kuinka moni haluaisi seisoa esim. viereisellä radalla kun tämä mies ampuu revolverilla, joka potkun takia täytyy heittää takavasemmalle jokaisen laakin jälkeen

Heh heh...Aika hyvä. Kundi ampuu melkein itseään päähän. Voisivat valita mannekiininsa vähän paremmin. Ja muukin tekstisi oli asiaa. Olisko tämäkin nyt sitä peeniksenjatketta???? Siis ei sun postaus vaan tuo video ja yleensä nämä ison kaliiperin miehet.

Mulla on faijan vanha haulikko ja 22-revolveri. Eivät ole edes mun nimissä vielä, mutta ovat paremmassa turvassa täällä.

Miten muuten tällainen "sukupolvenvaihdos" aseiden kanssa tapahtuu? Jos sen haluaa ihan rehellisesti tehdä ja pakkohan se on jos haluaa ostaa pateja rehellisesti. Mulla ei ole rikosrekisteriä tms. Ja siitäpä tuli mieleen. Entä jos mulle ei myönnettäisi lupia. Mihin aseet joutuisivat? Mikä on ostolupa, kantolupa ja patruunoiden ostolupa?

Ja kyllä kyllä! Googlella löytyisi ja vielä paremmin käymällä poliisilla, mutta kun täällä nyt tuntuu aseharrastajia olevan, niin olisi ihan kiva kuulla jotain faktaa, tarinoita ja kokemuksia.

huvikseni rakentelin "tarkkuuspienoiskiväärin" vanhasta venäläisestä pienoiskivääristä. joku pirun iso kiikari + kvkk:n jalat + muotoilin tukin uusiksi (näppärä vinkki, kumihanska käteen, pakkelia kädensijaan ja ampuma-asento ottakaa.. sitten viilaa + maalia) tuli ihan nätti ja osuukin tuolla johki.

tulkkasin piipun + suuvälys sorvilla kuntoon.. sataseen saanut ihan hyvää kasaa. kiva ja sopivan vaarallinen lelu.

Originally posted by ozzie
Heh heh...Aika hyvä. Kundi ampuu melkein itseään päähän. Voisivat valita mannekiininsa vähän paremmin. Ja muukin tekstisi oli asiaa. Olisko tämäkin nyt sitä peeniksenjatketta???? Siis ei sun postaus vaan tuo video ja yleensä nämä ison kaliiperin miehet.

Mulla on faijan vanha haulikko ja 22-revolveri. Eivät ole edes mun nimissä vielä, mutta ovat paremmassa turvassa täällä.

Miten muuten tällainen "sukupolvenvaihdos" aseiden kanssa tapahtuu? Jos sen haluaa ihan rehellisesti tehdä ja pakkohan se on jos haluaa ostaa pateja rehellisesti. Mulla ei ole rikosrekisteriä tms. Ja siitäpä tuli mieleen. Entä jos mulle ei myönnettäisi lupia. Mihin aseet joutuisivat? Mikä on ostolupa, kantolupa ja patruunoiden ostolupa?

Ja kyllä kyllä! Googlella löytyisi ja vielä paremmin käymällä poliisilla, mutta kun täällä nyt tuntuu aseharrastajia olevan, niin olisi ihan kiva kuulla jotain faktaa, tarinoita ja kokemuksia.

No ei nuo mannekiinit paljoa paina, sellaista teräsmiestä tuskin löytyy, joka tuollaista latausta pitää linjassa hauiksen voimalla.

Mitä taas sukupolven vaihdokseen tulee niin kannattaa pikkuhiljaa siirrellä niitä lupia pienemmästä kaliiberista isomman suuntaan omiin nimiin. Jos faija kupsahtaa ennenkuin ovat kaikki sinun nimissäsi niin menevät aseet laitoksella talteen ja voit ne sieltä sitten myydä jollekin luvanhaltijalle, jos et omiin nimiisi niitä saa.

Eli haet normaalisti ostolupaa (perustelu ampumaharrastus ja liitteenä ampumaseuran jäsenkirja + muutama suosittelija - isäukkosi ja joku muu) niihin isäukkosi aseisiin ja jos saat OK, vastauksen niin ei muuta kuin kauppakirjat paperille ja tussarit sinun haltuusi. Jos taas ei lupia heltiä niin sitten vaan reilusti myyntiin, et kuitenkaan saa niitä missään kaapissa piiloteltua, jos niistä on isälläsi asialliset paperit olemassa.

Pienoiskivääri
haulikko
ritsa
housussa on tykki.

Metsästystarkoitukseen kaikki :)

Jos saisin valita niin lista olisi
MAC-10
9mm klokki
M-16 (vietnam) mallin RK :)

Ikivanha muovikuula ase (glock) löytyy. :david:

Kotoota löytyy lähes 20 asetta metsästysaseista aina kilpatarkoitukseen käytettäviin asti.

Omaa asetta ei ole,mutta äiteen kanssa on yhteinen.Nelisen vuotta olen kisannut 6mm PPC:llä. Ihan mukavaa touhuahan tuo on,naisia ei kovin paljoa ole..Pitkin Suomea on reissattu,viime kesänä Sipoossa SM-kisoissa (jotka meni ihan perseelleen) ja reilu vuosi sitten EM-kisoissa joissa meni ihan kohtuullisesti. Ylipäätään kiertelen kisoja aina sillon kun siltä tuntuu,kovinkaan paljon ei tule harjoiteltua,kun en tuota kisaamista ota niin vakavasti :)

No sitähän minäkin. Kuulosti 20v AK47 lupien omistaja jo hieman oudolta.

Oikeasti, kuinka moni haluaisi seisoa esim. viereisellä radalla kun tämä mies ampuu revolverilla, joka potkun takia täytyy heittää takavasemmalle jokaisen laakin jälkeen:
http://www.teraasekeskus.com/tuotteet/pistoolit/454casull.MPG ??

No niinhän se on... taidan joskus tulevaisuudessa ostaa vielä revolveri piekkarin panoksetki maksaa vaan 20e 500kpl.

Virka-ase, Mossbergin pulttilukkohaulikko ja Sakon piekkari...toistaiseksi.

.22 Ruger MK II (rinnakkaislupa)
12/70 pällekkäispiippuinen Merkel (oma)
.22 Toz kiikarilla ja vaimentimella (rinnakkaislupa)

Tarkoitus olisi myydä haulikko pois ja ostaa kesällä 9mm CZ-85 tai vast.

Tämän lisäksi sitten työaseet jotka eivät ole kotona.

Originally posted by Mika79
.22 Ruger MK II (rinnakkaislupa)
12/70 pällekkäispiippuinen Merkel (oma)
.22 Toz kiikarilla ja vaimentimella (rinnakkaislupa)

Tarkoitus olisi myydä haulikko pois ja ostaa kesällä 9mm CZ-85 tai vast.

Tämän lisäksi sitten työaseet jotka eivät ole kotona.

Ei kai Vekaralla ;) ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom