Oma ruokavalio ja treeni vaatisi pahasti apua Teiltä..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dominno
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Yksin en enään tämän asian kanssa pärjää joten kysyn Teiltä viisaammilta neuvoja, apua, vinkkejä...
Olen aina ollut tikkulaiha ja inhonnut sitä.
Olen 161cm/50kg. Olen saanut 2 kg lisää vähän aikaa sitten syömällä täyttää pask.... No, nehän kertyi mahaan kaikki ;)

Haavailen ihanan lihaksikkaasta kropasta, kuntosalille en kerkiä/jaksa/raski lähteä töitten jälkeen koska minulla on 3 vuotias lapsi.
Löysin tälläisen kotitreenin, mitä mieltä olette?
Pääsisikö tuolla alkuun? Jos olisi energiaa niin jakaisi tuon 12 liikkeen kahdelle eri päivälle ja vaikka kolmantena päivänä vaikka kaikki? Vai kuin tuo kannattaisi tehdä?

Toinen, missä tarvitsen todella jonkun apua on ruokavalio. Minulla on AINA NÄLKÄ. Tyhmäkin tajuaa etten syö tarpeeksi.
Kai olen niin uusavuton etten osaa syödä tarpeeksi, minä tarvitsin ruokavalio-ohjelman jolla kasvattaa lihaksia. Olen yrittänyt lukea että sen ja sen verran protskua, hiilareita jne muttei ne kerro minulle mitään vaan tarttisin että aamupala: se ja se tai vaihtoehtoisesti se ja se jne. Lisäksi, aamulla ei ole aikaa alkaa paisteleen kananmunia vaikka hyviä ovatkin.

Esimerkki tämän eilisestä ja tämän päiväisestä ruokavaliosta:
su:
aamupalaksi 2 kananmunaa käristettynä ja 4 pekonia
välipala: juustoleipä
toinen välipala: banaani
punttitreeni 30min
päivällinen: 2 grillimakkaraa ja kasviksia n. 400g
iltapala: 2 palaa juustokinkku näkkileipää.

ma eli tänään:
aamupalaksi jogurttipohjainen smoothie 3dl
pyöräily 7km töihin ja siellä banaani
lounas: itsetehtyä kebabkiusausta --> 2 tunnin päästä hullu nälkä
välipala: elovena-keksi (yleensä ei tuu syötyä töissä välipalaa vaikka onkin nälkä kun ei oo mitään syötävää)
pyöräily kotiin 7km
päivällinen: samaa kebabkiusausta ja juustokinkku voileipä
kevyt vesijumppa
uinnin jälkeen smoothie
nyt olisi iltapalan aika ja ihan hirveä nälkä.

Yllätys yllätys kun noin huonosti syön.
Olen turhautunut, tuntuu ettei tästä tule mitään kun ruokavaliota en saa kuntoon yksin! Jotenkin tuo päivittäinen pyöräily tuntuu jo vievän minulta kaikki jaksamiset...

Kalorilaskuri.fi tai kännyappi Fatsecret. Kirjaat sinne mitä syöt ja katsot, paljonko tulee. Kun jotain ei tule tarpeeksi, syöt lisää ja kirjaat nekin. Toista niin kauan, että rasvaa, proteiinia ja hiilareita tulee tarpeeksi. En tiedä paljonko kulutat duunissa ja istutko himassa telkkarin edessä vai puuhaat jotain koko ajan, mutta ainakin 2500 kcal / vrk saat varmasti syödä kun lisää massaa haluat - jos tossa maanantain liikuntamäärät on peruspäivä eikä poikkeus. Ja jos paino ei ala nousta, syöt enemmän.

Ohjelmasta, ihan hyviä liikkeitä tossa on mutta menee helposti satujumppailuksi jos on liian kevyet kässärit. Lihaksen kasvatukseen pitäis olla niin raskas kuorma, että vikat toistot on tiukkoja. Aina parempi tehdä jotain kuin ei mitään, mutta tarviit säädettävät käsipainot tai melkosen käsipainoarsenaalin ja silti se sali olis parempi :)

Työ on istumatyötä ja liikun pyöräilyn lisäksi ehkä 1x viikossa kevyesti eli tosi vähän.

Kokeilin sitä treeniä, 6 ekaa liikettä, 10 toistoax3. NELJÄN kiloin punteilla (naurua) ja tosiaankin oli vaikeaa tehdä puhtaasti kun ne oli muka niiiin raskaat..... Järkyttävää...

Minäpäs etsin jonku appsin mutta otan kaikki vinkit ja mielipiteet nöyränä huomioon.

Suositut

Back
Ylös Bottom