Omega 3

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja onion
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 OMEGA-3 – RASVAHAPPOJEN KULTASTANDARDI 🔥

Meta description: Tukee sydäntä, niveliä, aivoja ja yleistä hyvinvointia tehokkailla EPA- ja DHA-rasvahapoilla.

Paitsi Möllerin Omega Twist mikä maistuu jälkkärivanukkaalle.

Tälle kannatusta sillä poikkeuksella että olen maistanut vain Möllerin sitruunanmakuista kalanmaksaöljyä. Sitä käytän päivittäin ja voin luvata, että ei maistu pätkän vertaa kalanmaksaöljyltä.

Vanhaa topikkia ylös. Kuinka moni pakkislainen syö omegoja (tarkoitan omega kapseleita, joissa ei ole mukana mitään muuta, esim. vitamiineja) purkin ohjeiden mukaan vai onko tapana syödä enemmän? Itse olen ottanut keskimäärin 6 kapselia päivässä, yhdessä kapselissa 180 EPA / 120 DHA.

E: suht. välittömänä vaikutuksena avokadojen, pähkinöiden ja omega3 valmisteiden yhdistetystä nauttimisesta olen havainnut ihon hyvän kunnon.

Vitamarissa yhdessä kapselissa 600/300 verrattaessa Vitacost 400/200, valintani on Vitamar. Pakkauksien koko tekee kyllä Vitacostista hieman halvemman.

Itellä on tullut lähes aina vedettyä noita vahvempia kalaöljyjä missä grammaa kohden on paljon EPA:a ja DHA:ta, vähintään 360 mg EPA/gramma kalaöljyä. Ihan siksi jotta pääsisi vähemmällä kapselimäärällä riittäviin o3-rasvahappomääriin. Normi vahvuus on 180 mg EPA / 120 mg DHA per gramma.
Onko kaikki hyvä noissa omega-3 rasvahapoissa vai onko itse kalaöljyssä jotain hyvää? (muuta kuin energiaa).

Merkittävin hyöty on nimenomaan epa/dha rasvahapoissa. Jos määrällisesti haluaa syödä vähemmän, niin mahdollisuus on myös vedellä e-epa muotoa.

LASkin että lysi 500ml tulee halvemmaksi kuin vitamar strong 100kpl. Laskin sinunapteekin hinnalla jossa päiväannos on 2/3 strongin hinnasta. Verkkoapteekissa olisivat molemmat vielä halvempia.

Myproteinilta lähti viikko sitten 1000 kapselin pöniköitä "muutama" tulemaan. 15e/kpl oli mielestäni ihan sopu hinta.

10 kapselia tulee vedeltyä päivittäin.

Myproteinilta lähti viikko sitten 1000 kapselin pöniköitä "muutama" tulemaan. 15e/kpl oli mielestäni ihan sopu hinta.

10 kapselia tulee vedeltyä päivittäin.

Näissä kannattaa sit aina myös ehkä kyseenalaistaa, että onko se öljy oikeasti laadukasta jos noin halvalla pystyy myymään... kokeiles vaikka huviksesi puraista yksi kapseli rikki ja maista et miltä se öljy siellä sisällä maistuu. Jos se on pahanmakuista niin todennäkösesti ne on änkeny sinne jotain huonointa laatua olevaa kalaöljyä joka on sitten härskiintynyt.

Omalla kohdalla kalaöljy on yksi niistä lisäravinteista jossa en tosiaan kitsastele ja osta huonolaatuista tuotetta, koska ei mun tulisi ikinä sen makuista kalaakaan ostettua jolta noi myproteinin pillerit maistuu.

Itse en ole vuosiin ostanut noita matalan konsentraation kalaöljyjä eli noita perus 1000 mg kalaöljyä mistä vain 180 mg EPA ja 120 DHA. 30 % omega 3 rasvahappoja ja 70 % mitä shaissea lieneekään.

Käytän Jarrow Formulas EPA-DHA Balancea. 1 kapseli:
-1000 mg kalaöljyä
-400 mg EPA
-200 mg DHA

Siinä jo 60 % sentään hyvää.

Now Foods Ultra Omega sisältää 75 %
1000mg kalaöljyä:
500 EPA
250 DHA

Myprotein Super Omega3
1000mg sisältää
-530 EPA
-90 DHA
-140 muita omega3 rasvahappoja
Yhteensä 76 % omega 3 rasvahappoja

Onko kukaan saanut mitään konkreettista hyötyä näistä Omega-3 valmisteista? Verenpaineeseen, niveliin tai muuhun vaivaan. Jos on, niin mitä syönyt ja millä annoksella? :) Itse en syö mitään kalatuotteita, nyt ostin kokeeksi taas näitä. Sorry, en jaksanut lukea kaikkia Omega-3 keskusteluja, tuli niin hemmetisti osumia kun Omega-3 laittoi hakusanaksi..

Onko kukaan saanut mitään konkreettista hyötyä näistä Omega-3 valmisteista? Verenpaineeseen, niveliin tai muuhun vaivaan. Jos on, niin mitä syönyt ja millä annoksella? :) Itse en syö mitään kalatuotteita, nyt ostin kokeeksi taas näitä. Sorry, en jaksanut lukea kaikkia Omega-3 keskusteluja, tuli niin hemmetisti osumia kun Omega-3 laittoi hakusanaksi..
Eikä jaksa tiede.fi koko 67 sivua aiheestakaan lukea, kun samaa väittelyä tuntuu olevan pääosin ja hyvin vähän käyttökokemuksia

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aiemmin söin noita marketin halpis kapseleita missä on aika vähän epa&dha per annos. Sitten ostin lysin sitruuna kalaöljyä apteekista mikä on ihan hyvää ja tosi hyvää sisällöltään

Pystyykö noita 500ml maustamattomia pulloja maustamaan ite sitruunamehulla tai jotain? Jossain muistelen niin lukeneen. Nuo valmiiksi maustetut on kuitenkin paljon kalliimpia

tai ylipäätään mistä saa halvimmalla parhaan tehon kalaöljystä niin ettei se maistu vehkeelle

Aiemmin söin noita marketin halpis kapseleita missä on aika vähän epa&dha per annos. Sitten ostin lysin sitruuna kalaöljyä apteekista mikä on ihan hyvää ja tosi hyvää sisällöltään

Pystyykö noita 500ml maustamattomia pulloja maustamaan ite sitruunamehulla tai jotain? Jossain muistelen niin lukeneen. Nuo valmiiksi maustetut on kuitenkin paljon kalliimpia

tai ylipäätään mistä saa halvimmalla parhaan tehon kalaöljystä niin ettei se maistu vehkeelle
Kapselit ei maistu miltään. Ite käytän MyProden superOmega 3 sekä fitnesstukun omega3-kapseleita.

Käyttääkö kukaan krilli-öljyä ja mikä hyöty niissä on kalaöljyyn verrattuna? Tuota, kun tunnutaan joissain paikoissa hehkuttettavan..

Back
Ylös Bottom