Olkapäät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jarde2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Arc sanoi:
Mitas pidatte parhaina massaliikkeina sivu- ja takaolkapaille?

Takaolkapäille erilaisia takaolkapääsoutuja tai vipareita taakse joko taljassa tai kässäreillä.

Sivuolkapäille viparit sivulle ja pystypunnerrus.

hafanafa sanoi:
???. en nyt osaa ajatella oikein et mites toi onnistus. Siis en oo penkkiä tekemäs vaan pystypunnerrusta ja ongelmana on saaha molemmat kässärit yhtaikaa olkapäiden päälle.

Kokeiles silleen, että menet alataljan eteen makaamaan selällesi jalat kohti taljalaitetta. Etuvipunostot tästä taljalla. Varovainen sen vaijerin kanssa siellä jalkojen välissä... Tällä saa aivan mielettömän pumpin aikaiseksi etulohkoihin. Asettaa tosin tiukat vaatimukset treenitiloille, joka paikassa tämä ei onnistu.

TRENT sanoi:
Ei niitä mun mielestä tarvitse erikseen treenata. Ottaa tarpeeks runtua penkissä ja pystypunnerruksessa. Voihan niille tietysti tehdä vipareita eteen jos siltä tuntuu.

Samaa mieltä, ne saa kuitenkin niinpaljon rasitusta rintatreenissä ja olkapäätreenissä vaikkei erikseen treenaiskaan. Ja vielä jos tekee ojentajille kapeeta penkkiä, niin jonkinverran ne saa siinäkin rasitusta.

Arc sanoi:
Mitas pidatte parhaina massaliikkeina sivu- ja takaolkapaille? Ajattelin nyt ruveta vahan pasnostamaan noihin kun tuntuu etta etuolkapaat on vahan koossa karannu..
Pystysoutua en pysty tangolla tekemaan, koska se tekee kipeeta ranteisssa, mutta ajattelin ottaa taljassa tehtavan version siita kokeiluun.

Siis tuo mun vastaus oli tähän Arcin kysymykseen.

Pystysoutuakin voit todennäköisesti tehdä joko punteilla kulmatangolla tai kulmaraudalla edellä mainitussa asennossa. Tässä asennossa nämä kaksi liikettä saa todella puhtaiksi ja hallituiksi.

Myös täällä ongelmana se, että vaikea saada keskiosaan ja varsinkin taakse kokoa.

Meneekö nyt oikein, eli mihin ottaa olkapäässä:
istualtaan käsipainot ylös = eteen, vähän keskelle
seisaaltaan tanko edestä leualta/kurkun korkeudelta ylös = eteen, vähän keskelle
nostot käsipainoilla seisaaltaan sivulle = eteen ja keskelle
mahalleen penkille ja sivuilta käsipainoja ylös = taakse, vähän keskelle

Mitä muuta takaolkapäille?

Kun tekee mahallaan penkillä, kannattaako pitää penkki vaakatasossa vai nostaa hieman pystyyn?

Entä liike, jossa istutaan ihan penkin päässä jalat suorina edessä ja taivutetaan yläkeho lähelle jalkoja ja tehdään nostoja käsipainoilla sivuille. Eikös tämä ole myös takaolkapäätä vai meneekö tämäkin enemmän muille osille?

Entä liike, jossa seistään ja taivutetaan etukeho suoraan eteenpäin ja tehdään käsipainoilla nostoja sivuille. Takaolkapäät?

takaolkapäille hyvä liike on ristikkäistaljassa semmoinen, että menet penkille _selälleen_ makaamaan ja ylhäältä vedät vipareiden tavoin. mulla ainakin tulee paras polte noin.

Ribee sanoi:
takaolkapäille hyvä liike on ristikkäistaljassa semmoinen, että menet penkille _selälleen_ makaamaan ja ylhäältä vedät vipareiden tavoin. mulla ainakin tulee paras polte noin.

Mä teen ensin ristikkäistaljassa yhdellä kädellä vipareita taakse. Eli kumartuu vaan riittävästi ja taljan alakahvoista tekee vetoja. Tässä saa liikerataakin muakvan pitkäksi. Tän päälle kun tekee nuo Ribeen mainitsemat viparit, niin alkaa takaolissa tuntumaan jo ihan mukavasti.

Takaolkapääsoutuahan monet tekevät. Itse olen tuosta vain lukenut moneen otteeseen. Onko tehokas liike ja voiko joku kertoa miten se tarkalleen eroaa normaalista kulmasoudusta tai alataljasta?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Timba79 sanoi:
Mä teen ensin ristikkäistaljassa yhdellä kädellä vipareita taakse. Eli kumartuu vaan riittävästi ja taljan alakahvoista tekee vetoja. Tässä saa liikerataakin muakvan pitkäksi. Tän päälle kun tekee nuo Ribeen mainitsemat viparit, niin alkaa takaolissa tuntumaan jo ihan mukavasti.

Kuvaa tai jotain videoleikettä tästä liikkeestä?
Voihan tuon kyllä kuvitellakin, mut kummissi.

Onko kukaan tämmöistä koittanut, itsekään en ole vielä ehtinyt, mutta jossain välissä voisi koettaa... Liekö vaarattomampi tai vaarallisempi kuin tavallinen pystypunnerrus, kun eikös täälläkin ole aika monesti todettu sen vaarallisuus olkapäille, ilmeisesti kiertäjäkalvosimille, isoilla raudoilla ja alas niskaan asti laskettaessa...

T-Mag: Exercises You've Never Tried 11

Bradford Press

Here's an oldie but a goodie recently re-popularized by coaches like John Davies and Joe DeFranco.

This movement is a lot like a military (overhead) press, only you press the barbell just high enough to clear your head and then lower it behind your neck until it touches your traps. Once it does, immediately reverse the movement by pressing the barbell up and over your head and then lowering it to your upper chest. That's one rep.

The idea is to never press the bar all the way up so you keep tension on your shoulders. You can do this one standing or seated.

image002.jpg

image005.jpg

image006.gif

:thumbs:

Back
Ylös Bottom