Eli olkapäitteni asento on täysin väärä. Ne liikkuvat aina eteenpäin, rintakehän ohi, jos en niitä koko ajan aktiivisesti vedä taaksepäin. Ja kun koitan pitää ne normaalissa asennossa, selkä väsyy ja alkaa kipeytyä päivän mittaan. Ongelma on varmaan siitä lähtöisin, että koko elämäni mulla on ollut aika huono ryhti, jota vasta viime aikoina olen ruvennut parantamaan. Ongelma taitaa olla lähtöisin selästä, sillä lapaluitteni sisäreunat kääntyvät keskiselästä irti ja olkapäät roikahtavat eteen. Toisin sanoen lihakset tuntuvat puuttuvan jotka pitävät lapaluut yhdessä. Olen puolen vuoden ajan vähän panostanut maastavetoon, kulmasoutuun, alataljaan ja leukoihin, mutta mitään merkittävää parannusta en ole huomannut. Olkapäiden huonosta asennosta johtuen myös rintalihasten kasvattaminen on lähes mahdotonta --> olkapäät liikkuvat eteenpäin ja ottavat rintalihaksille kuuluvan työn. Olen useamman vuoden jo salilla käynyt, mutta nyt tuntuu kyllä omat keinot loppuvan kesken. Kaikki apu on terve tullutta. Voisiko esim. maastaveto suurilla painoilla auttaa? Itse teen sarjoja tällä hetkellä 120kg. Kulmasoutua taas teen tangolla, niin että kroppa on vaakatasossa ja 60 kg painoa. Meinaa menna maku kyl ihan täysin tähän salilla käyntiin, kun ei vaan saa kroppaa oikeeseen malliin...
Mulla siis on omaa massaa lähes sata kiloa, joten omaan painooni nähden en todellakaan ole vahva.
Mulla siis on omaa massaa lähes sata kiloa, joten omaan painooni nähden en todellakaan ole vahva.