olkapäät!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zimo
  • Aloitettu Aloitettu
En ole varma hämääkö silmä vai ei mutta vasen olkapää näyttää silmämääräisesti PALJON pienemmältä kun oikea jännittäessä. tiedän tiedän ihminen ei voi koskaan olla symmetrinen mutta aika outoa silti että silmämääräisesti näkee tuollaisen asian? Treenaanko sitten oikealla kovempaa ja puhtaammin liikkeet kuin vasemmalla? ken tietää :jahas:

must taas tuntuu että vasen hauis on suurempi ku oikee. Vaikka oon oikee kätinen ja tuntuu että pystyn treenaamaan sitä paremmin. Vasemmalla kuitenki jaksanki enemmän :rolleyes:

Mulla sama juttu ku zimolla. Oikea olkapää on selvästi suurempi ja yleensä rinta, olka, ojentaja -treenin jälkeen vasen olkapää on kiputilassa. Siis aivan erilaisessa, kuin oikean puoleinen, liikuttaminenkin sattuu vähän. :( Luulen, että mun oikeanpuoleinen olka on suurempi mun toisen lajin puolesta.. Ja mun ei tarvi edes jännittää noita olkapäitä ni sen eron näkee selvästi.

väsen käsi on about sentin isompi ku oikee.. Ja oon oikeekätinen, kai se runkkaus polttaa lihasta.. ;)

Fakta on se, että jokainen ihminen on hieman epäsymmetrinen. Se on havaittavissa esim. kasvoissa jos tarkkaan katsoo tai jaloissa, nekään eivät ole samankokoiset ja siksi joskus esim. kenkä mahtuu toiseen jalkaan, mutta toiseen tarvittaisiin aavistuksen isompi.
Vasen ja oikea puoli ovat siis hieman erilaiset jokaisella, toisilla se näkyy selvemmin, toisilla taas ei.

Mulla on kiropraktikon mukaan selän putket (pitkät selkälihakset) eriparia,
oikeanpuolen lihas on kuulemma about kolmasosan isompi kuin vasen.

Ants sanoi:
must taas tuntuu että vasen hauis on suurempi ku oikee. Vaikka oon oikee kätinen ja tuntuu että pystyn treenaamaan sitä paremmin. Vasemmalla kuitenki jaksanki enemmän :rolleyes:

mä oon vasenkätinen ja vasen hauberi on noin sentin verran pienempi mitä oikea. asioita jota ei vaan voi käsittää :D muutenkin oikea hauberi saa aina paremman tuntuman joka treenissä, vaikka pitäis mennä just toisinpäin..

tiieitiijuu sanoi:
mä oon vasenkätinen ja vasen hauberi on noin sentin verran pienempi mitä oikea. asioita jota ei vaan voi käsittää :D muutenkin oikea hauberi saa aina paremman tuntuman joka treenissä, vaikka pitäis mennä just toisinpäin..

Sama juttu mulla, eli olen vasenkätinen, mutta oikea hauis on noin 0,5cm isompi. Tuon tosin voi helpostikin käsittää. Sitä kun yleensä tulee tehtyä tarkkuutta vaativat hommat vasemmalla kädellä, mutta sitten jos pitää voimalla runtata jotain ja vieläpä tilanteessa jossa on mahdollisuus teloa käsi niin yleensä tulee vaistomaisesti otettua se "kakkoskäsi" eli meidän tapauksessa oikea käsi käyttöön. Sitä jotenkin alitajuisesti suojelee sitä "parempaa" kättä.

Yussi sanoi:
Mulla on kiropraktikon mukaan selän putket (pitkät selkälihakset) eriparia,
oikeanpuolen lihas on kuulemma about kolmasosan isompi kuin vasen.
Mulla sanoi naprapaatti samaa. Oikea puoli isompi entä vasen. :eek:

Kaipa tuo ihan normaalia, että toinen puoli isompi. Itsellä on vasen käsi, olkapää ja rinta pienemmät kuin oikealla, johtuen vuoden takaisesta olkapääleikkauksesta!

jyriJKL sanoi:
Kaipa tuo ihan normaalia, että toinen puoli isompi. Itsellä on vasen käsi, olkapää ja rinta pienemmät kuin oikealla, johtuen vuoden takaisesta olkapääleikkauksesta!

joo no leikkauksesta se ei voi johtua koska yläkropasta ei ole leikelty ainakan tietoisesti yhtään mitään :whip:

Ants sanoi:

Mulla on tästä ihan oma teoria. Kun tulee kaupasta kotiin, laittaa painavan ostoskassin vasempaan käteen ja tekee tarkkuutta vaativan oven avaamisen oikealla kädellä... :arvi:

Cockton sanoi:
Mulla on tästä ihan oma teoria. Kun tulee kaupasta kotiin, laittaa painavan ostoskassin vasempaan käteen ja tekee tarkkuutta vaativan oven avaamisen oikealla kädellä... :arvi:

Olen samaa mieltä. Esimerkkinä: otin laatikkoa sängyn alta, ja operaatiossa vasemmalla kädellä nostin sänkyä ja oikealla nitkutin laatikon pois. Eli huonommalla kädellä ryskätään ja paremmalla hifistellään.

Cockton sanoi:
Mulla on tästä ihan oma teoria.

Minullakin on oma teoria. Minulla nimittäin vasen ojentaja on selvästi oikeaa isompi.

Eli ennen reenaamisen aloittamista oli oikea ojentaja vahvempi ja varmasti paremmin hermottunut (olen oikea kätinen, joten sitä kättä olen käytellyt enemmän). Olen reenannut ojentajia tangolla ja käsipainoilla. Käsipainot ovat olleet molemmille käsille samat ja sarjat yhtä pitkiä. Joten heikompi, eli vasen ojentaja on saanut suhteessa rankempaa kuritusta ja saanut paremmat kasvuärsykkeet...Toivottavasti tajusitte :david:

kaNi- sanoi:
huomasitteko muuten, että threadin aloittaja ei kysynyt muiden symmetriavirheitä vaan jotain ihan muuta =/

Huomasin, mutta kun luki pari seuraavaa viestiä niin kerkesi jo unohtumaan :D

Treenaanko sitten oikealla kovempaa ja puhtaammin liikkeet kuin vasemmalla? ken tietää

Mulla on vasen hauis isompi ja vahvempi kuin oikea, sen nyt varmaan saa helposti korjattua sillä kun ei treenaa sitä vasenta enempää kuin mitä oikealla menee. Ikinä en ole kyllä jättänyt treenaamatta silti sitä vasenta loppuun, kerran siihen voima ja lihas tarttuu paremmin kuin oikeaan niin sitten tarttuu. Olkapäiden treenaukseen kyllä en osaa antaa vinkkejä, itselläni on vielä epäkkäätkin toiselta puolelta kaulaa himpun isommat kuin toisella ja sen huomaa jännittämättäkin jos vaan tietää katsoa. Imo, jos ei ole lavalle nousu tavoitteena niin anna sen toisen vaan olla isompi, mielestäni nämä ovat vaan mukavia yksityiskohtia jotka kuuluvat ihmiskroppaan.

´Se että toisen puolenlihakset näyttää esim peilissä isommalta ei tarkoita sitä että ne olisivat oikeasti isommat. VALAISTUS kun ei tule useinkaan tasapuolisesti molemmille puolille ja tämä hämää SILMÄÄ.

TheLORD sanoi:
´Se että toisen puolenlihakset näyttää esim peilissä isommalta ei tarkoita sitä että ne olisivat oikeasti isommat. VALAISTUS kun ei tule useinkaan tasapuolisesti molemmille puolille ja tämä hämää SILMÄÄ.

No harvemmin se peili nyt niin paljon hämää. Ja ihan varmistuakseen asiasta
voi kokeilla mittanauhaa tai vaikka muiden ihmisten silmiä.

Back
Ylös Bottom