Olkapäärääkki

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jeps, kokeilen nyt vaikkapa kuukauden pätkissä eri vaihtoehtoja ja otan nuo takaolkapäät mukaan! Katsoo mikä parhaiten tehoaa minulle.

Jaossa tuli fiba, oikea jako: olkaojentaja, selkä, vapaa, rintahaba, jalat.

Täysin samaa mieltä detoxin kanssa. Muistakaa se perkeleen nousu suhteisuus treenissä ja jättäkää ne pumppailut vähemmälle. Itse teen 10 toiston sarjoja ja todella hyvin on voimat ja jopa vielä enenmän se lihas kasvanut, kun olen alkanut siihen treenipainojen nostoon keskittyy. Jos ette saa kohdistettua liikettä siihen mihin pitää lyhyemmillä sarjoilla silloin teidän tekniikka pettää.

Mulla on nyt pitkästä pitkästä aikaa rinta ja olkapäät samassa treenissä. Ensin ajattelin, että ei varmaan tule mitään, ei jää tehoja treenat olkapäitä. Mutta sitten huomasinkin, että palautuminen on parempaa (ei tule sitä rinnan epäsuoraa rasitusta olkapäille) ja olkapäissä todellakin tuntuu treeni jälkeen että on tehty. Parin treenikerran jälkeen ei pysty kasvusta sanomaan mitään, mutta tuskin se ainakaan huonompaa on jo treenaamaan pystyy kovempaa kun ei ole vaivoja.

Tässä siis vähän nykyistä ohjelmaani. Jätin sivuviparit toistaiseksi pois, ne kun aiheuttaa vaan ikäviä tuntemuksia.

Eli alle teen rintatreenin, 2 punnerrusliikettä ja yksi ns. eristävä liike. Yhteensä tulee 8 sarjaa. Sitten olkapäät, nyt on tehnyt seuraavat:

Viparit taakse yhdellä käsipainolla/ristikkäistaljalla yhdellä kädellä 3x10-15
Sitten pystypunnerrusta vaihdellen joko laitteessa tai käsipainoilla 4x8-12
Loppuun vielä pystysoutua taljassa v-kahvalla 2 sarjaa

Tolla setillä saa olkapäät treenattua ihan loppuun. Sarjoja on aika reilusti, mutta tuntus nyt tähän tietoon todella hyvältä. Joskus ehkä otan sivuvipaireita vielä pystysoudun tilalla, mutta saa nähdä.

kannattaa vaihdella liikkeitä muuta itellä tämmönen on toiminu pystypunnerrus istuen 10 x3-4, pystypunnerrus kp 10-15 x2-3, vipunostot sivuille 12-15 x3 ja pystysoutu t 10-15 x2-3

detox666 sanoi:
Toki aloittelijoilla voi olla niinkin, mutta siinä onkin jo sitten kyse siitä että itse liikkeen suorituksessa on joku pielessä. Jos liikkeen tekee "oikein" ei se yksinkertaisesti voi olla ottamatta oikeaan lihakseen vaikka mitään pumppia ei päälle saisikaan.

EDIT: Viparit on kyllä hyvä liike. On munkin ohjelmassa mukana, mutta silti pidän tärkeempänä sitä että pyritään nousujohteisuuteen punnerrusliikkeissä.
Mulla alkoi sivuolkapäät kasvaa vasta sitten, kun vaihdoin Kerälän Veskun vinkin mukaisesti viparit treenin alkuun ennen raskasta punnerrusliikettä. Niin, ja työnsin silloin (natuna) 42,5-kiloisilla käsipainoilla kutosia. Sivuolkapäät oli siitä huolimatta heikot. Kiitos Veskun vinkille, mulla on nykyään sivuolkapäät. :)

Tomi sanoi:
Mulla alkoi sivuolkapäät kasvaa vasta sitten, kun vaihdoin Kerälän Veskun vinkin mukaisesti viparit treenin alkuun ennen raskasta punnerrusliikettä. Niin, ja työnsin silloin (natuna) 42,5-kiloisilla käsipainoilla kutosia. Sivuolkapäät oli siitä huolimatta heikot. Kiitos Veskun vinkille, mulla on nykyään sivuolkapäät. :)

Vaikee uskoa että noilla painoilla sivuolkapäät ois ollu ihan heikot :). Vaikka tottahan se on että kovemmalle pystypunnerruksessa joutuvat etuolkapäät.

Itsellä on ollut tällänen treeni:
1. pystypunnerrus takaa tai edestä ja joka toinen viikko pystärit kässäreillä
2. viparit sivuille maltillisilla painoilla
3. takaolat maaten markus ruhl tyylillä
4. vipunostot eteen tangolla
vakio setit tossa on ollut 20-20-15-15-12
vipareissa en mene alle 15 toiston ja muutenkin pyrin saamaan kunnon poltteen.

Back
Ylös Bottom