Olkapäät ja ojentajat

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikkä voisitteko kertoa miten saan ojentajiin tuntumaa ja olkapäihin?

Ja jos on jotai kuvaaa liikeestä auttaa paljon kiitos.

Hyvä ojentaliike on ainakin mulla kapea lankkupenkki. Eli menet penkissä makaamaan selällesi, kaveri pitää rinnan päälläsi noin 9 cm lankkua ja otat tangosta noin hartioidesi levyisen otteen, eli selvästi kapeamman kuin tavallisesti ja lasket tangon lankkuun ja siitä taas ylös :)

Tuo lankku ei tietenkään ole pakollinen, mutta itse tykkään tehdä sen kanssa, koska jos lasken tangon ihan rintaan kapealla otteeella, se tuntuu ikävältä olkapäissä :)

Olkapäille voit kokeilla vaikka vipunostoja ja pystypunnerrusta. Kokeile tehdä ensin vipunostot eteen, sivulle ja taakse. Sen jälkeen tee pystypunnerrus käsipainoilla tai tangolla edestä. Itse ainakin olen saanu tolla tavalla joka liikkeessä hyvän tuntuman olkapäille. Jos tekee pystypunnerruksen ennen vipareita niin en oo saanu pystypunnerruksessa kunnollista tuntumaa olkapäihin. Vipareissa tosin saan aina hyvän tuntuman. Pystypunnerrus on kuitenkin hyvä liike, koska se on raskas punnerrusliike. Se on hyvä liike massan ja voiman lisäämiseen.

Olkapäille pystypunnerrus joko edestä tai niskan takaa, takaolille takaolkapääsoutu ja sivulohkoille viparit sivulle.

Tuota niskantakaa punnerrusta ei kyllä kannata suositella kenellekään. Olkapää ei yksinkertaisesti ole rakennettu nostamaan painoja tuollaisesta asennosta. Niskantakaa punnertamalla on suuri riski saada olkanivelvaivoja vanhempana.

Pystypunnerrus rinnalta on hyvä ja turvallinen liike.

Tuota niskantakaa punnerrusta ei kyllä kannata suositella kenellekään. Olkapää ei yksinkertaisesti ole rakennettu nostamaan painoja tuollaisesta asennosta. Niskantakaa punnertamalla on suuri riski saada olkanivelvaivoja vanhempana.

Pystypunnerrus rinnalta on hyvä ja turvallinen liike.
Kyllä Heikki puhuu taas asiaa. Ei niskan takaa punnerrus edes ole sen parempi liike kuin edestäkään tehty, niin miksi vaivautua.

Jos ojentajien tuntuman kanssa on ongelmia, niin suosittelen kokeilemaan sellaista, että laitat narun kiinni taljaan ylös, käännyt taljaan selin, otat etukumaran ja vetelet ojentajia sillä narulla pään takaa. Parempaa tuntumaa ei IMO voi saada. Kannattaa kyllä muistaa, ettei se tuntuma mitään kerro. Siis sitä tuntumaa ei mihinkään tarvita, kunhan vain rasitat oikeita lihaksia. Usein joudutaan painoista tinkimään jos halutaan mahdollisimman hyvä tuntuma, eikä sekään ole hyvä juttu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom