Olkapäät naksuvat ja ovat kipeät

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä mulla on alkanu olkapäät naksumaan ja myös kipua tuntuu oikeassa olkapäässä kun sitä venyttää taakse, eli esim kun tankoa laskee rinnalle punnerruksessa. Kipu tuntuu penkis ja vinopenkis, mutta alaviistopenkissä ei. Kivut on vähentyny ku oon käyttäny kylmävoidetta. Kun tekee kiertoliikettä(kiertäjäkalvosin treeniliike) niin lievää kipua on molemmis olkapäis. Pitäiskö silti vaan varovasti niitä tehdä ilman painoa eka ja sit kevyellä painolla?

Olisko hyvä idea treenata olkapapäät rinnan jälkeen? Säästäisi kai vähän olkapäitä, mutta varmaan samalla hidastaisi kehitystä? Oteleveys mulla on rintapunnerruksis ollu niin, että keskari merkis. Kaipa sen vois vaihtaa pikkurilliin, niin sekin varmaan auttais.

Sori jos viesti on vähä sekava, on väsy :D:david:

Mulla sattui n. vuosi sitten mp-onnettomuus jossa teloin aika pahasti oikean olkapään. Kuntoutuksessa neuvottiin välttämään raskaita liikkeitä ja tekemään kiertoliikkeitä. Ja kiertoliikkeet oikeesti autto. Alkuun liikeradan ei tarvi olla kovin laaja, mutta ajan kuluessa liike laajenee kun olkapäät alkaa toimia :) Olkapäävammat on todella hitaita parantumaan, joten kannatta varata aikaa. Nykyään teen rinta/olkapää päivinä aina noita kiertoliikkeitä lämmittelyks, ja voin suositella lämpimästi mullekkin

Back
Ylös Bottom