Oman kodin puolustus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Ikä
48
Tuli mieleen tuosta toisesta threadista jossa murtovaras sai korvauksia kun mies puolusti omaa henkeään ja kotiaan puukolla.
Mitenkäs pakkislaiset ovat varautuneet oman kotinsa ja perheensä puolustamista varten? Itse jos asuisin Amerikassa eikä olisi lapsia niin toki olisi pistooli yöpöydän laatikossa. Tällä hetkellä en ole varautunut mitenkään, mutta mielessä on ollut esimerkiksi pesäpallomailan sijoittaminen itse tehtyy telineeseen sängyn alle.

Myös ovenpieleen sijoitettu lyömäase voisi olla hyvä ajatus jos joku koittaa tunkeutua sisään kun olet jo avannut oven ja olet alushoususillasi muutoin täysin puolustuskyvytön.

Kuinka suorittaa puolustus hallitusti ja laillisesti? Voiko iskeä kerran moralla kylkeen? Voiko lyödä pesäpallomailalla, mihin kohtaan ruumista kannattaa iskeä lainopillisesti?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös tuo ole aika turha huoli? Asuntomurtoja lienee aika vähän kuitenkin ja ennemmin sitä kannattaisi olla huolissaan kadulla kävellessään jos nyt on pakko ressaa jostain. Ja jos nyt jotain aseita himaan on hommattava, niin kunnon tazeri tottakai. Sillä voi tainnuttaa varkaan, jonka jälkeen varkaalla voi tehdä mitä ikinä lystää, kuten soittaa poliisille, jolloin ne ottavat poskeen varkaalta ja antavat sulle sakkoa tazerin hallussapidosta.

Tässä maassa mennään niin, että jos vaikka varas sitten päättää ampua poliisia, niin silti poliisin pitää ottaa siltä poskeen, sillä jos ammut takaisin, niin siinä on kuule kaikki lakihinttarit puolustamassa varasta.

Ja jos se varas on naapuri, sille annetaan vielä kaupanpäälle kaksio Eirasta omalla sisäänkäynnillä ja loppusuku kotiutetaan Kongosta Kulosaareen.

Jos sillä murtovarkaalla on mora ja sinulla on perusteltu syy olettaa, että henkesi on vaarassa niin tuo yksi isku varmaan katotaan vielä hätävarjeluksi. Jos tikkaat sitä murtovarasta sen 20 kertaa niin... hätävarjelussa käytetyt keinot pitää myöskin lopettaa heti kun uhka on loppunut. Eli kun oot kerran tuikkassu kylkeen ja se reppana on tipahtanu perseelleen itkemään niin pitäs lopettaa ja soittaa ne poliisit paikalle.

Pesäpallomailalla kyllä uskaltaisin huitasta heti jos joku tulee ovesta sisään väkisin. Olkavarteen/reiteen niin ei aiheudu mitään hengenvaarallisia vammoja, mutta jamppa kyllä takuulla muuttuu yhteistyöhaluseks jos jalat pettää alta ;)

Onneksi rappukäytävän ovi on aina lukossa ja omassa ovessa on vielä ovisilmä ja ketju niin riski on hiukan pienempi.

No, tuossahan Mike kiteytti tämän asian mitä itsekin threadia kirjoittaessani ajattelin.
Eli mitään ei saa tehdä, mutta kuinka tehdä jotain, "pahaa"/vahinkoa murtautujalle, laillisesti?

En näe mitään syytä varautua johonkin asuntomurtoon, mieluummin varautuisin vaikka ufojen hyökkäykseen. Mulla on lisäksi vakuutukset, en mä nyt ketään kylmäksi olisi valmis pistämään jonkun tavaran takia.

Todella vähän näitä tapahtuu, ainakaan hyvillä alueilla kerrostaloissa.. Omakotitaloja sitten syrjäsemmässä erilaiset liigat välillä tyhjennelly ja jos sitä nyt vahingossa sattuisi olemaan kotona (kun sellaseen muutto nyt eka tulee eteen) niin pitäisi käyttää mielikuvitusta mitä keksii. Tosiasiassa missä tahansa tilanteessa jonkun niputtaminen on kyseenalaista, kerran olen mennyt pienen muijan ja ison sekopään väliin ja siitä sitten oikeusjutussa päässyt itse nostamaan pientä korvausta ja vieläkään ei ole rahoja näkynyt.. Onneksi ko. kaveri kävi kunnolla poliisien kimppuun, muuten varmaan itse olisin saanut linnaa kun pelastin viattoman likan.. Onhan tollanen kaverin "ompeleminen" veitsellä vähän liioteltua hätävarjelua mutta moni äijä menee tollasessa paniikkiin joten senkin näkökulman ymmärrän ettei jää vaan kertalyönniksi reiteen.

Jos itse jonkinlaisat puolustusta tai vartiointia tarvisin niin hankkisin varmaan koiran...

Koira ois kyllä hyvä, joku Dobermanni. Mutta mm. allergian vuoksi mahdotonta.

Jos itse jonkinlaisat puolustusta tai vartiointia tarvisin niin hankkisin varmaan koiran...

Sekin vielä. Mulla on 4 kg koira, joka ei pelkää mitään ja haastaa riitaa kaikkien kanssa, joutuu vielä itsensä lisäksi suojelemaan koiraa :D

Kyllä se on niin, että itse nukun täysin rauhassa vasta ku mulla on ase "tyynyn alla" eli sängyn päädyssä tms ladattuna. Ei tarvitsisi muuta kuin vetäytyä pimeään nurkkaan odottamaan, että joku ilmestyy oviaukkoon ja voisi rauhassa sitä odotellessa kehoittaa tunkeutujia poistumaan, vaikka muutamalla eri kielellä. Oikeastaan mikään muu ei tuo sitä vaihtoehtoa, että on *lähes* varmaa, että sinä et ole se joka päätyy kitumaan lattialle.

Sekin vielä. Mulla on 4 kg koira, joka ei pelkää mitään ja haastaa riitaa kaikkien kanssa, joutuu vielä itsensä lisäksi suojelemaan koiraa :D
Totta, ainoa koira, joka ajaisi asian kerralla ja kunnolla joka paikassa, olisi Kaukaasian paimenkoira.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No, tuossahan Mike kiteytti tämän asian mitä itsekin threadia kirjoittaessani ajattelin.
Eli mitään ei saa tehdä, mutta kuinka tehdä jotain, "pahaa"/vahinkoa murtautujalle, laillisesti?

Esim pamppuhan on täysin laillinen keino puolustautua. Toki sitten jos sillä alkaa "virpomaan" tulijaa enemmän niin päädyt aika varmasti sen tuomion saamaan. Turvallisuusalan kaupat myyvät näitä viinylipamppuja aika huokeaan hintaan. Muistat vaan siinä yönpimeydessä ja mahdollisesti sokaistuneena ja paniikin iskiessä, ettet saa suunnata iskuja kuin suuriin lihaksiin, etkä tarpeettomasti eli vain sen verran, että vastarinta murtuu.

Toinen vaihtoehto sitten on kaasu, mutta siihen et taida saada lupia sillä perusteella, että puolustat kotiasi. Perusteena pitäisi olla esmes yötyö tai sellainen ammatti jossa tarvitset ko tuotetta.
Taitaa noi veitset ja aseet aina päätyä suomessa siihen, että saat tuomion. Pitää muistaa, että myös kotiisi tunkeutujalla, raiskaajalla jne on oikeutensa.

Itse noudattaisin ja noudatanki sitä periaatetta, että siinä tilanteessa en mieti niitä laillisia tai laittomia keinoja, se on sitten sen ajan huoli. Sillä hetkellä se tärkein tehtävä on itsensä/perheensä suojeleminen.

Heh, kyllä siinä aikamoinen munkki saa käydä, että joku kotiin murtautuu ja vielä silloin, kun itse sattuu olemaan paikalla.

Nähtävästi 14 puukoniskua oli pari liikaa hätävarjeluksi. Joku pesismaila on muuten varmaan aika huono itsepuolustusväline sisätiloissa, jos sillä vaikkapa ahtaassa eteisessä tai oviaukossa yrittää huitoa. Siinä hajoaa ennemmin lamput, peilit ja naulakot kuin saa mitään swingejä uhkaajaan perille. Omassa yksiössäni mahtuisi heiluttamaan ainoastaan keskellä huonetta. Vaikka onhan sillä pelotevaikute, jonka luulisi tehoavan tavalliseen murtovarkaaseen.

Heh, kyllä siinä aikamoinen munkki saa käydä, että joku kotiin murtautuu ja vielä silloin, kun itse sattuu olemaan paikalla.

Onhan noita kaikenlaisia piripäitä liikkeellä, jotka pyrkivät toisten ihmisten asuntoihin aivan selittämättömistä syistä.
Joskus nuorempana olin yksin kotona, kun ovelta ovelle vaeltanut aggressiivinen humalainen yritti ovilasia rikkomalla päästä sisään. Ja on noita tuntemattomia kuulemma joskus käynyt muidenkin ovilla räyhäämässä, kun ovat erehtyneet jonkun narkkikaverinsa tai ex-vaimonsa ovesta.
Ei tästä ole viikkoakaan, kun joku nainen oli ryöstetty ja raiskattu omassa asunnossaan tuntemattoman murtovarkaan toimesta.

Jaa-a, jos joku murtautuis mun kotiin silloin kun olen sisällä, niin enhän mä voisi tietää mitä se tekee kun huomaa mut. Toisin sanottuna pelaan varman päälle ja käyn kimppuun. Voisin siinä jonkun varoituksen yrittää antaa ensin, että nyt olis viimenen mahdollisuus lähteä. Tiedä sitten mikä olis lopputulos, mutta siihen pyritään että ennemmin murtautuja makaa lattialla kuin minä, lakijuttuja voi sitten miettiä myöhemmin.

Totta, ainoa koira, joka ajaisi asian kerralla ja kunnolla joka paikassa, olisi Kaukaasian paimenkoira.

Meidän perhetutulla on tälläsiä ollu monia ja on edelleenkin. Se oli jotain uskomattoman pelottavaa kun pienenä poikana kylään mennessä kaks tällästä juoksee vastaan ja haukkuivat vielä kovaa. Onneks ei enää nykyään pelota niin paljoa. Näissä koirissa taitaa vaan olla se huono puoli ettei niitä voi edes harkita minnekkään kerrostaloihin tai rivareihin, tuskin edes minnekkään normi omakotitalo alueelle.

Eiköhän tuo ollut heimoveljien yhteenotto.

En kyllä pyssyä pitäisi laatikossa, suuremmalla todennäköisyydellä lapsi sen sieltä löytäis ja ampuaisi itsensä. Tai murtovaras kävisi kun et oo kotona ja pöllii pislarin. Pesäpallomaila olisi ehkä hyvä olla kuitenkin mustalaisten varalta ainakin syrjäseudulla...

No juurikin näin, täytyy kyllä myöntää, että itte vetäisin aikamoiset kilarit, jos moista tapahtuis. Teleskooppi pamppu kyllä löytyy näitä tilanteita varten, please make my day:).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom