Oman kodin puolustus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Eipä kyllä itellä oo hirveästi käynyt mielessä, että pitäisi tälläiseen asiaan edes varautua. Mutta jos oikeasti pelottaa, niin hankkikaa kaasusumutin. Niitähän saa nykyään säilyttää jo kotona korkeimmanoikeuden linjauksen mukaan. Ostamisessa voi kyllä olla ongelmia. Kaasu kuitenkin on sellainen vehe, että se tekee melko nopeaa melkein kenet vaan toimintakyvyttömäksi ja loputkin huomattavasti vaarattomammiksi, mutta se ei siltikään aiheuta yhtään mitään fyysistä vammaa eikä sillä riskeeraa hyökkääjän terveyttä. Tuosta syystä en oikein usko, että voisi edes saada sakkoja, jos kotiintunkeutujaa menee suihkauttamaan. Silloin on kuitenkin perusteltu syy pelätä ja tunkeutuja on tehty vaarattomaksi aiheuttamatta fyysistä vammaa. Siinäkään ei riko lakia, että säilyttää sumutinta kotona. En itse ainakaan keksi millä perusteella tuollaisessa tilanteessa voisi itselle tulla sanktiota.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä oli "onni" saada murtovaras viime vuonna vieraille. En päässyt kohtaamaan kaveria, mutta varasti mm. luottokortin ja käytti sitä. Käyttöajasta päätellen oli tehnyt murron juuri sellaiseen aikaan milloin minulla on toisinaan ollut tapaisin käydä kotona ruokatunnilla. Kyllä tässä on mietitty jo aika kauan, mitä olisi tehnyt, mikäli olisi mennyt ruokatuntia kotiin viettämään samaan aikaan. Nämä hämärähemmot ovat yleensä aikamoisia piripäitä ja käsirysyksi tuollainen homma useimmiten varmasti menee, vaikka itse yrittäisikin olla rauhallinen. Ja kun Suomen oikeusjärjestelmä on mitä on, niin murtautujalle joutuu aivan varmasti maksamaan aiheuttamastaan kivusta ja särystä. Tilanne on aikalailla lose-lose. "Fiksuinta" tuntuisi olevan, että jos kaverin saa vähin äänin taltutettua, niin sitten samalla niskat nurin. Sitä sitten kylpyhuoneessa pitkäkyntinen sahalla kappaleiksi ja jätesäkeissä hautaa metsään / heittää mereen muutama iso kivi pussinpohjalla. Eipä noita ukkoja kukaan koskaan kaipaisi eikä joutuisi itse vastaajan paikalle. Oma murtovaras ei päätynyt kuitenkaan kylpyhuoneen kautta kuusen alle, vaan jäi kiinni ja istuu nyt ainakin toukokuun loppuun vielä kiven takana. Hän on tehnyt tätä pienen ikänsä "ammatikseen" ja tuskin lopettaa tähänkään reissuun. Ensi kesänä homma jatkuu varmasti taas.

Ps: kannattaa hankkia turvalukko jos sitä ei jo ole.

Edelleen luvanvaraista ja vaatii hallussapitoluvan.

Ei taida ihan noin mennä. Ostamiseen kyllä kieltämättä taidetaan edelleen vaatia poliisin lupa samoin jos sitä meinaa pitää hallussa muuallakin kuin kotona. Mutta jos sitä säilyttää vain kotona, siinä ei pitäisi olla mitään laitonta.

Kaasusumuttimiin lupakäytäntö on tietääkseni sama kuin aseisiin - hankkimislupahakemus kustantaa 68€ ja sen joutuu maksamaan, vaikka hakemushylättäisiin.
Sumuttimista en tiedä, mutta aseiden kanssa tullut pelattua aika paljonkin ja hakemuksessa ei muistaakseni ollut sumuttimellle muuta perustetta kuin työ.

Mitä ihmettä, SAAKO KAASUN OSTAA KUKA VAAN?

Edelleen luvanvaraista ja vaatii hallussapitoluvan.

Ei taida ihan noin mennä. Ostamiseen kyllä kieltämättä taidetaan edelleen vaatia poliisin lupa samoin jos sitä meinaa pitää hallussa muuallakin kuin kotona. Mutta jos sitä säilyttää vain kotona, siinä ei pitäisi olla mitään laitonta.

Ei ollut puhe hallussapidosta, vaan ostosta ja siihen vaaditaan suomessa hallussapitolupa.

Ei ollut puhe hallussapidosta, vaan ostosta.

No ok. Sitten ollaan yhtä mieltä, jos tosiaan tarkoitit että vain ostaminen vaatii luvan, mutta sitä saa säilyttää kotona ilman lupaa. Tosin tämä asia lienee pikkuisen epäselvä lainsäädännön osalta.

jos sinne kotiin murtaudutaan, niin saattaa monella mieli muuttua...Se turvallinen koti ei olekaan enää turvallinen, vaikka ei itse olisi ollut murron aikana kotona. Sitä on varmasti vaikea uskoa, jos sitä ei ole itse kokenut. Siis kokee sellasen turvattomuuden ja varuillaolon tunteen kotonaan... Itselläni tuo on täysin asuntokohtaista, mutta talossani nukun joka yö edelleen hyvin huonosti... Ns. vakituisessa asunnossani moinen ajatus tuntuisi suorastaan naurettavalta.

Juuri näin. Itse en ole aiemmin öisin säikkynyt, varsinkaan kerrostalossa, juurikaan rivarissa mutta nykyisin omakotitalossa auta armias kun kuuluu jotain kolinaa niin adrenaliinivirtaus on välitön ja unet vähintään puoleksi tunniksi menetetyt.

Luulen kuitenkin että tilanteeseen valmistautumattomalta normaalilta sekä normaalirakenteiselta perheenisältä/äidiltä menisi vain paskat housuun tuollaisessa tilanteessa vaikka internetissä ollaan niin kovaa jätkää :D

Tääkin varmasti pitää tosi hyvin paikkansa. Tosin vaikuttaa enemmän paljain käsin tappeluun kuin vaikka käsiaseella ammuskeluun. Pari kertaa tätä ilmiötä päässyt todistamaan ihan niin yksinkertaisesti ja vaatimattomasti kuin esim. muutamia viikkoja sitten olin lähikaupungissa yhden firman pihalla. Siinä kadulla sitten joku jätkä juusi jollekin muijalle keuhkojensa täydestä kaikkea tyyliin "Miten sä VOIT TEHDÄ NOIN?! HUORA!!! VITTU miten sä VOIT TEHDÄ NOIN.. VITTU SÄ ET SELVIÄ!!!!".. tätä sitte kuuntelin siinä vajaat 10 min koko ajan odottaen, että millon pitää mennä väliin. Itse kun tulee tollaseen tilanteeseen täysin rauhallisena ja mistään mitään tietämättömänä ja toinen on aivan psykoraivossa niin vaikka ehkä fyysisesti olinkin huutajaa isompi niin jotenkin vain henkisesti en ollenkaan valmis ja adrenaliinia oli suorastaan liikaa eli sitä jo about hyperventiloi ja on vapinoissa -> tilanne on täyyyyysin eri kuin silloin kun itse on se, joka on pitkän ajan kuluessa vittuuntunut ja edennyt tollaseen apinan raivoon.

Heh, kyllä siinä aikamoinen munkki saa käydä, että joku kotiin murtautuu ja vielä silloin, kun itse sattuu olemaan paikalla.
Jep. Harvalla on kämpässään niin ihmeellistä tavaraa, että sinne murtaudutaan vaikka asukkaiden paikalla ollessa (tuleepa hitosti vaativampi keikka siinä tapauksessa).

Tää on ehdottomasti Pakkiksen paras ketju aikoihin:lol2:
En erota enää ketä kirjottaa tosissaan ja ketä ei.

nimimerkillä: Eteisessä piikkilangalla vuorattu rautakanki.

Mä varmaan piiloutuisin sängyn alle ja toivoisin että muija vetää rosvot kylmäksi.

Meillä joku tuli rapisteleen lukkoa niin meikä ja seefferi pysy pehkuissa kun emäntä ja kissa lähti kattoon kuka sieltä on tulossa sisälle. Urheaa

Teoriassahan jos joku tunkeutuisi asuntoon se kannattas sitten kerralla tappaa, eipähän ainakaan itse joutuisi kylmäksi ja emäntää ja koira säilyisivät ehjänä.
Tuomio tulisi korkeintaan taposta luultavasti selviäisi hätävarjelunliioittelulla tai kuolemantuottamuksella.

Itse nukun yleensä aika koiranunta, eli herään helposti. Murtovarkaan tullessa sujahtaisin nopeasti maton alle piiloon, josta tekisin yllätyshyökkäyksen sapelin kanssa. Akhillesjänne katki ekalla lyönnillä ja toisella kaula katki. Jos taas varkaita on vaikka kaksi, kampittaisin ensimmäisen maahan(sieltä maton alta), jolloin toinen kavereista yllättyisi ja menisi hetkeksi jäihin. Sitten heittäisin lasson molempien poikien ympärille ja pitäisin hallussa poliisien tuloon asti.

Ollaan me pakkislaiset kyllä helvetin kovaa väkeä :puntti:

Epäilen että sitten kun meidän Corso poika on kasvanut isoksi niin saa kaunis avovaimoni käydä aivan rauhassa lenkit ja tuskin kukaan kysymättä sisäänkään tulee.

CaneCorsoSecuritySystem1.jpg

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mutta eiköhän kunnon pakkislainen anna niille rosvoille TURPAAN!? Kunnon selkäsauna, vähän viä pitää päätä täydes lavuaaris ja vessanpöntös ja kysyy "tuutko toisen kerran" ja heittää pihalle ja menee nukkuu.

Eipäs nyt aleta nipottamaan sanoista. Kyllä se ruumis tuohon kontekstiin kelpaa siinä missä keho tai vartalokin.
Anteeksi. Yritin olla hauska, mutta ilmeisesti tässä keskustelussa sallitaan vain haudanvakavat viestit. Lähden tästä kertomaan puujalkavitsejä johonkin topikkiin missä n. puolet viesteistä ovat muutenkin vitsillä heitettyjä.

Pumppuhaulikon louskahtava latausääni on aika globaali ja uskon että melko lailla pitää olla murtomiehellä munaa jos jää nurkkiin sen äänen kuultuaan.

... en lukenut koko threadia läpi

Itse pidän aina asetta tyynyn alla kun nukun. Tai no "nukun", en ole nukkunut vuosiin, odotan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom