omintuinen loukkaantuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jüzzi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olin tossa just äske alottelemassa olkapää- ja selkätreeniä ja olin just lämmitelly ja venytelly. Alotin sitten pystypunnerruksella käsipainoilla ja tein kaksi ensimmäistä sarjaa hyvin loppuun asti ilman väärää liikerataa yms. Sitten 2-3min päästä toisesta sarjasta olin aloittamssa kolmatta niin vasemalle puolelle epäkkääseen/niskaan iski hirvee kipu ennen kun ehdin edes nostaa painoja maasta. :curs: Siihen loppu se treeni ja nyt istun tässä koneella eikä päätä voi kääntää vasemmalle, kun sattuu niin saatanasti. Ice Poweria iskin toho epäkkäälle, mutta eipä tunnu oikee auttavan. :( Olisko kenelläkää tietoa mitä nyt kannattais tehä... Helvetti sentään jos nyt meni koko viikon treenit tän takia :wall:

abine sanoi:
No eiköhän lääkäri olisi aika hyvä vaihtoehto, kun voi olla vakavempikin.

No se on kyllä viiminen vaihtoehto, mutta kai sitä pitäis lähtee käymää. Yritän kyllä ensin vähä venytellä tota epäkästä tosta ja buranaa vähä naamaa. Täytyy vaa toivoo, että sillä lähtis... Jos ei niin sitten sinne lääkärille.

Kuulostaa ihan samanlaiselta lihaspistokselta, mistä itsekkin olen pari kertaa kärsinyt. Yleensä menee ohi parissa päivässä ihan itsekseen. Ikävää vain on se, että buranat sun muut mobilaatit ei auta p*skan vertaa. Jos kuitenkin ei ala helpottaa, niin suosittelen lääkäriin hommautumista.

Mulla iski viime kesänä samanlainen helvetinmoinen kramppi ylätaljaa tehdessä. Muutama päivä meni toipumiseen, ja kipu oli aluksi sietämätön. Annoin olla vaan ja menihän se ohi. Ei tuommoiseen varmastikaan mitään ihmeparannuskeinoa ole lääkärilläkään.

Oduris -geeli on hyvää se on mulla ainakin auttanu monta kertaa.

Mulla on penkin lämmittelyssä niska niksahtanut kolmeksi päiväksi liikkumattomaksi. Lämpöä ja särkylääkettä (+ esim. Mobilatia tms.), eipä siihen mikään muukaan oikeastaan auta. Hieroskella voi kevyesti.

Hmm, mulla on pari kertaa tullut tuonne niskaan/epäkkääseen sellanen erittäin terävä ja polttava/kuumottava kipu joka sattu aika hyvin mut mullakin meni tosiaan saman illan aikana jo ohi ja se siitä. Tosin ei varmaan sama juttu mikä sulla välttämättä.

Kuullostaa samalta mika mulla on ollut pariin otteeseen - kun treenasin niskoja, jotka olivat vahan jumiset liiasta tietokonetyosta. Laakari sanoi, etta kysessa on "tension neck". Jos aityy pahaksi niin voivat pistaa relaksanttia ja b-vitamiinia, joka kylla auttoi ainakin minulla. Mutta muussa tapauksessa kokeile siihen monta kertaa paivassa kuumahoitoa (ne mikrossa lammitettavat niskatyynyt on katevia, niita saa joka apteekista tai luontaistuotekaupasta), ota tulehduskipulaaketta (esim. Ibusal?) ja laita siihen kipuvoidetta myos suoraan. Nukkuminen voi olla aika toivotonta, mutta kokeile laittaa tyyny molemmille puolille paata tueksi. Muutamassa paivassa pahin kipu on yleensa ohi.

Eipä taida ainakaan arvauskeskuksessa käynnistä olla suurta hyötyä. Määräävät todennäkösesti kipulääkettä ja lepoa. Että jos ei parissa päivässä ala helpottamaan niin sitten oikealle lääkärille itse suunnistaisin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitoksia vaan neuvoista! Nyt oon tehny siihe kaiken mahollisen ja kipukaan ei ole enää niin kova. Tyhmän näköstä vaan ku pää on kallistuneena oikeelle, kun en pysty pitämään sitä suorassa. :itku:

Saakeli, mulla on junnuna pamahtanu toi tasan sama homma kolme kertaa. Aiheutu muistaakseni viimasta ja kun niskanseutu oli saanut muutenkin kylmaa. Joka kerta meni ihan normaalisti nuppia kaantaessa, tosin silla erotuksella, etta noina kolmena kertana kipu oli aivan sietamaton. Tuntu kuin joku olisi lyonyt kirveen niskaan pystyyn. Lekurille en ikina mennyt, lepailin vaan kotona ja mobilaatteja yms. hieroin hartian ja niskan seudulle. Mulla taisi joka kerralla menna sellanen 5 paivaa jotta oli kunnossa. Olihan se tavallaan hassun nakoista kun toinen olkapaakin roikkui alempana, nuppi oli vinossa ja aina sangysta noustessa piti auttaa toisella kadella nuppi ylos :D

Mulle kävi samanlainen tapaus parisen vuotta sitten, tosin tein pystypunnerrusta koneessa, ja kipu iski kesken viimeisen (3) sarjan viimeisen toiston. Kipu oli sellaista, että treenit todella jäi siihen siltä päivältä ja itse asiassa huilia tuli sit loppujen lopuksi lähes kuukauden verran. Itse tein sen virheen, että en käynyt ollenkaan lekurissa ja tarkempi diagnoosi/ syy kipuun jäi siis selviytämättä (tajusin sentää levätä kunnolla). Itse veikkaan, että jotain "repesi" tuolloin, koska tuon 1 kk:n huilinkin jälkeen niska oli tosi kipeä, vaikka treenasin pienillä painoilla. Tavan penkkiäkään en voinut tehdä yli puoleen vuoteen!! Lisäksi niska oli usein "jäykkänä" treeniä seuraavana päivänä ja se naksui niskaa liikuttaessa (naksaa muuten yhä). Toivottavasti sulla ei ole asiat niin huonosti kuin mulla oli, eli toivotaan, että pääset treenaamaan mahdollisimman pian. Toisin kuin kaljaveikko :kippis1: väitti neuvoisin kokeilemaan burana/ibusal (2-3 x päivässä) + ice power/ mobilat kuuria kolmen-neljän päivän ajan. Mulla on ainakin toiminut vuosien varrella pienissä venähdyksissä ym. vammoissa. Jos ei noilla homma helpota niin kehotan hakeutumaan lääkärin diagnoosia hakemaan.

Mä oon ton saanu aikasiks pari kertaa penkillä, pystypunnerruksilla ja parhaana dipillä, minkä ei uskoisi rasittavan niskoja juurikaan. Vikana on joka kerta ollut liian vähäinen lämmittely ja venyttely, ja niskojen turha jännittäminen liikkeitä tehdessä. Sen verran tollanen vihloo niskaan ja vituttaa, että olen kyllä todellakin tajunnut opetella lämmittelemään ja rentouttamaan niskat. :D Varovainen venyttely taitaa olla paras konsti jumiutuksen poistoon, jos ei ole fysioterapeuttia saatavilla. Itselläni on parantunut joka kerta alle viikossa, mutta treenit on tältä ajalta olleet aika syvältä.

Mulla on sama vaiva, tosin ehkä enemmän kipu mennyt tonne alemmas lapaluitten kohdalle.
Kolmatta viikkoa kipee, mutta kipu on hellittänyt alkupäivistä huomattavasti. Aamusin sattuu helvetisti lapaluiden ympäröimiin lihaksiin.
Salilla oon käyny samalla lailla, paitsi olkapäitä ja selkää en oo voinu treenata.

Noista särkylääkkeistä semmosta että ne vie kivun pois mutta ei ne sitä vaivaa paranna!

Nou hätä,mä olen loukannut täysin samalla tavalla itseni useita kertoja samassa liikkeessä,menee muutamassa päivässä ohi,lämmittele paremmin.... :D

´Kuullostaisi enämmänkin nikamaperäiseltä kuin lihasperäiseltä vammalta. Mainitsit että pää ei käänny jne. Oliskohan OMTerapia paikallaan? Pari kunon ryskäystä ja voila spasmit aukeaa. Toinen kokeilemisen arvoinen voi olla lihasrelaksantit perus kaljakin käy pahemman puutteessa :kippis1:

Back
Ylös Bottom