Olkavarren kipu.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli missä mahtaa vika piillä. Kipu tuntuu etenkin penkatessa vasemman käden olkavarressa suurinpiirtein siinä kohtaa missä ojentajalihaksen yläosan kiinnitys. Alkuun pelkäsin, että kiertäjäkalvosin saanut kipeää mutta eristäviä kiertäjäkalvosinliikkeitä tehdessä ei kipua kuitenkaan tunnu. Arkielämässä myös kipuilee esim. autonrattia kääntäessä ja tietyissä kulmissa kättä nostaessa. Menen ensi viikolla kyllä lekurille ton kanssa mutta sitä ootellessa aattelin kysellä vinkkejä täältä. Vaiva on jatkunut puolisen vuotta ollen välillä miltei kokonaan poissa ja sitten taas pahentunut ja nyt alkaa penkkaaminen oleen niin tuskasta, että hommasta menee maku. Voimapuolelle ei ole vaikuttanut, eli pystyy vetään kovaa treeniä mutta kivun kanssa pitää painia. :curs:

Kaverilla oli samanlaisia oireita ja diagnoosi oli nivelpussin tulehdus. Kevyttä reeniä ja tulehdus kipu lääkkeitä viikon kuuri vaikkei enää särkisikään. Sattuuko kapeassa penkissä. Kaveri nimittäin pystyi tekemään kapeata ilman kipuja, mutta leveä sattui. Kokeile eka sitä buranaa viikko kaks päivässä ja höllää reeniä reilusti. :rolleyes:

Edit: Tai mee suoraan lekuriin, nehän ne paremmin asiasta tietää kuin palstalaiset. :jahas:

rautasydän sanoi:
Eli missä mahtaa vika piillä. Kipu tuntuu etenkin penkatessa vasemman käden olkavarressa suurinpiirtein siinä kohtaa missä ojentajalihaksen yläosan kiinnitys. Alkuun pelkäsin, että kiertäjäkalvosin saanut kipeää mutta eristäviä kiertäjäkalvosinliikkeitä tehdessä ei kipua kuitenkaan tunnu. Arkielämässä myös kipuilee esim. autonrattia kääntäessä ja tietyissä kulmissa kättä nostaessa. Menen ensi viikolla kyllä lekurille ton kanssa mutta sitä ootellessa aattelin kysellä vinkkejä täältä. Vaiva on jatkunut puolisen vuotta ollen välillä miltei kokonaan poissa ja sitten taas pahentunut ja nyt alkaa penkkaaminen oleen niin tuskasta, että hommasta menee maku. Voimapuolelle ei ole vaikuttanut, eli pystyy vetään kovaa treeniä mutta kivun kanssa pitää painia. :curs:

Itsellä on tuollaista samanlaista merkillistä kivun heijastelua vasemmassa olkavarren yläosassa. Yleensä ilmaantuu HST-kierron 5 toiston alussa, joten arvelen rasituksesta johtuvaksi tuon meikäläisen kipuilun. Tauon aikana paranee normaaliksi, eikä vittuile pidemmillä toistoalueilla. Mulla tuo tosin ottaa pahiten juuri esim. pystypunnerruksessa, joten luultavasti kiertäkalvosin siellä huutelee...

Tiedz sanoi:
Tai mee suoraan lekuriin, nehän ne paremmin asiasta tietää kuin palstalaiset. :jahas:
Älä koskaan aliarvioi pakkiksen porukoiden tietämystasoa ;)

Buranaa söisin mutta erinäisten allergioiden vuoksi panadol on ainut kipulääke mitä voi ottaa ja sehän ei noihin tulehduksiin oikein auta. Pidän nyt 4-5 päivää totaalilepoa ja popsin panadolia. Pitää vielä ens viikolla kokeilla kestääkö tehä vielä yhen treenin niin sais tämänhetkisen ohjelman kuus viikkosjakson päätökseen. Epäilen kyllä, että pidemmän lepojakson vaatii parantuakseen. Tulehdusta olen tässä epäillyt itekkin.

Niin ja se kapean penkin tekeminen vie aivan samalla tavalla kipeetä, ehkä jopa pikkasen enemmän mutta alavinoa ja pystypunnerrusta voi tehä, eikä satu yhtään.

Velipojalla oli samat oireet ja diagnoosi oli myöskin nivelpussin tulehdus.
Ite olen kyllä olkapäiden kanssa aika paranoidi ja pyöritän käsiä ennen joka treenejä hullun lailla että ne lämpiäis.

Kannattaa kokeilla Orudis -geeliä, mulla ainakin toimii aina ojentajien ja olkapäiden vihoitteluun. Tietysti kannattaa mennä näyttämään lääkärille, mutta monesti tulee vaan määräys että lepoa 2kk ja sillä hyvä.

Joo ja monesti on auttanut myös, virosta saatava superhyper lämmittävä capsicam lämpövoide. Ihme kyllä mutta omakohtaisesti olen sen todennut.

twinlab sanoi:
Kannattaa kokeilla Orudis -geeliä, mulla ainakin toimii aina ojentajien ja olkapäiden vihoitteluun. Tietysti kannattaa mennä näyttämään lääkärille, mutta monesti tulee vaan määräys että lepoa 2kk ja sillä hyvä.

Orudista iltasella laitoin. Kävin tosiaan saman vaivan takia lääkärissä jo 1,5 kk sitten. Terveyskeskuksen ryssälekuri väänteli kättä aikansa ja kehoitti pysymään pois salilta. Ei yrittänyt edes arvata mikä kädessä vikana. Todella ammattitaitoinen nainen voi hyvinkin olla mutta läääkärinä surkea.

Mulla on nytten ruvennut penkatessa oikean puolinen etuolkapää vaivaamaan, about siinä kohdassa missä ylärintalihas ja etuolkapäälias kohtaavat. Vähän vaikea täsmentää kipikohtaa... kun penkkaa kapealla otteella (kohdistaen ojentajalihakseen) kipua ei ole. Mikäs tässä? Rintadipissä nykyään vähän sama asia.

twinlab sanoi:

Jep ja tähän kun vielä yhdistää kylmähoidon niin toimii ainakin täällä. Eli ensin 10-15 jääpussia siinä kipeellä alueella ja sitten orudista perään. Tämän voi toistaa uudelleen vaikka parin tunnin välein 2-3 kerataa ainakin, ihan miten aikataulut antavat myöden.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Carbon sanoi:
Mulla on nytten ruvennut penkatessa oikean puolinen etuolkapää vaivaamaan, about siinä kohdassa missä ylärintalihas ja etuolkapäälias kohtaavat. Vähän vaikea täsmentää kipikohtaa... kun penkkaa kapealla otteella (kohdistaen ojentajalihakseen) kipua ei ole. Mikäs tässä? Rintadipissä nykyään vähän sama asia.

Kyllä sielläkin varmaan joku pikku tulehdus yrittää jyllätä. Näitä mulle annettuja vinkkejä kannattanee soveltaa siihenkin ja ehkä kannattas kokeilla hierojalla käyntiä sitten, kun saat tulehduksen hallintaan. Mulla oli pari kuukautta sitten sama ongelma. Tein penkin ja pari yövuoroa joiden jälkeen uudelleen koetin penkata mutta eihän siitä mitään tullut, kun ei ollu palautunu. Sitten menin vielä seuraavana päivänä hierojalle, joka runnoi tulehtuneet olkapäät mustelmille. Viikon oli kipeenä ja pidin taukoa 9 päivää. Sitten olikin jo aivan eri iskussa paikat.

rautasydän sanoi:
... Kipu tuntuu etenkin penkatessa vasemman käden olkavarressa suurinpiirtein siinä kohtaa missä ojentajalihaksen yläosan kiinnitys.... :curs:
MULLA ON IHAN SAMA HOMMA!! välillä vihloo niin prkuleesti.
oon kyl nyt pitäny taukoo. ja nyt alkaa taas tuntuu siltä et se ois kunnossa...

Back
Ylös Bottom