Omia kokemuksia...

Joopa joo elikkä on alkanu häiritteen toi salakavalasti lisääntyvä rasvakerros mitä on tullu kerättyä vuosien varrella ja kohtapuoliin ois tarkotus alkaa tekeen sille jotain....ensin mun tavote oli et rupeen dietille kun paino nousee ysikymppiin...mut nyt oon päättäny et dietti alkaa parin kuukauden päästä kun jakso vaihtuu työharjoittelu jaksoon oli paino sillon mitä tahansa (täl hetkel 85:den tienoil). Mut täs parin kuukauden aikana ois tarkotus alottaa lisään tota muuta liikunta aktiviteettiä lähinnä kuntopyöräl polkemista aina salireenin jälkeen 20-40 min. Koska täl hetkel oma aktiviteetti on aika pieni ei juuri muuta liikuntaa kuin sali...ja silti ruokaa kuluu kun pienessä kylässä...ajattelin et tollasella pienelläkin liikunnan lisäämisellä vois olla jo positiiviset vaikutukset....

Onko kellään omakohtasia kokemuksia??

Originally posted by iivili
Ruokavalio?

Joo ruokavalio ei oo ollu paras mahollinen mut oon koittanu panostaa siihen mahdollisimman paljon ja kun dietti alkaa niin panostan paljon paljon enemmän....koska alkaa ottaa päähän tää jatkuva housujen koon kasvatus...

tossa kesätöiden aikaan sain ruokavalion ainakin omasta mielestä toimimaan ihan hyvin ja tarkoitus ois nytkin pyrkiä samaan vaik koulus onkin...laitan tohon pienen esimerkin kesäduuni syömisistäni...

Aamul: 1/2 kg jugurttia (pari kofe tabuu)
Klo 9.00 : pari reissumies voileipää runsaasti kalkkunaleikettä pari siivua juustoo margariinii ja pari kananmunaa
Klo 11.30 : riisiä tai makaroonia,kanaa ja 200g rae juustoo juomax vettä
Klo 14.00 : protskujouma
Klo 16.00 : pari banaania tai purkki ananasta
Klo 17.00 : treeni alkaa
Klo 18.30 : palautumisjuoma jonka jälkeen kotiin ja siellä noin tunnin sisällä vielä lämmintä ruokaa esim. riisä ja tonnikalaa.....

Originally posted by The Rock
Joo ruokavalio ei oo ollu paras mahollinen mut oon koittanu panostaa siihen mahdollisimman paljon ja kun dietti alkaa niin panostan paljon paljon enemmän....koska alkaa ottaa päähän tää jatkuva housujen koon kasvatus...

tossa kesätöiden aikaan sain ruokavalion ainakin omasta mielestä toimimaan ihan hyvin ja tarkoitus ois nytkin pyrkiä samaan vaik koulus onkin...laitan tohon pienen esimerkin kesäduuni syömisistäni...

Klo 9.00 : pari reissumies voileipää runsaasti kalkkunaleikettä pari siivua juustoo margariinii ja pari kananmunaa
Klo 18.30 : palautumisjuoma jonka jälkeen kotiin ja siellä noin tunnin sisällä vielä lämmintä ruokaa esim. riisä ja tonnikalaa.....

Jätä pois juusto ja vähennä protskujuomaa, älä syö makaroonia ,syö pelkästään riisiä.jätä raejuusto pois.

Syöt liian usein !

mikä ohje toinyt oli, "jätä raejuusto pois" imo raejuusto on yks parhaista proteiinin lähteistä dieetillä, siitä jopa täyttyy kohtuullisen hyvin. Ja dieetillä tuo usein syöminen on sallittua, jotkut kuulemma syövät jopa 12 kertaa päivässä dieetillä, tietysti vähän kerrallaan, mutta se auttaa pitämään näläntunteen poissa. En myöskään ymmärrä proteiinijuoman vähentämisen tarvetta dieetillä, eikös se ole ne hiilihydraatit joita dieetillä pitäisi vähentää, proteiinia taas lisätä, jotteivät lihakset katoaisi kokonaan.

Mä en mikään laihdutus asiantuntija ole, mutta aina neuvotaan että kuuluisi syödä paljon pieniä ateriota, juoda muutama litra vettä, liikkua paljon.

Jotenkin typerältä kyllä kuulostaa jättää proteiinia pois.

Mitään 'laihdutus' pillereitä, maitoa, kaakao...yms...yms...
Ei kannata ostaa koska olen huomannut että vain lihavat käyttävät niitä.(taitaa varsinaisia massanlisääjiä olla):)

Originally posted by Bruce76
Jätä pois juusto ja vähennä protskujuomaa, älä syö makaroonia ,syö pelkästään riisiä.jätä raejuusto pois.

Syöt liian usein !

Jaa-a, täällä nyt ollaan ainakin aika erimieltä noista neuvoista.....
Makaronit vaihdat ainakin tummax....raejuusto PITÄÄ syödä :piis:
Valkoinen riiisi:down: .Itse en missään nimessä vähentäis protskua, koska sitä tossa sun ruoka valiossa ei ole muutenkaan liikaa,,,,

NO täl hetkel toi rasvan lisääntyminen on ollukkin pienempää...ainoo mitä tos ruokavalios mielestäni vois korjata on yleisesti rasvan vähentäminen (piilorasvoja) protskuja tulee tolla ruualla vaidellen 150-200g kalorit oli muistaakseni vähän päälle kolme tonnia...

Kokeilin tänään muuten tota kuntopyörän polkemista treenin jälkeen oli kevyt jalka reeni mutta siitä huolimatta tunne jalois oli aika mielenkiintonen...toisin sanoen oli aika kauheeta......jalat tuntu kahelta makaroonilta jotka vaan lepäs muun vartalon jatkona kuntopyörän päällä....Ja se todellakin oli kevyt reeni!!!

Kannattaa panostaa enemmän siihen ruokapuoleen ja aerobista sit jos tuntuu ettei paino muuten tipu tarpeeksi nopeasti. Oma mielipide on että kukaan ei laihdu (juurikaan) pelkästään liikuntaa lisäämällä vaikka MeNaiset väittäisi mitä.

Eli ruokavalio kuntoon, muutaman päivän kun merkkaa syömiset ylös ja laskee kalorit, niin on helppo laskea mitä kannattaa vähentää. Itse syön ihan samoja ruokia kuin muutenkin, vain määrät pienenevät. Diettaaminen on niin jumalattoman yksinkertaista että ihmetyttää miten läskit keski-ikäiset naiset edes kehtaavat väittää ettei pysty siihen.

Maltti kannattaa kuitenkin pitää ettei painoa tiputa liian nopeasti, silloin lähtee lihatkin.

Kohta alkaa itelläkin Operaatio Kadonneiden Vatsalihasten Metsästys (miten niin "kadonneiden", vittu niitä ole ikinä näkynyt. :lol2: ) Saa nähdä onko siellä edes mitään...

Originally posted by Jees jees
Kannattaa panostaa enemmän siihen ruokapuoleen ja aerobista sit jos tuntuu ettei paino muuten tipu tarpeeksi nopeasti. Oma mielipide on että kukaan ei laihdu (juurikaan) pelkästään liikuntaa lisäämällä vaikka MeNaiset väittäisi mitä.

Mä oon vähän samaa mieltä, kun ihmisellä on se ruokahalu joka kasvaa liikunnan mukana. Alussa kannattaa ihan laskea tarkkaan mitä syö, kun näppituntumalla tyyliin "makaroonilaatikkoannos...ööö...olisko 400 grammaa" mennään monesti sen verran metsään että fläsä ei pala. Ei siinä ehkä vaakaa tarvi mutta desin mittalasit on avuksi.

Jonkun ajan päästä pystyy kyllä surffailemaan ihan näläntunteen mukaan. Joku täällä antoi hyvän peukkusäännön, eli kun päivän päätteeksi illalla ei ole kauhea nälkä mutta olo että voisi vielä jotain syödä, niin liikutaan suunnilleen oikeassa haarukassa. YMMV, tietty.

Originally posted by The Rock
Hyvät rasvat puuttuu kokonaa ja jos kiristely on idiksenä niin hiilareita on liikaa ja niistäkin iso osa lyhytketjuisia. Searchia peliin niin löytyy näitä kiristelythreadeja vaikka millä mitalla.

Originally posted by Aku-A

Mitään 'laihdutus' pillereitä, maitoa, kaakao...yms...yms...
Ei kannata ostaa koska olen huomannut että vain lihavat käyttävät niitä.(taitaa varsinaisia massanlisääjiä olla):)

Miks laihat käyttäis laihdutustuotteita? Eipä sillä, että noiden kannattaja olisin, kunhan vittuilen. :kuola:

Toi ruokavalio esimerkki minkä mä laitoin ei todellakaan ollu mikään kiristelyyn tähtäävä vaan päin vastoin.....se kiristely alkaa täs parin kuukauden päästä ja siihen asti mennään ton esimerkin kaltasella ruokavaliolla.....idiksenä oli alunperin lähinnä kysellä porukoiden mielipidettä treenin jälkeen suoritettavasta aerobisesta...ox siitä mitään hyötyä massa ruokavalion aikana???

aamulenkki ohjelmaan

Rasvan palaminen on parhaimmillaan aamulla, koska kehon omat hiilarivarastot ovat pienimmillään yön jälkeen, joten ota ohjelmaan aamulenkki.

Juo aamulla vain kuppi vihreää teetä tai kahvia ennen lenkkiä, sillä on todettu jossain tutkimuksessa olevan rasvan palamista avittava vaikutus. Tai vaikka ei olisikaan niin ei kai kyseessä ole iso vaiva..

Älä juokse lenkkiä jos se tuntuu liian pahalta. Voit jättää juoksun Janne Holmenille, kun sillä on kroppa luotu siihen.. :david:

Iso mies voi kävelläkin rivakasti ja rasva palaa niin ja ei mene ne nivelet ja nilkat paskaksi..

Ja kannattaako sitä polkea pyörää treenin jälkeen 40 minsaa? Minun mielestäni lihaskasvu vaatii ärsykkeen(treenin), levon(palautumisen) ja ravinnon. Ja tuo kovan treeni jäkeinen palautuminen ei ehkä onnistu jos vetää sen pyörän loppuun..

Aamulenkit tulee kyl luonnollisesti mukaan sit kun alkaa se kiristely...mut vielä en niillä itteeni rasita kun tulee vissiin sillon aika aikaset herätykset...hirvittää jo ajatuskin.....tota reenin jälkeistä aerobista mä ajattelin sen takia koska on siitä ollu mainintaa lehdis jonkun verran...tosin dietti kaudel...(pari aerobista päiväs ollu kyseisil henkilöil...) ja nähtäväx jää alanko tekeen tätä aerobista treenin jälkeen vain kevyellä treeni viikol...

Re: aamulenkki ohjelmaan

Originally posted by Timber
Juo aamulla vain kuppi vihreää teetä tai kahvia ennen lenkkiä, sillä on todettu jossain tutkimuksessa olevan rasvan palamista avittava vaikutus.

Vihreää teetä pitää kitata ihan sikana, jotta päästään samoille katekiinitasoille kuin mitä noissa tutkimuksissa on käytetty. Jos sitä tosissaan meinaa käyttää niin uutekapselit on paras tapa, tai sitten se että juo noin kymmenkunta kupillista päivässä. Pirkkaniksi: keitä vahvaa teetä (pari kukkuraa ruokalusikallista lehtiä) n. 1.5 litraa ja jäähdytä se. Lisää sitruunanmakuista tms. FunLightiä ja saat etäisesti jääteetä muistuttavaa ainetta.

Kahvissa on se juttu että vaikka kofeiini sinällään piristää rasvojen energiaksi käyttöä, niin itse kahvissa on jotain mikä toimii tuota vastaan. (Referenssit puuttuu, joo...) Onhan se tietty joka tapauksessa piriste eli saattaa auttaa sen aerobisen vetämisessä.

Muutenkin tuolla kofeiini/teekikkailulla on aika pieni vaikutus, mä en ainakaan jaksa hifistellä kun suunnilleen saman vaikutuksen saa aikaan jättämällä sata kaloria pois ruokana. Aamuaerobinen (tai salin jälkeen vedetty, olettaen että ennen salia on muutaman tunnin paasto) kyllä jotenkin mystisesti tuntuu auttavan läskinpoltossa enemmän kuin mitä kalorinkulutus antaisi ymmärtää.

:david: :kuola:
Joo mun jutut oli vähän epäselviä myönnän

Väännetään sit rautalangasta,kun kerran kaikki käsitti jotenki väärin:eek:

Eli sitä meinasin että maitotuotteissa on paljon kovia rasvoja, itse en käytä juurikaan mitään maitotuotteita.
Jos rasvatonta raejuustoa saa kaupasta niin se on sit eri asia.

Ja riisin syönnillä en tarkoittanut että pitää syöda pelkästään riisiä eikä mitään muuta, itse suosin riisiä,mut pasta on jees kohtuudella niinku kaikki hiilarit yleensä.

Usein lisäravinteita syödään liikaa, sentakia kannattaa olla skarppina,koska proteiinikin voi varastoitua ei-halutulla tavalla kroppaan.

Ja omega3 pullosta on pakollinen juttu,suosittelen.
Siitä saa hyviä rasvahappoja.

Jos syö proteiinia parin-kolmen tunnin välein kroppa ei ota vastaan niitä enään yhtä tehokkaasti.Kannattaa syödä proteiinia harvemmin 5-6 tunnin välein.
Pienet kevyet välipalat kannattaa syödä usein.Omena ym.

Broilerin rintafile riisin kanssa :worship: :thumbs:

Back
Ylös Bottom