Oma paino penkistä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Liittynyt
28.10.2002
Viestejä
8 220
Tulipa vallan mieleen, kun monet puhuu tavoitteesta nostaa oma paino penkistä.

Onko oman painonsa nostaminen kaikille yhtä rankkaa omasta painostaan huolimatta? Vai onko se raskaampaa niille, jotka painaa enemmän?

Entä jos on isompi ja rotevampi onko helpompi nostaa tiettyyn kilomäärään asti?

Tuntuu jotenkin tyhmältä (EDIT: siis tunnen olevani tyhmä ja huono), kun porukka kertoo tavoitteenaan nostaa oman painonsa verran, mutta vetelevät sarjoja mun painoni mukaisella kilomäärällä, kun taas itse tavoittelen just sitä painoa.

Ja sit ehkä tyhmä galluppi, mutta mikä on se kunkin oma paino eli oma tavoite?

Itse painan tällä hetkellä 47kiloa ja tavoite on niillä main.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No täällä on tällainen kategoriaa riisitikku... Eli painoa 50 ja risat (oiskohan 53-54kg, en oo käyny yli viikkoon puntarilla) vaikka pituutta on 165cm. (Nyt dieetillä ei siis ole todellakaan tavoittena pudottaa painoa, vaan tehdä ns. laadunparannusta, niin paljon kuin se vain ikinä onnistuu ;) )
 
oma paino

Mulla pituutta 176 ja oma paino 67 kg...

Pituus ei ainakaan ole penkissä etu, eikä se että jos omaa pitkät kädet, jotka valitettavasti mullakin on :mad: Mulla voi olla tosi virheellinen luulo, mutta käsittääkseni toi oma paino penkistä on yleensä helpompi saavuttaa jos on lyhyt ja normaalivartaloinen...raju ylipaino ei tässä varmasti ole eduksi... ;)


Mulla ainakin toi oma paino juttu perustuu johonkin hassuun oman kehon painon hallintaan. Esim etunoja- sekä ojentajapunnerrukset ja dipit on hyviä omapaino treenejä...
 
Niin, minusta on ollut aina vähän "epäreilua" puhua oman painon nostamisesta tai verrata liikkeitä, joita tehdään omalla painolla. Itse tietysti olen sieltä painavammasta päästä... (170/70).

Tuli tänään hillitön itsesäälin tunne kun valitin kaverille miten on voimat poissa kun kokeilin pari päivää sitten penkkimaksimia. Nostin 50 kg kaksi kertaa - kaveripa oli punnertanut 67 kg... Ja minä olen totisesti tehnyt tätä pitempään ja näytän voimakkaammalta! :confused:

Vähitellen alan epäillä että teen liian helppoa treeniä, voisinko tehdä paljon isommilla painoilla ja rankemmin? Okei, sisuunnun nyt ja jatkan entistä kovemmin.
 
Re: oma paino

Originally posted by Maiju28
Pituus ei ainakaan ole penkissä etu, eikä se että jos omaa pitkät kädet

Juuri näin! Ainakin minä 183 cm pitkänä kuikelona uskottelen noin itselleni... En todellakaan rohkene tavoitella oman painon nostamista, ellei paino sitten tipahda tuonne terveellisen rajan toiselle puolelle.

Edit: Minähän voisin ottaa tavoitteeksi nostaa penkistä Hipan paino :D Otetaanko yhteinen projekti tästä, Hippa? :kippis1:
 
Re: Re: oma paino

Originally posted by Tiukkis

Edit: Minähän voisin ottaa tavoitteeksi nostaa penkistä Hipan paino :D Otetaanko yhteinen projekti tästä, Hippa? :kippis1:

Hihulihei! :)
 
Miun kroppa on kai kuin luotu penkkaamaan: lyhyet kädet ja kohtalaisen notkea selkä, johon saa hyvän kaaren. Tekniikkaakin olen vähitellen onnistunut parantamaan. Siinä 10 vuotta sitten, kun aloittelin, oli oma paino eräänlainen henkinen kynnys, samalla kun se oli tasakymmenluku. Lisäksi olin jostain kuullut, että naisnostajalle oma paino on kova tulos. Sen maagisuus perustuu kai suhteellisuuden käsitteelle. 50-kiloisen tavallisen treenaajan ei kai odoteta saavan ylös 70 kiloa, mutta 70-kiloisen naisen on saatava se ylös ollakseen suhteessa yhtä vahva kuin se 50 kg nostava kevyempi.

Kun olin päässyt sen henkisen rajan yli, ennätys parani kohisten. Seuraava henkinen raja oli 10 kg yli oman painon, mutta se oli helpompi ylittää. Parhaimmillani olen nostanut noin 13 kg yli oman painoni. Tällä hetkellä painan 10 kg enemmän kuin aloitusvuosinani, ja oma paino nousee kyllä, mutta tavoittelen nyt nostaa ensin sen 10 kg yli oman painoni eli saada enkkani parin vuoden takaiselle tasolle. Siitä sitten hilaamaan enkkaa ylöspäin, jos ikävuodet antavat myöten, 5 kg kerrallaan. Niin, se oma paino tällä hetkellä on n. 72 kg. ( Ehkä enemmän, koska sorruin mässyttelemään lakritsia juuri äsken.:mad2: Pussi kaappiin piiloon.)
 
Painoni lienee tällä hetkellä 64 kg, mutta dieetillä olisi tarkoitus kyllä tiputtaa parisen kiloa pois... Joten luulenpa että se "virallinen" tavoitteeni on sitten 65 kg, että voin sanoa nostavani AINAKIN oman painoni penkistä! ;)

Eipä ole kyllä aavistustakaan, paljonko nousee tällä hetkellä... Vajaa vuosi sitten pääsiäisenä otin elämäni tähän asti ainoan penkkiykkösen, ja silloin nousi hirveän puhkumisen ja irvistelyn kanssa 50 kg. Joten tuo 65 ei ehkä ole enää hirveän kaukana... Tosin, saa nyt nähdä miten paljon voimat laskivat tämän kolmen-neljän viikon on-off-sairastelun tuloksena :mad2:

Itse lienen ruumiinrakenteeltani Metrin lailla otollinen penkkaaja: olen lyhyt ja lyhytkätinen, ja saan selkäni kohtuuhyvälle kaarelle.
 
Pituus on 167cm, mutta painosta ei ole tarkkaa tietoa talla hetkella (jotain 70 kiloa) - diettia olen kuitenkin aloittelemassa parhaillani. Oma penkkitavoitteeni voi kuullostaa hieman ylitseampuvalta, mutta vakaana aikomuksenani ennen 21-vuotis syntymapaivaani (toukokuun lopulla) on nostaa penkista kerran se sata kiloa :rolleyes:. Uskon sen olevan mahdollinen tavoite (onhan tassa viela aikaakin), ellei sit mitaan loukkaantumista tms. tapahdu ennen sita. Nivelet (mm. ranteet) ovat edelleen vahan heikossa iskussa eli ykkosten kanssa en viela tassa vaiheessa ala leikkimaan. Sarjapaino penkissa on nyt 70.5kg/155lbs (menee kymmenen toistoa), [kasipainoilla tehtaessa kaytan 31.8kg/70lbs kasipainoja (ja niilla meni viimeksi kahdeksan toistoa)]. Olen laskeskellut, etta kun sarjapaino on noussut noin 10kg ylospain, voisi se tavoite olla jo aika pitkalti saavutettu...

Nykyaan treenaan kovempaa kuin aikaisemmin - treenia takana nyt noin kolme vuotta (siita 'tosissaan' yksi ja puoli vuotta). Otollisesta ruumiinrakenteesta (penkkaamiseen) nyt en osaa sanoa, mutta geenit ainakin tuntuisivat olevan aika hyvin kohdillaan voiman (& massankin) hankinnan kannalta. Jokaisella on omat tavoitteensa treenaamisen suhteen ja ainakin mina kilpailen vain itseni kanssa... Tulosten suhteen katse on siis reippaasti ylospain :).
 
Painoa 55kg eli se ois tavoite (sitten joskus) Jos te muutkin olette ottaneet tavoitteeksi punnertaa oman painonne, niin perskule niin teen minäkin:kippis1:

Lähenkin tästä pian salille treenaamaan rintaa eli kassotaan mihin pystyn. ;)
 
Originally posted by fitnesspimu
Lähenkin tästä pian salille treenaamaan rintaa eli kassotaan mihin pystyn. ;)

35kg nousi ja olen iloinen siitä, että taisin löytää jo jonkunlaisen tekniikan punnertamiseen. Tästä on hyvä jatkaa ensi viikolla, jospa pian nousis se 40 kg. Se on seuraava tavoite!
 
Eilen nousi ekan kerran oma paino, eli 50 kg penkistä. :D Pituutta on 161 cm. Nyt tais tulla kyllä oieni tauko treeniin, kun tänään tippu 25 kg suorilta käsiltä keskelle selkää (tempauksessa), kyllä koski ja röntgenissäkin piti vierailla. :(
 
Originally posted by fitnesspimu
Tästä on hyvä jatkaa ensi viikolla, jospa pian nousis se 40 kg. Se on seuraava tavoite!

Ja sainpahan nostettua sen 40kg viime viikolla. Tällä viikolla tavoite 45kg. Tekniikka alkaa löytymään...alan lahestymään sitä omaa painoa eli 55kg!!! Ei kun vain penkkamaan:whip:
 
Eli liityn joukkoon, joka tavoittelee omaa painoa penkistä! Tulos tällä hetkellä 52,5kg ja painoa noin kymmenen kiloa enemmän. Eli yhteistavoite on pudottaa paino alle 60kg ja nostaa se sitten penkistä :D
 
En juuri koskaan treeneissä kokeile ykkösiä, mutta tällä viikolla kokeilin rintapäivänä ykköstä penkissä ja 90kg nousi. Olin itsekin ihan tyytyväinen. Elopainoa on tällä hetkellä 60kg, joten oma paino on nostettu. ;) Painokin alkaa laskea, kun kisadietti alkaa kesäkuussa. Normaalisti teen noin kymmenen toistoa ja silloin rautaa on tangossa 70kg. Muutenkin treenit on alkanut kulkea hyvin, kun on ruokapuoli kunnossa.
 
ykkönen

Tässä männäviikkoina olen vetänyt ohjelmaa, jolla penkkiykkösen pitäisi parantua. Lähtötilanne oli oma paino eli 72,5 kg. Äsken kävin vaa'alla ja sain nykypainokseni 70,9kg. Enkkani on kyllä parempi, mutta on ollut kaikenlaista kremppaa, jotka ovat pudottaneet ykköstulosta. Anyway, ensi viikon loppupuolella on ykköskokeilu edessä, ja ainakin eräässä treenin vaiheessa tuntui kehitystä tapahtuneen. Kuitenkin on perhosia mahassa, koska viimeiset treenit eivät kulkeneet ollenkaan hyvin. Nyt pidän taukoa punnerrusliikkeistä koko viikon, jospa se herkkyys sieltä löytyisi. Tavoitepainosta en uskalla puhua, kaikki otetaan vastaan, mitä tulee. Jos jää entiseen, otetaan uusi ohjelma käyttöön, jospa sillä tulisi tuloksia. Pitäkää peukkua, please!:thumbs: :whip:
 
Täällä on kaikki peukut pystyssä Metrille :thumbs:

Projektini "nostan Hipan painon penkistä" etenee hitaasti mutta melko varmasti. Jostain PMLatsin kirjoituksesta bongasin taannoin 2 x 6 -penkkitreenin, jota innostuin itsekin lopulta noudattamaan. Viimeksi meni ihan yksin treenatessa kaksi kutosen sarjaa 37,5 kg:lla, joten seuraavaksi on kai sitten kokeiltava samaa 40 kg:lla :D
 
Originally posted by Tiukkis
Täällä on kaikki peukut pystyssä Metrille :thumbs:

Projektini "nostan Hipan painon penkistä" etenee hitaasti mutta melko varmasti. Jostain PMLatsin kirjoituksesta bongasin taannoin 2 x 6 -penkkitreenin, jota innostuin itsekin lopulta noudattamaan. Viimeksi meni ihan yksin treenatessa kaksi kutosen sarjaa 37,5 kg:lla, joten seuraavaksi on kai sitten kokeiltava samaa 40 kg:lla :D

Tosi hienoa!

Itse otin taukoa tankopenkistä, koska tulokset melko surkeita: 30kg saan sarjaa, mutta ykköstä en ole kokeillut.

Nyt taas käsipainoilla rintapenkkiä ja tangon kimppuun sitten, kun on voimat vähän kasvaneet..
 
ykköskokeilu

No niin, kävi vähän niin kuin uumoilinkin. En ollut ihan teräkunnossani lauantaina, kun piti nostaa ykkönen. Toki se lähtötulos parani, että sikäli voin olla kohtalaisen tyytyväinen. Saattoihan olla taas joitakin henkimaailman hommia, kun se 80kg ei noussut (henkinen kynnysraja), koska 75kg tuntui niin kevyeltä. Tuossa 80 kilossa varmistajan piti puuttua peliin.

Tuossa hiihtolomaviikolla treeni kulki ihan 82 kilon tahtiin, niin että en kuitenkaan heitä kirvestä kaivoon. Vaihdan vain ohjelmaa ja teen sen nyt itse itselleni. Vasen olkapää vihoitteli tiistain ja keskiviikon, mutta se ei vaikuttanut tulokseen, koska se oli täysin kunnossa eilen. Kaikesta huolimatta taidan kohtapuoleen lähteä ekoihin kisoihini. Nyt pyydänkin pitämään peukkua sinne.:whip: :thumbs:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom