Olkapäät, eli miten ne kuntoon?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kaikessa lyhykäisyydessään, miten saada olkapäät suuremmiksi/lihaksikkaammiksi jne.. Eli siis mitä liikkeitä pitäisi tehdä, ja minkälaisilla sarjoilla? Kiitos jo etukäteen.

Vipunostot sivulle, Vipunostot taakse, pystypunnerrus seisten/istuen tangol tai kässäreil. siinä on päteviä olkapää liikkeitä

Vipunostot sivulle, Vipunostot taakse, pystypunnerrus seisten/istuen tangol tai kässäreil. siinä on päteviä olkapää liikkeitä

Ja pystysoutu

Pystypunnerrus tangolla/käsipainoilla. Itse saan ko. liikkeissä paremman tuntuman olkapäihin, kun jätän toiston hieman "vajaaksi" yläasennossa ja tangon lasken vain nenän korkeudelle.

Pääpaino punnerrusliikkeissä,sieltä se suurin massa tulee.Kokeile mikä punnerrusliike tuntuu parhaalta
-pystypunnerrus tangolla
-niskantakaapunnerrus tangolla
-punnerrus käsipainoilla
Lisäksi eristäviä vipunostoja käsipainoin tai taljoilla
Punnerrusliikkeissä pyri voiman lisäykseen kuitenkaan tekniikasta tinkimättä.
Toistot 6-8 ja sarjoja 3-4.
Vipunostoissa keskity tunteeseen lihaksessa äläkä painon nostamiseen.Toistoja 8-12 ja sarjoja 3-4.

Ite oon tehny just edellämainittuja (viparit sivuun, eteen ja taakse, pystypunnerrus tangolla ja käsipainoilla seisten ja istuen ja pystysoutu) ja yleensä 8-10 toiston sarjoilla, niillä ainakin saanu parhaan tuntuman olkapäihin. Joskus 6 sarjojakin tullu tehtyä, mut menee usein liiaks ryskäämiseks niin isoilla painoilla ja toimii pystypunnerruksessa ja soudussa jotenkuten. Ja sarjoja 2-3 per liike. Näin ainakin itse teen.

Ennen kuin alkaa mättämään niitä painoja, niin kasa erivahvusia kuminauhoja. Niillä hinkkaat olkapääliikkeitä lähes jokainen ilta, vaikka urheiluruutua katsoessa. Tee niistä pakkomielle. Tällä treenilla lihat ei varsinaisesti kasva, mutta vahvistaa pieniosasia. Ei sitten tulevaisuudessa rupea paukkumaan.

Nimim. Kilpaurheilu-ura loppui luksaatioihin. Kahdesti operoitu kumpainenkin.

Viparit sivuille, pystypunnerrus tangolla tai kässäreillä, pystysoutu (kapialla otteella ottaa enemmän olkapäihin. Vipareissa ite ainakin saan kovan poltteen olkapäihin kun teen 5*20 sarjaa pikkupainoilla. Polte olkapäissä on tuon sarjan jälkeen suoraan helevetistä.

Suositut

Back
Ylös Bottom