Omasta ruokailusta kommenttia

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tällä tavalla tässä on tarkoitus vedellä ruokaa naamariin kevääseen asti, joku voi sitten kommentoida onkosta järkeä.

treenipäivänä:

aamulla:

-mysliä parit desit maidolla
-2 palaa reissaria, sulatejuustolla ja kinkulla
-teelusikallinen kreatiinia

välipala #1:
-3 palaa reissaria, sulatejuustolla ja kinkulla
-200 g:n pänikkä raejuustoa

välipala #2:
-3 palaa reissaria, sulatejuustolla ja kinkulla
-maustamatonta jugurttia 500 g

--treeni--
palautusjuoma:
-4 dl maitoa
-desi heraa
-desi maltoa

treeninjälkeinen välipala:
-parit riisipiirakat, vähäsen beseliä päällä ja kinkkusiivua
-maitoa juomaksi

iltapala:
desi soija roteiinia mixattuna pariin ruokalusikalliseen oliiviöljyä+vettä

tästä tulee aikatarkasti 3000 kcal(peruskulutus 2200-treeni(~400)=+400 kcal)

välipäivänä sama setti mutta palautusjuoma+kreatiini pois ja ripsipiirakoiden tilalle reissaria..

Sitten vielä kysymyksenä kreatiinista kun en ole sitä aikaisemmin käyttänyt, eli kun se pisti aikamoisen nestepöhön päälle niin kauankos kestää kun lopettaa käytön että nestepöhö katoaa ja näyttää taas normaalilta.

nim. pitäis lähteä maanantaina lomalle

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Originally posted by screwdriver
--treeni--
palautusjuoma:
-4 dl maitoa
-desi heraa
-desi maltoa

Maito hidastaa proteiinin imeytymistä, palautusjuomassa olis varmaan parempi miksata jauhot vaikka veteen.

Tuo on muuten ihan ok, mutta proteiinin määrä jää joillakin aterioilla pahasti vajaaksi. Nyrkkisääntönä se 35-40 grammaa protskua joka aterialle tekee kuukausien saatossa jo ihmeitä. :)

Originally posted by Tomi
Tuo on muuten ihan ok, mutta proteiinin määrä jää joillakin aterioilla pahasti vajaaksi. Nyrkkisääntönä se 35-40 grammaa protskua joka aterialle tekee kuukausien saatossa jo ihmeitä. :)

Ehkä screwdriver vetääki noit maitoi, jugurttei ja raejuustoi sen edest et tulee se 35-40g :)

Mikäs vika raejuuston yksinään vetämisessä on? Mun mielestä ainakin valion raejuusto = :kuola: :5:

Originally posted by Daug
Minkäs kanssa raejuustoo pitäis vetää ku se on yksinään vähän :urjo:

Sovella raejuustoon samoja kikkoja mitä rahkaankin täällä monet tekee.

IMO valion raejuusto on myös :kuola:

Zone-sarja -42%
Tällä tavalla tässä on tarkoitus vedellä ruokaa naamariin kevääseen asti, joku voi sitten kommentoida onkosta järkeä.

Nyt kun luin vielä ton sun viestin uudelleen, niin hoksasin, että eihän tossa ole mitään muuta kuin välipalaa (=reissaria). Missä on tavallinen kunnon kotiruoka? En ainakaan löytänyt menustasi yhtään lämmintä ateriaa, mikrossa lämmitettyjä ripsipiirakoita ei lasketa.

Re: Re: Omasta ruokailusta kommenttia

Originally posted by Jkk
Missä on tavallinen kunnon kotiruoka? En ainakaan löytänyt menustasi yhtään lämmintä ateriaa, mikrossa lämmitettyjä ripsipiirakoita ei lasketa.

Jäin ihmettelemään samaa, koska noilla välipaloilla en ainakaan itse pysyisi edes hengissä, vaan on pakko saada 2-3 lämmintä ruokaa päivässä. Kotiruoka on voiman ja massan alkulähde ja eihän pelkillä välipaloilla kehity.

Sitten noihin välpaloihinkin sen verran, että voi pidemmän päälle alkaa toi reissarin ja kinkun syöminen potkimaan säkeille, eli vähän vaihtelua ni saa monipuolisempaa ravintoa ja on ehkäpä kivempi syödäkin. Eli tonnikalaa, rahkaa jne.. mukaan niin täydentyy toi ruokavaliokin hieman.

Re: Re: Re: Omasta ruokailusta kommenttia

Originally posted by Mige
Jäin ihmettelemään samaa, koska noilla välipaloilla en ainakaan itse pysyisi edes hengissä, vaan on pakko saada 2-3 lämmintä ruokaa päivässä. Kotiruoka on voiman ja massan alkulähde ja eihän pelkillä välipaloilla kehity.
Juu, se ihmisen elimistö ja mahalaukku tosiaan käyttäytyy aivan eri tavalla saadessaan 50 grammaa proteiinia, 100 grammaa hiilareita ja 30 grammaa rasvaa välipalasta kuin että saisi sen kotiruoasta. Suolistossa on erillinen osuus suolesta kotiruualle ja erityisesti mummun tekemille lihapullille. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kävin katsomassa kuvasi tuolta vip-puolelta ja täytyy sanoa, että olet ihailtavassa kunnossa! Massaa ei hirveästi ole, mutta eipä ole sitten turhaa rasvaakaan. Tolla esimerkkiruokailullako olet saanut kroppasi tohon kuntoon?

tästä tulee aikatarkasti 3000 kcal(peruskulutus 2200-treeni(~400)=+400 kcal)

Siis onko tohon peruskulutukseen laskettu jo esim. työ ja muu hyötyliikunta mitä päivässä tulee?? jos ei niin ei noita pluskaloreita sitten 400 tule...mun tietääkseni 80 kg miehen perjusaineenvaihdunta pyörii jossain 2000 pinnassa ja se ei sisällä vielä mitään liikuntaa...

Pitänee puhella taas yksin tähän topikkiin.
Tuosta peruskulutuksesta sen verran että itsellä se on aikatarkasti tuo 2200, ehkä hieman alle.
Olen painon pudotuksen jälkeen tarkkaillut ja etsinyt tuota peruskulutusta ja tuossa sen tuntuu olevan.
Teen toimistoduunia joten ei siinä pahemmin kaloreita pala, ja jos aerobista lisätään treeniviikkoon niin tietenkin sitten syödään sen kulutus lisää.

En tosiaan ajatellut syödä arkisin ns. kunnon lämmintä ruokaa. Leivät tosin aina lämmitän.. Syy: en ole tehnyt kunnon ruokaa 10 vuoteen kun olen yksin asunut, enkä teen vieläkään. Tosin lupasin muijalle yrittää tehdä ruokaa joku ilta joten kerta se on ensimmäinenkin. Kaiken lisäksi yksin asuessa on helvetin kallista tehdä kunnon ruokaa joka päivä, tosin ylimääräisen voi säilöä pakastimeen ja jääkaappiin mutta mitäs helvetin järkeä siinä taas on..
Mulle on paljon helpompaa ostaa aina kaupasta samat elintarvikkeet kun tiedän mitä ne maksaa, tiedän ravintoarvot, ja mistä ne löytyy näistä nykyään liian isoista marketeista (menet johonkin prismaan tai muuhun hypermarkettiin niin kilometrin jonot ja tavaraa niin paljon ettei mitään löydy hakematta sitä 10 min.).
Sama mille ne maistuu, kun on joskus 7 vuotta opiskellut ja vedellyt sellaisia makunautintoateriota että ruisleipäkin maistuu peremmalta niin ei paljon haittaa jos vetää seuraavat 7 vuotta näin.
Tosin viikonloppuisin joskus sorrun ostamaan ehkä jotain muutakin :)

Olen mittallut tuota rasvaprosenttia (2 viikon jaksoissa) samalla kun oon tässä tarkkaillut syömistäni ja näyttää että tuo +400-500 kcal on itsellä sopiva määrä jos haluaa minimoida läskin muodostumisen ja syödä yli peruskulutuksen.

Mutta kokeillaan tätä nyt, keväällä olisi tarkoitus katsoa miten kävi tai jos ei mitään ala tapahtumaan niin alan tekemään niitä lihapullia :)

edit:

sen verran tuosta aterioinnista vielä että paljon enempää kaloreita mun on vaikea enää vetää pöperöstä ellei lisää paljon rasvaa ruokavalioon.
Yksinkertaisesti on niin täysi olo.

En tosiaan ajatellut syödä arkisin ns. kunnon lämmintä ruokaa. Leivät tosin aina lämmitän.. Syy: en ole tehnyt kunnon ruokaa 10 vuoteen kun olen yksin asunut, enkä teen vieläkään. Tosin lupasin muijalle yrittää tehdä ruokaa joku ilta joten kerta se on ensimmäinenkin. Kaiken lisäksi yksin asuessa on helvetin kallista tehdä kunnon ruokaa joka päivä, tosin ylimääräisen voi säilöä pakastimeen ja jääkaappiin mutta mitäs helvetin järkeä siinä taas on..

Mulle lämpimät ruoat ovat ne päivän pääateriat joilla syödään reilusti ja välipalat sitten vähän pienempiä lähinnä pitämään nälkää loitolla ja täydentämään päivän kalorimäärää. Normaali lämmin ruoka on: jauhelihakastiketta tai kanaa ja pastaa tai riisiä. Ja näiden aterioiden tekemiseen ei todellakaan tarvita mitään vaivannäköä. Riisit/pastat keittää hetkessä ja aikaa hellan äärellä kuluu n.1min. Kanat laitan yleensä uunissa, joilloin aikaa uunin äärellä kuluu n.1,5min. Jauhelihakastike taas on vähän työläämpi juttu, sillä siihen vierähtää aikaa hellan äärellä välillä jopa valtavat 10min. Ja kanaa/jauhelihaa teen kerralla aina n.3-4 päiväksi jolloin aikaa ruuan valmistukseen (mikrossa lämmittämiseen) kuluu vieläkin vähemmän. Ja säilön noita ruokia jääkaapissa, vaikka mielestäsi siinä ei ole järjen hiventäkään. Sitten vielä tuohon hintaan: jauheliha on esim. sinun ruokavaliosta löytyvää raejuustoa reilusti halvempaa ja jos pasta/riisi on sinun mielestä kallista niin jo on kumma. Eli se siitä "helvetin kalliista".. Mutta jokainen tekee tietenkin omalla tyylillään, esitin tässä vain omat mielipiteeni omituisista väitteistäsi.

Originally posted by trebla
Sitten vielä tuohon hintaan: jauheliha on esim. sinun ruokavaliosta löytyvää raejuustoa reilusti halvempaa ja jos pasta/riisi on sinun mielestä kallista niin jo on kumma. Eli se siitä "helvetin kalliista".. Mutta jokainen tekee tietenkin omalla tyylillään, esitin tässä vain omat mielipiteeni omituisista väitteistäsi.

Ei ne ole väitteitä vaan toteamuksia siitä miten asia mulle on.
En jaksa tehdä ruokaa, lisäksi joutuu vielä tiskaamaan.
Ja mulle alkaa riisi, pasta, kana ja jauhelihakastike tökkimään aika pahasti ellei ole aikaa+rahaa tehdä ja taikoa niistä jotain muuta kun samaa kuivaa puuroa joka päivä.
Se siitä.

Ei ne ole väitteitä vaan toteamuksia siitä miten asia mulle on.
En jaksa tehdä ruokaa, lisäksi joutuu vielä tiskaamaan.

No, jos et ole valmis tekemään uhrauksia lihaskasvun alttarille niin eikai siinä sitten mitään, mutta itse en paljon odottelisi lihasten kasvavan tuolla tämän hetkisellä ruokavaliollasi.

Originally posted by trebla
No, jos et ole valmis tekemään uhrauksia lihaskasvun alttarille niin eikai siinä sitten mitään, mutta itse en paljon odottelisi lihasten kasvavan tuolla tämän hetkisellä ruokavaliollasi.

Täytyy myöntää etten ole mikään guru näissä asioissa, mutta sen verran olen käsittänyt että on aivan saman mistä ne kalorit otan päivän mittaan, kunhan niitä on enemmän kun kulutan, protskut, hiilarit & rasvat oikeassa suhteessa, ja pyrin valitsemaan oikean protskun oikeaan paikkaan ja ne paremmat hiilarit ja rasvat.
Tämähän onkin testiluonteista :)
Eri asia jos on joku arvostettu tutkimus missä on todettu että lihakset kasvavat paremmin riisillä, pastalla, kanalla ja jauhelihakastikkeella.

Sanoinkin jo aikaisemmin että jos mitään ei tapahtu niin sitten otan ne lihapullat päivän menuun lisäksi.

Mä laskeskelin tuosta pikaisesti ja sain että (hyvälaatuista) protskua tulisi päivässä jotain 120-130g. Tämä on jopa vähemmän kuin se kaikkien toitottama 2g/painokilo, joka on sekin mielestäni liian vähän jos halutaan optimoida lihaksen kasvaminen. Ja eihän sillä proteiinin lähteellä varmasti niin kauheasti ole merkitystä jos se vain on eläinperäistä ;)

Laskeskelin eilin illalla noita ravintoarvoja ja lisäsin menuun desin heraa heti aamupalalle.
Vetelen 10 tunnin yöunia joten 10 tuntia ilman proteiinia taitaa olla liikaa..
Lisäksi ajattelin vedellä raejuuston välipala kakkosen aikoihin, tasottaa proteiinin saantia päivän mittään.
Kaloreita päivässä 3250. Proteiinia yli 200 g per päivä, osa tulee tietenkin juustosta, maidosta, leivästä, jugurista, myslistä jne. Mutta uskoisin että alkaa nyt riittämään, ei tässä ainakaan pääse nälkä yllättämään kun vetelee tuota ruisleipää :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom