Olkapäät!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ted
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Ted

Aina kun treenaan rinta niin tulee olkapäät niin v...tun kipeäksi,sattuu jotenkin itse nivelessä.Ja sama juttu jos treenaa olkapäitä.Onks kellään ollut samanlaisia vaivoja,ja miten ootte korjannut asian?

älä treenaa olkapäitä ja rintaa ihan lähekkäisinä päivinä...
ja ota vähän rennommin..

Originally posted by Ted
Aina kun treenaan rinta niin tulee olkapäät niin v...tun kipeäksi,sattuu jotenkin itse nivelessä.Ja sama juttu jos treenaa olkapäitä.Onks kellään ollut samanlaisia vaivoja,ja miten ootte korjannut asian?

Hieman tarkennusta kipuihin....

Kivut korjaatui leikkauspöydällä:D
Molemmat olkapäät pari kertaa operoitu

Hieman tarkennusta kipuihin....

Olkapää on "kosketusarka" kun painaa solisluun kiinnityskohdalta,ja kun pyörittää kättä,niin jossakin asennossa pistää oikein per...esti.Olen toki huomannut että lepo auttaa,mutta se ei kyllä auta kehittymään.Kävi mielessä,että voisiko takaolkapää olla heikompi suhteessa etuolkapäähän,ja sen takia olkapään liikerata ei ole kohdallaan.Hyviä neuvoja kaivataan!!!

Itselläni hävisi olkapääkivut kokonaan(tavallista treenikipua lukuunottamatta) kun aloin lämmitelemään kiertäjäkalvosimia ennen jokaista rinta- ja olkapäätreeniä. Jos vaan suinkin pystyt tekemään kiertoliikkeitä niin kokeile tätä!

Originally posted by mammoth
Itselläni hävisi olkapääkivut kokonaan(tavallista treenikipua lukuunottamatta) kun aloin lämmitelemään kiertäjäkalvosimia ennen jokaista rinta- ja olkapäätreeniä. Jos vaan suinkin pystyt tekemään kiertoliikkeitä niin kokeile tätä!

Ja mites niitä lämmitellään? Löytyyks netistä kuvaa tai voitko koittaa selostaa?

Pistä googleen, pakkotoiston searchiin, ja vieläpä vaikka t-magin hakukoneeseen sanat: kiertäjäkalvosin, harjoittelu ja sama lontooksi rotator cuff, training. Noilla löydät varmasti matskua enemmän kuin tarpeeksi. Tietenkin kaksi eri hakua kandee googlella tehdä, suomeksi ja englanniksi.

Tuosta vielä vanha kunnon linkkivinkki, jonka kautta pääsee eteenpäin:
http://personal.inet.fi/koti/pehkonen/penkki.htm

Mites toi pakkotoisto search -pääsee unohtumaan, vaikka just minuutti sitten käytin sitä? Kiitokset.. ja eikun lämmittelemään.. :)

Joo, eipä kestä ;)

Voin kyllä omastakin kokemuksesta suositella kiertäjäkalvosinten reenaamista. Sen voi hoitaa kotonakin. Painoksi riittää painava kirja (joku sanakirja, raamattu tms.) tai litran pullo vedellä täytettynä molempiin käsiin ja eiku kiertelemään. Salilla oon kans joskus käyttänyt käyrätankoo, kun se on soppelin painoinen (kait n. 7kg). Kiertäjäkalvosin reeneissä tosiaan riittää semmoset 1-5kg painot. Niitä kandee tehdä esim. rinta- ja olkapääreenin alkuun (lämmittelyjen yhteydessä) ja loppuun. Ehkä vielä pikkusen kotona ennen venyttelyjä. Ja tod. rauhallisesti ja huolella!

Itse olen huomannut, että omien olkapäiden terveyteen on vaikuttanut selvästi takaolkapäiden säännöllinen treenaaminen. Jossain taisikin olla juttua, että yleensä treenaajilla tod vinoutunut voimatasapaino etu- ja takaolkapäiden välillä. Tuo sitten ilmeisesti aiheuttaa jotain ongelmia?
Niskantakaapunnerrusta en ole edes uskaltanut kokeilla pariin vuoteen ja esim Davidin vipuvarsipystypunnerrushärpäke on totaalisesti bannisa. Kuuluu hirmuinen paukahdus ja nuljahdus joka toistolla! Tod hyvä vehje joo.... :mad:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom