Olkavarren paksuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gilmour
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jep, ja tiedoks kaikille jotka erityisesti tykkää kasvattaa sitä hanskaa, että kova jalkojen ja selän treenaaminen on paras käsien kasvattaja. :D

Jalat on sekä kooltaan, että voimaltaan parhaiten kasvava lihasryhmä, mutta enpä ole tuota kasvua kyllä hanskoissa mitenkään nähnyt ? Hanskat on kyllä olleet sikäli muutenkin erikoinen lihasryhmä, että vaikka niitä miten hifistelee ja tekee niille hypermegalomaniatrofisia treenejä niin sentit kasvaa vaan rasvan myötä.

Bodaaja, treenaatko hauberit kahdesti viikossa? Hyvä mitta tuo 41cm sun ikäiselle, jos nyt 17 olit vai muistanko väärin?

Kerran viikossa vedän ne piippuun. Ekaksi tangolla joku 5 sarjaa pudottaen, sitten kässäreillä 4-5 raskasta lyhyttä sarjaa perään, toistot 5-8 en niin tarkkaa laske. Sitten jotain pumppipumppausta 5 sarjaa toistot 12, sitten jotain vielä päälle jos jaksaa, riippuu hikitilanteesta:D Keskimäärin 15-20 sarjaa per viikko. Ojentajille teen ihan saman määrän, mutta niille vain kapeeta penaa 6 sarjaa, loput pushdownissa sitten. Kukaan ei voi kyllä sanoa mulle, etten oo treenannu käsiäni, mä teen enemmän niille rääkkiä viikossa kuin joku toinen kuussa. Oon nyt 18.

Karpaasi: Minä ja Taistelukirves ollaan vähän eri geeneillä liikkeessä:) Ei musta tule koskaan noin ns. hyväkroppasta, koska vartaloni profiili ei ole ihanteellinen bodaukseen ja diettailu on mielestäni vain kisabodarien hommaa, mitäpä turhaan painoa pudottamaan kun se suurella työllä saadaan nousemaan:) Näin täällä. Mun ihanteeni ei muutenkaan löydy kisalavoilta, vaan idea koko hommaan lähti voimamiehistä, niitä on kytätty telkkarista pikkupojasta asti, ja perheessä on muitakin asiaa harrastavia niin kynnys ei ollut kova. Kivaa ois jos pituutta ois siunaantunu se 195 cm, niin vois joskus ees ollakin ehkä iso :cry:

Musta mitat ei kerro juuri mitään olkavarresta. Ainoo millä on merkitystä, on se miltä se näyttää.

Tuo on niin totta. Muutenkin on aika tyhjän kans vertailla pelkkää kättä :lol2: Ukot riviin vaan ja kuvia napsimaan.

Touhussa on niin monta muuttujaa, joita jengi tuppaa sievistelemään. Osa on hujoppeja, osa kääpiöitä, osa sikakireitä, osa läskejä, osalla lipsahtaa nettilisää* ja ilmeisti joillain on vielä touhua avustava lääkitys :kuola:

Kuvat kertoo eniten. Sairaan kova hanska (ja pystypunnerrus) battleaxella :kuola: :kuola:

Niin, onhan se hyvä mitta, mutta ei muuta sitä tosiasiaa että bodaajan kädet näyttää siltä ettei niitä olisi ikinä treenattu.* -Karpaasi85

Itsellä pituutta 184/90kiloa...Treeniä kolmisen vuotta. rasvat noin 20....käsi noin 40cm/ pumpissa 41-42cm.
Tähän täytyy vielä lisätä sen verran että tottakai sillä on väliä minkämuotoinen lihas on, eli esim. Toinen on treenannu vaikka 3vuotta keskitettyä(pääliikkeenä)
ja toinen on tehny mitä sitte onkaan. Ja tottakai geenit vaikuttaa. Eli pointti oli se että 40cm haius voi olla paljon näyttävämpi kuin vaikka 45cm hauis, kyseessä saman pituiset kaverit. Treenitavat vaikuttaa.

Kerran viikossa vedän ne piippuun. Ekaksi tangolla joku 5 sarjaa pudottaen, sitten kässäreillä 4-5 raskasta lyhyttä sarjaa perään, toistot 5-8 en niin tarkkaa laske. Sitten jotain pumppipumppausta 5 sarjaa toistot 12, sitten jotain vielä päälle jos jaksaa, riippuu hikitilanteesta:D Keskimäärin 15-20 sarjaa per viikko. Ojentajille teen ihan saman määrän, mutta niille vain kapeeta penaa 6 sarjaa, loput pushdownissa sitten. Kukaan ei voi kyllä sanoa mulle, etten oo treenannu käsiäni, mä teen enemmän niille rääkkiä viikossa kuin joku toinen kuussa.

Enempi ei ole aina parempi. Järjen käyttö on myös sallittua.

Enempi ei ole aina parempi. Järjen käyttö on myös sallittua.

Ei toista määrästä ole ollut haittaakaan. Ei hauikseen minusta vaikuta negatiivisesti nuo sarjamäärät, kerran viikkoon toi on ihan ok. Tai voihan sit tehä sen 2x10 ja lähtee himaan. Noi ovat vain suuntaa-antavia lukuja, en mä tiedä/muista minkä verran teen keskimäärin, niin paljon mitä sinä päivänä jaksaa, enkä niin paljon mitä suunnitellaan etukäteen, ei mulla ole mitään kummempaa ohjelmaa mitä orjallisesti noudatetaan, ne sarjat ja toistot tulee mitä tulee:) Joskus teen vähemmän joskus enemmän. Itelle jos suunnittel jotain ohjelmaa kaavamaisesti, niin homma kusee, menee liian orjalliseksi mulle. Ei ne treenit koskaan ainakaan minulla ole mennyt niin kuin lapussa lukee, jos menis niin penkkaisin vuoden päästä 180 kiloa.

Itelle jos suunnittel jotain ohjelmaa kaavamaisesti, niin homma kusee, menee liian orjalliseksi mulle. Ei ne treenit koskaan ainakaan minulla ole mennyt niin kuin lapussa lukee, jos menis niin penkkaisin vuoden päästä 180 kiloa.

Ehkä kannattaa miettiä uudestaan mitä siihen lappuun rustailee.

Toki aina ei tarvitse kaikkea suunnitella toiston tarkkuudella, mutta kyllä realistinen suunnitelmallisuus on tie parhaaseen kehitykseen. Oli se sitten paperilla tai ei.

Ei toista määrästä ole ollut haittaakaan. Ei hauikseen minusta vaikuta negatiivisesti nuo sarjamäärät, kerran viikkoon toi on ihan ok. Tai voihan sit tehä sen 2x10 ja lähtee himaan. Noi ovat vain suuntaa-antavia lukuja, en mä tiedä/muista minkä verran teen keskimäärin, niin paljon mitä sinä päivänä jaksaa, enkä niin paljon mitä suunnitellaan etukäteen, ei mulla ole mitään kummempaa ohjelmaa mitä orjallisesti noudatetaan, ne sarjat ja toistot tulee mitä tulee:) Joskus teen vähemmän joskus enemmän. Itelle jos suunnittel jotain ohjelmaa kaavamaisesti, niin homma kusee, menee liian orjalliseksi mulle. Ei ne treenit koskaan ainakaan minulla ole mennyt niin kuin lapussa lukee, jos menis niin penkkaisin vuoden päästä 180 kiloa.

Kokeileppas panostaa mieluummin selkä,rinta ja jalkatreeneihin. Niin alkaa kummasti ne tumputkin turpoamaan. Noiden lihasryhmies liikkeissä on paljon helpompi nostaa isompia rautoja, minkä seurauksena noi kädetkin työskentelee kovemmin, kuin itse käsitreenissä.

Jalat on sekä kooltaan, että voimaltaan parhaiten kasvava lihasryhmä, mutta enpä ole tuota kasvua kyllä hanskoissa mitenkään nähnyt ? Hanskat on kyllä olleet sikäli muutenkin erikoinen lihasryhmä, että vaikka niitä miten hifistelee ja tekee niille hypermegalomaniatrofisia treenejä niin sentit kasvaa vaan rasvan myötä.

Nii no ite on treenannu noin 1,5v ja siitä viimeset 8kk oon tehny raskasta jalkatreeniä ja selkätreenissä maastavetoa. Kappas kummaa kun alko samaan aikaan kädet kasvamaan hyvin ilman mitää hifistelytreeniä (hauis on vieläkin aika onneton). Isot liikkeet vaikuttaa kaikista eniten anabolisten hormonien tasoihin kehossa.

Tosin samaan aikaan kun alotin treenaamaan kunnolla, vähensin myös hauisten ja ojentajien viikottaisia sarjamääriä aika tavalla. Moni tekee aivan liikaa haukkaa ja luulee että 3h haukkatreenil saa niihin kasvua. Täytyy ainaki olla lääkitys kunnossa tai joku geenihirviö.

Mulla ei oo käsivarsi mitenkään massiivinen, mutta silti tuntuu että hauis on kehittynein lihasryhmä. En tiedä johtuuko se hermotuksesta vai mistä. Mutta ei se kova voimantuotto aina vaadi mitään übermassiivista 50cm hauista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Ootkos koskaan sattunut lukemaan avatarissasi olevan Manfred Höberlin 10 minuutin käsitreeni-kirjaa, josta huomaat ettei Höberlikaan kovin montaa sarjaa viikossa tehnyt että tuollaiset kädet sai, olisiko ollut jotain 8-12 välillä! :)

Oisko nuo jotain 43 centin paikkeilla. Ja rasvat varmaan jossain 14% kieppeillä. Kädet varmaan ainoat lihasryhmät mulla jotka on edes jossain kunnossa. Mitenkään erityisemmin en niihin ole koskaan panostanut.

Hieno malli Battleaxen käsissä :) Ja sikäli totta, että sentit eivät paljon kerro, kuva on parempi.

47-48cm, kuvan vois varmaan ottaa :)

Kokeileppas panostaa mieluummin selkä,rinta ja jalkatreeneihin. Niin alkaa kummasti ne tumputkin turpoamaan. Noiden lihasryhmies liikkeissä on paljon helpompi nostaa isompia rautoja, minkä seurauksena noi kädetkin työskentelee kovemmin, kuin itse käsitreenissä.

Aivan totta. Itselläni lähti hauissarjapainot huimaan nousuun kun tein ensin kulmasoudun ja maastavedon, ja sitten vasta hauiskäännön suoralla tangolla. Painot tuntuu ihan leluilta silloin. Toki leuanvedot lisäpainoilla on auttanut myös asiaan omalla kohdallani.
Omat hauistreenit on tällaiset: 3*4-7 seisten joko kässäreillä tai tangolla kahdesti viikossa. Tällä on saatu 38cm hanskat, kylmänä jännitetty. Pumpissa n.1-2 cm lisää.
Battleaxe, voitko postata käsitreenisi tänne? En ole vippi, niin treenipäiväkirjoihin en pääse käsiksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom