olkapäät...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mika.b1
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Istuen vai seisten, siinäpä kysymys. ;)

Jos haluaa tehdä eräänlaisen pudotussarjan, kokeilkaapa tätä:

1) ensin normaali sarja vipareita istuen (eli ei yhtään fuskaamista, joten pienet painot käytössä)
2) kun 1) suoritettu, noustaan seisomaan ja tehdään normaaleja seisaalteen tehtäviä vipareita, ehkä ihan pikkuisen fuskaten, jos on aivan pakko.

Paino siis pysyy samana. 1) ja 2) välissä voi muutaman kerran puuskuttaa, yhtään sen pitempää paussia ei pidetä. Sama toimii muuten hauiskäännöissäkin.

Toinen vähän vastaavanlainen kombo:

1) tee normaali sarja vipareita sivulle
2) samoilla painoilla kuin 1), ilman mitään paussia pystypunnerra pitkä sarja (=niin monta kuin menee).

Tuossa on ehkä syytä tehdä molemmat joko istuen tai seisten.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Näin aloittelijana onko vielä tarpeellista tehdä vipareita erikseen taka/etuolkapäihin? Kun nuo kuitenkin saavat rasitusta jo rinta sekä selkäpäivänä.

GoA, ei ainakaan etuolkapäille. Taka- ja sivuolkapäille on ihan paikallaan, muttei välttämätöntä

iivili sanoi:
GoA, ei ainakaan etuolkapäille. Taka- ja sivuolkapäille on ihan paikallaan, muttei välttämätöntä

Noin arvelinkin. Eli jatkan normaaliin malliin, aina välillä sitten pumppailee nuo kaikki läpi vipareilla. Kiitän ja kumarran nopsasta vastauksesta, olkapääreeni edessä.

Niinno pitää muistaa, että kyseessä on mun mielipide, joka perustuu siihen, että moni on painottanut reeniään ainakin alussa kovasti (=ihan liikaa) työntäviin liikkeisiin. Täten etuolkapäät ja rintalihakset ovat kyllä kehittyneet (joillakin liikaakin -> huono ryhti eli ns. gorillaluukki), mutta takaolkapäät ja selkälihakset eivät. Jos näin on käynyt, olkapääreenissä olisikin hyvä panostaa takaolkapäihin ja muulloin priorisoida selkäreeni, opetella erilaisia selkäreeniliikkeitä ja myös käyttää niitä ahkerasti.

Muutenkin tuntuisi, että työntävät liikkeet ottavat enemmän etuolkapäihin kuin vetävät takaolkapäihin. Anteeksi mutuilu :nolo:, mutta tuota mieltä olen.

mgh sanoi:
Joo tää "fuskaaminen" tosiaan antaa paremman pumpin. Tai näin on ainakin hauiksissa, hauiskääntö vauhdilla antaa kokoa lihakselle, kun taas puhdas hauiskääntö muokkaa lihaksen muotoa.

Näin sanoi ainaki Weider, tosin aikaa sitten. Tiedä häntä mitä on tolla sit tarkottanu.

Vipunosto sivulle:
Tekee 8 ensimmäistä toistoo istualteen ja sitten nousee ylös ja tekee viimeset rippeet seisoviltaan. Vois olla aika optimaalinen. :)

Nahka sanoi:
Vipunosto sivulle:
Tekee 8 ensimmäistä toistoo istualteen ja sitten nousee ylös ja tekee viimeset rippeet seisoviltaan. Vois olla aika optimaalinen. :)
Toisin päin. Seisaalteen tekee ensin koska voi tehdä isommilla painoilla ja näin saadan olat hyvin väsymään. Lopuksi pumppaillaan poltteet istualleen olkiin :thumbs: .

No mä ainakin suosin pystypunnerrusta käsipainoilla ja vipunostoa sivulle.Siinä on kaksi hyvää jotka toimii.Muista vaan tehdä puhtaita toistoja. :thumbs:

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
GoA sanoi:
Noin arvelinkin. Eli jatkan normaaliin malliin, aina välillä sitten pumppailee nuo kaikki läpi vipareilla. Kiitän ja kumarran nopsasta vastauksesta, olkapääreeni edessä.

Taisin Hulkilta saada vinkin jota nyt olen muutaman kuukauden noudattanut, eli etukäteisväsytän sivu- ja takaolkapäät vipareilla ja sitten loput irti pystypunnerruksilla. Näin nuo taka- ja sivuosiot ovat pystypunnerruksessa paremmin mukana (tai jotenkin näin). Itse olen tykästynyt tekemään noita takaolkapäitä yhdellä kädellä, pysyy homma paremmin lapasessa.

vilho_kanuuna sanoi:
Taisin Hulkilta saada vinkin jota nyt olen muutaman kuukauden noudattanut, eli etukäteisväsytän sivu- ja takaolkapäät vipareilla ja sitten loput irti pystypunnerruksilla. Näin nuo taka- ja sivuosiot ovat pystypunnerruksessa paremmin mukana (tai jotenkin näin). Itse olen tykästynyt tekemään noita takaolkapäitä yhdellä kädellä, pysyy homma paremmin lapasessa.

Vähän samaan tyyliin teen minäkin. Eli viparit sivullen ennen pystypunnerrusta ja voin suositella. Tuntuu pelittävän hiton hyvin.

Back
Ylös Bottom