Olkapäiden treeni

Onko kuin merkittävää eroa, tekeekö ns. pystypunnerruksia seisaaltaan vai istualtaan?
Pari vuotta näitä olen tehnyt perus punttitreenin mausteena vaihtelevalla menestyksellä, mutta tuntuu, että seisaaltaan tehdessä kipeytyy selkä ja istualtaan tehdessä saan päänsäryn...

Mulla on toi sama että selkä kipeytyy seisten tehdessä mutta istuen sujuu ainakin mulla hyvin ja istuen saan kyllä paremman tuntuman myös olkapäihin. Tuö päänsärky nyt voi johtua monesta asiasta...esim. väärä hengitystekniikka voi joskus tuottaa päänsäryn.

Seisaaltaan varmastikkin moni paikka yliojentuu huomaamatta tai piettää juuriki selkää kaarella ja polvia yliojennuksessa tai jotain vastaavaa. Saat päänsäryn istualtaan tehdessä ? Et kai nyt niillä punteilla sitte lasku vaiheessa osu vähän päähän samalla :D, no joo olipas huono. Varmaan helpointa ja turvallisinta tehä istualtaan. Salilla missä itse käyn, nii ei varmasti mahtuisi tekemään edes seisaaltaan

Jännitätkö niskaa istuessa jotenkin tai onko se huonossa asennossa ? Saattaa päänsärky johtua niska-hartia seudun jumeista yms.

Jännitätkö niskaa istuessa jotenkin tai onko se huonossa asennossa ? Saattaa päänsärky johtua niska-hartia seudun jumeista yms.
Tätä itsekin epäilen. Teen liikkeen nk. tuetulla tangolla ja penkkiä ei käyttämälläni salilla saa optimiasentoon (työnantajan kustantama ilmainen sali :D +suihku/sauna) joten päätä joutuu kallistamaan normaalia enemmän eteenpäin.

Seisaaltaan tehtävä liike tuntuu jotenkin "miehisemmältä", ottaa sen verran moneen lihakseen ja jaloilla voi aina viimestä toistoo jeesata... mutta se selkä se selkä, vyökään ei auta, kokeiltu on.

Olisiko seisaaltaan tehdessä kipeytyminen seurausta heikosta keskivartalon lihaksistosta? Teetkö kovia perusliikkeitä kuten kyykky, mave ja rive?

Kannattaa varmaan seisaalteen tehdä, teki sitten pään edestä tai takaa. Jossain täällä on jo pyörinyt ajatuksia siitä, että istualteen tehdessä se paine, mikä siesaalteen menisi jaloilla, menee selkänikamille osittain, saattaen aiheuttaa ikäviä vaikutuksia :s Muutenkin kokonaisvaltaisempi liike seisaalteen tehtynä, jos haluaa eristää niin tekee vaikka vipareita.

Back
Ylös Bottom