Olkapäiden liikkuvuus -> kuinka välttää "gorilla look"

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Joo nyt ne näkyy, palomuuri blokkasi animaatiot.

Jatkokysymykesenä vielä, että ottaako penkin teko johonkin tiettyyn kohtaan olkapäässä vai ottaako se sillai kokonaisvaltaisesti? Ois hyvä tietää että ei sitten just sitä kohtaa vielä penkin lisäksi treenais...

Originally posted by JSmith
Mikähän paikka mulla on venymätön olkapäissä, kun toiselta puolelta onnistuu se perinteinen venytys jossa pistetään selän takana kädet yhteen, mutta toiselta ei? Oikea käsi siis menee alakautta ja toinen yläkautta (vähän niinkuin raapisit lapaluidesi väliä molemmilla käsillä eri kautta :D )

Vasenta puolta ei saa kurkotettua olan yli läheskään niin alas kuin oikeaa

Riippuu missä tunnet kipua/kiristystä. Usein toinen olkapää voi olla jäykempi, mutta vika voipi myös löytyä rangasta. Jos ranka, varsinkin rintakehän kohdalta, ei toimi kunnolla tuloksena on jonkinasteinen olkapäiden toiminta häiriö.
Jos ranka ei ojennu kunnolla -> käsivarsia on vaikea nostaa suorana korvien viereen.
Jos ranka ei kierry kunnolla -> voi ongelma hyvinkin olla kuvailemasi.

Paha, kivulias, liikerajoitus voi myös kertoa alkavasta kulumasta. Tosin ei yleensä ihan nuorten ongelma...

Originally posted by fysio
Jos ranka ei ojennu kunnolla -> käsivarsia on vaikea nostaa suorana korvien viereen.
Jos ranka ei kierry kunnolla -> voi ongelma hyvinkin olla kuvailemasi.

Olipa hyvä kun otit esille. Nimittäin mun keski/yläselällä on paha tapa lukkiutua (kiertosuunnassa), kun tuolla alaselässä on vähän yliliikkuvuutta -> jumittaa tukilihakset ja vetää nikamat rintarangasta lukkoon. Ja nyt onkin ollut muutaman kuukauden päällä sellainen vittumainen jumi alatrapsien kohdalla joka onneksi helpottaa vähitellen kun olen venytellyt trapseja ja muita oikein kunnolla. Ja muuten, nyt alkaa liikkuvuus olemaan molemmilla puolella tuossa venytyksessä lähes sama.

BTW, olkapää se pistää pahiten vastaan, mutta eihän se sano että se liikerajoite alkaa siitä, vaan lähinnä vain sen että kipu tuntuu ekana olkapäässä. Ja kipu on ihan "normaalia", sellaista mitä nyt tuntuu kun niveltä kääntää ääriasentoon.

Originally posted by Tonza
Mulla on kans hiukan tuohon taipumusta, mutta hieman eri syystä kuin pelkästä penkkitreenistä ja samalla selkätreenin laiminlyönnistä.

Mulla selkätreeni on se ikuinen rakkkauden kohde, penkkitreeni on jäänyt paljon vähemmälle. Kuitenkin selkää tulee venyteltyä paljon enemmän kuin rintaa, se tuntuu luonnikkaammalle ja on "helpompaa" kuin rinnan venyttely. Lihasta on mulla suhteessa paljon enemmän selässä kuin rinnassa, mutta selän lihakset ovat paremmassa kunnossa, eivät niin tukossa. Rintalihaksia kun ei tule venyteltyä ihan yhtä hyvin, vetää se tuota olkapäiden asentoa hiukan sinne gorillapuolelle. Mutta niin paha tämä ei vielä ole, etteikö voisi asiaa pelastaa, kunhan laittaa tuon rinnan venyttelynkin kuntoon... :evil:

Onko sulla jotain hyviä vinkkejä selän venytykseen? Itse en tiedä kun sen, että ollaan lattialla polvien päällä ja työnnetään käsiä eteenpäin, varmaan tiedät. Oisko jotain muita hyviä?:)

Tanu:

Kele, kun nyt en ehdi enää mitään selittämään.. on lähtö edessä ja takaisin pääsen akselilla su-ma. Mut luultavasti saat jo ennen sitä hyviä vinkkejä ja linkkejä täältä.

Ja mä en sitäpaitsi ole kuitenkaan tuossakaan mikään guru. Se, että osaan venyttää ja venyttelen selkää enemmän kuin muita lihaksiani ei tarkoita sitä, että olisin silti kovin hyvä siinä...:D

Että jos joku viittii, ni auttakaa miestä mäessä jo ennen maanantaina, ni ei tarvii kenenkään lukea silloin mun räpistelystäni... :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom