Olkapäistä..

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Typeränä en ikinä ennen treenannut olkapäitä erikseen,ennen kuin löysin pakkiksen ja siitä nyt ei hirveän kauan ole.Eli ne ovat aika pienen moiset :( Nyt olen lukenut olkapäistä paljon asiaa etsien olkapää treadeja ja eritoten Tomin vinkit pistivät silmään.Ajattelin,että kannattaisko tehdä olkapäät kahdesti viikossa?jakoni on tämmöinen:

MA:rinta,hauis
TI:jalat
TO:olkapäät,ojentajat
PE:selkä,epäkkäät

Jaon olen vasta ottanut käyttöön.Eli kannattaisko vetää esim.rintatreenin jälkeen olkapäille jotain,että saisi pumppiin ja sitte vielä torstaina kunnon olkapäätreeni?En omista geeneiltäni isoja hartioita vaan päinvastoin hintelöiset luukasat :rolleyes:

Itse tortain olkapäätreeniksi ajattelin ottaa:

vipunostot sivuille(pienet painot ja opetellen sen hyvän tekniikan) 4-5*10-15
pystypunnerrus kp.(ja lukiessani opein,että ei saa kolauttaa painoja yhteen) 3*10

Mutta koska olkapääni ovat niin pienet,niin ajattelin,että näin ollen ne ehkä palautuvat paremmin kuin isot möhkäleet,ja kehittyä nopeammin jos ottaisi kaks kertaa viikossa?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eipä niitä varmaan kannata enempää treenata, koska ne saavat epäsuoraa rasitusta jo tuossa rintatreenissä. Panostat vaan nyt niihin olkapäätreeneihin, jos ne kerran ovat jääneet jälkeen. Liiasta treenistä ei ole mitään apua.

Zone-sarja -42%
Olkapäät saa aika paljon epäsuoraa treeniä niin kyllä yks olkapäätreeni viikossa pitäisi riittää. Toisaalta voithan sä kokeilla tehä vaikka vipunostot eteen ja sivulle rintatreenin päätteksi. Punnerrusliikkeitä en tekisi lisää, tulee pian liikaa rasitusta.

Muista treenata myös takaolkapäät, ne tehdä vaika selkäpäivänä.

Edit. olinpa hidas

Back
Ylös Bottom